ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    3 סיבות טובות לקבל ייעוץ משפטי בהליך גירושין

    נקלעתם למשבר זוגי ואתם שוקלים האם להתגרש? בן הזוג מעוניין להתגרש? דעו שאינכם חייבים להיות לבד במאבק הזה.

    3 סיבות טובות לקבל ייעוץ משפטי בהליך גירושין

    כל הליך גירושין הוא הליך משמעותי מאוד שתוצאותיו מקרינות לא רק על חיי בני הזוג , אלא גם על חיי הקרובים להם ובראשם ילדי בני הזוג. הליך הגירושין אינו רק היפרדות רגשית, אלא גם היפרדות ממונית בעלת השלכות רבות לעתידכם.

    לכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי בהליך גירושין שיוביל אתכם צעד אחר צעד במסלול וינחה אתכם לקבל את ההחלטות הנכונות בדרך לעריכת טקס גירושין. בואו נמנה 3 סיבות טובות לקבל ייעוץ משפטי בהליך גירושין:

    תוכן עניינים

    1. הסכמה עדיפה ממלחמה

    הליך הגירושין מלווה באמוציות רבות ובסערת רגשות. לפעמים הרגש מכתיב מהלכים שיש בהם משום נזק לאינטרס שלכם, אבל הרצון להתנקם, לעשות "דווקא" ולהראות "מי הבוס", מעוות את שיקול הדעת וגורם לכם לעשות צעדים שבסופו של דבר, יפגעו בכם ובזכויותיכם.

    ייעוץ משפטי בהליך גירושין ינטרל אתכם מתכתיבי הלב וינתב אתכם לדרך של הסכמות טרם פתיחת הליך הגירושין, מהסיבות העיקריות הבאות:

    • כאשר בני זוג מגיעים להסכמות עקרוניות בסוגיות החשובות הכלולות בהסכם גירושין כמו חלוקת רכוש, הסדרי ראייה ומזונות, הדבר חוסך זמן שיפוטי רב, שכר טרחת עורכי דין ומקצר באופן משמעותי את הדיון בתיק. לשם כך קיים הליך יישוב סכסוכים שבמסגרתו מנסים הצדדים להגיע להסכמות. ההליך מהיר וזול יחסית. מיומנות גבוהה של עורך הדין בניהול הליכי יישוב סכסוכים, עשוי לחסוך לכם סבל רב והליכים יקרים וממושכים.

    כל הסכמה שמגיעים אליה בטרם עת, היא קיצור דרך ניכר במסלול הנכסף לקיום טקס גירושין מכובד ובסופו הגט המיוחל.

    • כל הסכמה עשויה להוביל להורדת המתח בין בני הזוג, להשראת אווירה נינוחה ותורמת להתמודדות הרגשית הן של בני הזוג והן של הילדים העומדים מן הצד ומסתכלים על הוריהם.
    • הגעה להסכמה וחתימה על הסכם גירושין, דורשת אישור ביהמ"ש או אישור בית הדין. כאשר יש הסכם גירושין מוסכם וחתום, האישור הוא בדרך כלל פורמלי ללא התעמקות בעילות הגירושין וכו'

    2. הכנה מוקדמת נכונה – תבטיח הצלחה

    מתלבטים האם להתגרש? אל תמהרו לרוץ לבית הדין או לבית המשפט. כמו לכל דבר, גם להליך גירושין צריך להתכונן, וברצינות.

    ייעוץ משפטי מקצועי יעמיד אתכם על הנושאים שלהם צריך לשים לב לפני פתיחת ההליך ויאפשר לכם להגיע מוכנים עם כל המידע החשוב והנצרך  – כדי לשמור על זכויותיכם:

    • הכנה כלכלית – בל נשכח כי הליך הגירושין בסופו של דבר, הוא הליך בעל משמעות כלכליות דרמטיות על בני הזוג. בטרם פתיחת ההליך, חשוב לבצע את הדברים הבאים: פתיחת חשבון בנק על שמכם, בדיקת המוטבים בקופות הגמל, הכנת צוואה, בדיקת הזכויות על דירת המגורים ועוד. עשו בדיקת צרכים כלכליים וגבשו לכם יחד עם עורך הדין, את האסטרטגיה המתאימה לכם.
    • בדיקת עילת גירושין – חשוב לדעת כי במקרה של הגשת תביעת גירושין חד צדדית, עילת הגירושין חייבת להיות מוכרת בידי בית הדין הרבני. לא כל עילה מוכרת ולכן התייעצות משפטית באשר לסיכוי העילה להתקבל, היא חיונית. למשל: מומים ומחלות, בגידה, עבירה על דת, מרידה ועוד. הגשת תביעה בגין עילה שאינה מוכרת בבית הדין הרבני, תגרום להוצאות מיותרות ועוגמת נפש גדולה.
    • סעדים זמניים – לפעמים נדרש להגיש בקשה לצווים וסעדים זמניים עוד בטרם החלו ההליכים הרשמיים של הגירושין. למשל, צו עיכוב יציאה מן הארץ לבן הזוג, בקשה למזונות זמניים, החלטות דחופות לגבי קטינים ועוד. ליווי עו"ד בשלבים המוקדמים של ההליך יאפשר לכם להתמודד על מצבים שנכפו עליכם ואם צריך, להגיב במהירות ובהתאם.

    ייעוץ משפטי מקצועי יעמיד אתכם על הנושאים שלהם צריך לשים לב לפני פתיחת ההליך

    3. אז לאן הולכים? לבית הדין? לבית המשפט?

    לזוגות רבים הפותחים בהליכי גירושין, נטייה להתייעץ עם זוגות שעברו תהליך דומה ומוחזקים כ"מומחים". ובמקרים רבים, המיתוס שלגבר טוב להתדיין בבית הדין הרבני, ואישה בביהמ"ש, עובד שעות נוספות. אל תתפתו להקשיב:

    • כריכת הרכוש – האם כדאי לכרוך את התביעות הרכושיות בתביעת הגירושין ולהגישה לבית הדין, או שמא להגיש את התביעה הממונית דווקא לבית המשפט למשפחה?
    • איזו ערכאה תיטיב עימי בבחינת שאלת הבעלות על הבית המשותף?
    • מתי אישה תוכל לתבוע את כתובתה והיכן?
    • האם הסכם ממון קביל בבית הדין הרבני?

    התייעצות עם עו"ד מומחה על כל השאלות הללו, תוך בחינת כל המאפיינים האישיים שלכם, עשוי למנוע מכם לבצע טעות קריטית העלולה לפגוע בזכויותיכם. זכרו כי כל מקרה ונסיבותיו הוא, והמקרה של השכן אינו דומה למקרה שלכם. בחינה משפטית מדוקדקת של האירוע הפרטי שלכם, תוביל אתכם לערכאה המתאימה לכם ביותר.  

    לסיכום, מנינו 3 סיבות טובות לקבל ייעוץ גירושין בהליך גירושין: ייעוץ במאמץ להגיע להסכמות, הכנה מוקדמת נכונה ובחירת הערכאה המתאימה לנסיבות האישיות שלכם.

    זכרו כי אין להקיש ממקרה אחד למשנהו ועל כן אל תתפתו לקבל "ייעוץ" מחברים ומכרים שעברו תהליך דומה.

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש