ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    גירושין בהסכמה [מדריך משפטי, 2024]

    רבים כל כך מחליטים להתגרש ובוחרים בדרך הקשה: הליך גירושין ארוך, יקר, (נקמני), מייגע וכואב הן לבני הזוג, והן לילדיהם המשותפים. כל כך חבל – בעיקר כשקיימת אלטרנטיבה. ישנה אופציה אחרת, נכונה יותר, ראויה יותר ובריאה – גירושין בהסכמה.

    גירושין בהסכמה: ככה מנצחים את הגירושין

    בגירושין בהסכמה אנחנו מדברים בעיקר על הליך גירושין קצר, רגוע ושליו, שבמסגרתו הצדדים יגיעו להסכמות משותפות, וייפרדו בצורה ראויה, מכובדת ומכבדת.

    איך מתגרשים בהסכמה?

    מתי פתיחת תיק גירושין יכולה להתקבל בהבנה ע"י הצד השני ולהסתיים בגירושין שמכבדים את הצדדים, אשר דואגים (באמת) לילדים וצופים פני עתיד?

    תוכן עניינים

    גירושין בהסכמה [המדריך המשפטי המקיף – 2023]

    גירושין בהסכמה – הידברות, הוגנות ויעילות

    גירושין בהסכמה, כשמם כן הם – גירושין ברבנות בשפת העם (בית הדין הרבני, בגירושין בין בני זוג אשר שניהם יהודים) הנעשים בהסכמת הצדדים.

    בני זוג שהתגרשו בהסכמה, למעשה הצליחו ליישב ביניהם את כל המחלוקות ולגבש הסכם גירושין מוסכם אשר נחתם ואושר כפסק דין.

    יש לדעת כי הסכם גירושין כולל בדרך כלל, לא רק את סוגיית הגירושין וביצוע הגט, אלא גם נושאים נוספים כגון: חלוקת זמן הורי בין ההורים לילדיהם המשותפים, חלוקת רכוש בין בני זוג, נושא מזונות ילדים ועוד.

    כיוון שהסכם הגירושין הוא הביטוי הפרקטי והמשפטי החשוב, כשמתגרשים בהסכמה – ישנה חשיבות רבה לעריכת הסכם מקצועי, מדויק, צופה פני עתיד, מקיף ויסודי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      נכון, הסכם גירושין יכול להתגבש ולהיערך בהסכמה על ידי בני הזוג בלבד, ללא צורך בעורכי דין. יחד עם זאת, בדרך כלל בני זוג שבוחרים בחכמה להתגרש בהסכמה, אשר מסוגלים לנהל ביניהם שיח מכבד וראוי ולהגיע להסכמות בעניין הגירושין ושאר הנושאים הנילווים לכך (חלוקת רכוש, ענייני הילדים ועוד) – לא מודעים לטעויות קריטיות (שעלולות להתעורר בעיקר בעתיד, אם יהיו מחלוקות ביניהם) כשהם מנסחים לעצמם את הסכם גירושין ללא הכוונה וייעוץ משפטי מעורך דין לענייני משפחה.

      למשל – נושאים מהותיים שאין בהסכם הוראה לגביהם ובעת מחלוקת בעתיד, עלולים הצדדים להידרש לפנות לביהמ"ש כדי להסדיר אותם, סתירות בין סעיפים שונים בתוך ההסכם, ניסוח שניתן לתת לו כמה פרשנויות ומכאן להוליד מחלוקות ועוד.

      6 שלבים בניהול מוצלח ויעיל של הליך גירושין בהסכמה

      שלב א': מוכנות נפשית ומודעות לתהליך ולמורכבות פירוק הנישואים

      מהרגע שבני זוג (או אחד מבני הזוג) מגיעים להכרה פנימית שהנישואין חייבים להגיע לקצם – עומדת בפניהם ההחלטה האם את הליך הגירושין הם ירצו לעבור בהסכמה ובהידברות או במלחמה ונסיון לפגוע בשני, לנקום בו וכד'.

      להחלטה להתגרש בהסכמה יש השלכות ומשמעויות שחייבים לקחת בחשבון, אם חפצים בהצלחת התהליך:

      1. שני הצדדים צריכים לגלות בגרות, אומץ וכוח מנטלי רב, כדי לדבר האחד עם השני, גם על הדברים הלא נוחים (שהרי אילו הכל היה נפלא ביניהם, מן הסתם לא היו מגיעים להחלטה שברצונם להתגרש).

      2. בוודאי יהיו נושאים בהסכם הגירושין שיהיה צורך לנהל לגביהם משא ומתן. משא ומתן הוא תהליך קשה והצדדים צריכים להיות מוכנים לנהל אותו בתבונה, בהוגנות וכבוד הדדי.

      3. אין אפשרות להגיע להסכמות אם הצדדים לא מפנימים היטב, את העובדה שכל צד יצטרך לעשות ויתורים.

      4. גם בתקופה שבה בני הזוג פועלים כדי להתגרש בהסכמה – החיים ממשיכים! הצדדים צריכים להמשיך ולהיות הורים במשותף, לקבל החלטות יחד הנוגעות לחיי היום יום והשוטף – חרף המשבר ותהליך הפרידה. מוכנות נפשית ומודעות לתהליך תגדיל משמעותית את סיכויי הצלחתו.

        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        שלב ב': בחינת עמדתו של בן הזוג השני

        לא מספיק שצד אחד ירצה להתגרש בהסכמה, חשוב שהצד שמחליט להתגרש יוודא שיש לו פרטנר לתהליך ההידברות גם בצד השני!

        הצד שלא יוזם את הגירושין עשוי להגיב בהפתעה, באכזבה, בפגיעה, בסירוב לשתף פעולה ואולי אף בתגובה חריפה שלא הייתם מצפים לה.

        ההמלצה שלנו היא לא לצאת מנקודת הנחה שהחלטה להתגרש בהסכמה (או להתגרש בכלל) תתקבל ברוח טובה ובנפש מבינה. זו הסיבה שבגללה ניהול אותה שיחה קשה, שבה צד מודיע לצד השני על החלטתו להתגרש, תתבצע רק לאחר קבלת ייעוץ פרטני מקצועי מעורך דין מיומן ובקיא בדיני משפחה.

        התייעצות מוקדמת עם עורך דין העוסק בדיני משפחה, יהיה בה כדי לאפשר לפונה אליו להתכונן ולהיערך נכון ובזמן, למקרה שבו הצד השני לא יקבל "בברכה" את ההחלטה שלו להתגרש ולא ישתף פעולה איתה.

        לשם הדוגמא:
        נכון יהיה לשקול מה לעשות כשהצדדים מנהלים חשבונות בנק נפרדים ובחשבון הנפרד של הצד השני מתנהל חיסכון משותף, שניתן להעלימו.

        בדומה לכך, כאשר הצד השני מנהל עסק משלו מבלי שיש לצד שמבקש להתגרש גישה או מידע בקשר למצב הפיננסי של העסק ולכספים שהצטברו בו. במקרים כאלה ורבים אחרים, רק ייעוץ פרטני מוקדם, יאפשר היערכות נבונה וחכמה בטרם יודיע צד לבן זוגו על החלטתו להתגרש.

          פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

          שלב ג': בחירת מגשר

          מגשר מוצלח הוא המפתח להצלחת הליך של גירושין בהסכמה. ההכשרה של המגשר, הניסיון כמו גם האישיות והיכולת שלו לבצע את תפקידו כמגשר בדרך הטובה ביותר, הם שיובילו את הצדדים לדרך הנוחה של ההסכמה וההידברות.

          כיוון שבלבו של הליך הגירושין בהסכמה נמצא הסכם הגירושין – הדבר הנכון ביותר יהיה לבחור במגשר שהוא גם עורך דין בעל רקע ומומחיות בדיני משפחה.

          רק מגשר כזה, יוכל לעזור לצדדים להגיע להסכמות הנכונות, להעלות את כל הנושאים שחשוב שיכתבו בהסכם לדיון ושיח בין הצדדים וגם לנסח אותם בצורה מקצועית ומדויקת.

          האם ניתן להגיע להסכמות לבד בלי עזרה של עורך דין?

          שוב – התשובה לכך היא חיובית, אבל סביר להניח שבני זוג שלא נעזרים בעורך דין יגיעו להסכמות רק על דברים כלליים וינסחו בסופו של דבר הסכם גירושין שחסר התייחסות לכלל הנושאים החשובים שהסכם זה צריך להתייחס אליהם.

          אנחנו יכולים למנות לפחות 3 סיבות עיקריות בגללן רצוי מאוד שהצדדים לא יגיעו להסכמות לבדם, ללא סיוע של בעל המקצוע המתאים:

          1. כשאין מגשר עורך דין בתמונה – ברוב המקרים המשא ומתן בין הצדדים מתפוצץ וכל הרצון הטוב והנכונות להתגרש בהסכמה מתפוגגת.

          2. רק עורך דין יידע בדיוק מה צריך להופיע בהסכם גירושין, שהוא הסכם משפטי מורכב ועל אילו נושאים חייבים הצדדים לתת את הדעת, כדי שלא יתגלעו חילוקי דעות בעתיד ואיך לנסח אותם באופן הנכון והברור ביותר.

          3. במקרים רבים ישנם נושאים הקשורים לחלוקת נכסי מקרקעין בין הצדדים – המחייבים על פי חוק מעורבות של עורך דין, לצורך ביצוע העברת רישום הזכויות, מצד לצד או משניהם לצד ג'.

          הליך גירושין הוא קשה, אך ככל שהוא יעשה במהירות, כך בני הזוג וילדיהם המשותפים יתפנו לפתוח דף חדש

          שלב ד': הגשת הסכם הגירושין לאישור

          כל הסכם גירושין חייב להיות מוגש לאישור ולקבלת תוקף של פסק דין, על ידי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

          ברוב המקרים הצדדים פונים לבית המשפט לענייני משפחה כדי לאשר את הסכם הגירושין ואח"כ ניגשים לבית הדין הרבני כדי להתגרש ולבצע את סידור הגט שם. בחירת בית המשפט לענייני משפחה היא בהתאם למקום המגורים המשותף האחרון של הצדדים.

          האם חייבים עורך דין כדי להגיש את ההסכם לאישור? לא. מדובר בבקשה פשוטה בה מבקשים מבית המשפט לקבוע מועד לאישור ההסכם. יש לצרף לבקשה עותק מההסכם החתום ולשלם את האגרה הנדרשת.

          כפי שחזרנו והבהרנו למעלה, אנחנו מאוד ממליצים שאת עריכת ההסכם ילווה עורך דין מגשר בעל בקיאות וניסיון בדין האישי ובפרוצדורה הקשורה להסכמי גירושין, וכשעורך דין מלווה את התהליך – הוא זה אשר ברוב המקרים מגיש את ההסכם לאישור.

            פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

            האם יש תוקף להסכם גירושין שלא מוגש לאישור בית המשפט או בית הדין?

            הסכם גירושין שנחתם על ידי הצדדים ולא הוגש לאישור וקבלת תוקף של פסק דין, דינו כהסכם רגיל בין שני צדדים להסכם.

            כוחו המשפטי של הסכם חוזי "רגיל" בין שני צדדים אינו משתווה לכוח המשפטי שיש להסכם גירושין שמקבל כאמור תוקף של פס"ד והופך למעשה להיות מבחינת כוחו, פסק דין שניתן ע"י ערכאה שיפוטית.

            כך למשל, הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין מאפשר לצד לפנות לאכיפת הוראות ההסכם ישירות בהוצאה לפועל (בענייני מזונות למשל), דבר שאינו אפשרי כאשר מדובר בהסכם רגיל בין הצדדים.

            שלב ה': דיון בבית המשפט לענייני משפחה ומתן תוקף של פסק דין להסכם הגירושין

            בית המשפט לענייני משפחה המקבל את הבקשה לאישור הסכם הגירושין, יפתח תיק אישור הסכם ויקבע מועד לדיון בהסכם במעמד שני הצדדים.

            שני הצדדים חייבים להתייצב לדיון שנקבע בבית המשפט ולהביא איתם תעודה מזהה (תעודת זהות / דרכון). אנחנו ממליצים לצדדים להגיע עם עותק נוסף של הסכם הגירושין לדיון.

            בית המשפט עובר עם בני הזוג על כל פרטי ההסכם ומוודא שההסכם תקין, חוקי, אינו כולל הוראות שעלולות לפגוע בטובת הילדים וכו'.

            בית המשפט מוודא ששני הצדדים מבינים את ההוראות וההשלכות של ההסכם וכמו כן כי הצדדים חתמו על ההסכם מרצונם החופשי.

            הדיון מסתיים בד"כ בהחלטה של בית המשפט לתת להסכם תוקף של פסק דין.

            בסיום הדיון, הצדדים מקבלים לידיהם עותק של הפרוטוקול והחלטת בית המשפט, ניגשים עם העותק למזכירות בית המשפט לענייני משפחה ומקבלים עותק מההסכם והחלטת ביהמ"ש, אשר עליו מוטבעת חותמת מקור של בית המשפט.

            בזה פרק אישור ההסכם מסתיים.

            שלב ו': סידור הגט בבית הדין הרבני

            לאחר אישור הסכם הגירושין בבית המשפט, על הצדדים לפנות לבית הדין הרבני באיזור מגוריהם המשותף, כדי לבצע את הליך הגירושין עצמו.

            יש להגיש למזכירות בית הדין הרבני בקשה לקביעת מועד לאישור הסכמת הצדדים להתגרש, לבקשה יש לצרף את הסכם הגירושין החתום ואת החלטת בית המשפט המאשרת את ההסכם ובצירוף אישור על תשלום אגרה.

            בית הדין הרבני יקבע מועד לדיון בו הצדדים יאשרו את רצונם להתגרש ובסופו יפנה את הצדדים למזכירות (יחד עם הפרוטוקול וההחלטה של בית הדין לאשר את ההסכמה להתגרש) לצורך פתיחת תיק לסידור גט.

            לדיון בסידור הגט על כל צד להביא עד מטעמו, אשר מכיר את אביו של אותו צד.

            במעמד סידור הגט עורכים את הטקס הדתי של הגירושין ובסיומו הצדדים גרושים זה מזו וזו מזה (יש לקחת בחשבון שהליך סידור הגט אורך מספר שעות).

              פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

              בקשה לאישור הסכם גירושין

              על מנת לאשר את הסכם הגירושין, יש להגיש בקשה לאישור הסכם גירושין לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. את הבקשה ניתן להגיש פיזית במזכירות הערכאה השיפוטית, או באופן מקוון, לאחר הזדהות במערכת ההזדהות הלאומית.

              לבקשה יש לצרף את הסכם הגירושין החתום על ידי בני הזוג, תעודות מזהות של בני הזוג, ואישור על תשלום אגרת פתיחת תיק.

              את הבקשה המקוונת לבית הדין הרבני ניתן להגיש באתר:

              https://www.gov.il/he/service/request-approval-divorce-agreement

              את הבקשה המקוונת לבית המשפט לענייני משפחה ניתן להגיש באתר:

              https://www.court.gov.il/NGCS.Web.Site/HomePage.aspx?s=50

              בגירושין בהסכמה מתייתר הצורך בקיום הליך יישוב סכסוך

              כאשר אין הסכמות בין בני זוג, צד המעוניין להתגרש ואשר מבקש להגיש תביעה – חייב לפני שהוא יהיה רשאי להגיש תביעות נגד הצד השני, להגיש בקשה ליישוב סכסוך, לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה.

              בני זוג שבוחרים להתגרש בהסכמה – אינם נדרשים להליך של יישוב סכסוך!

              יחד עם זאת, הזכרנו לעיל כמה חשוב להתייעץ עם עורך דין הבקיא בדיני המשפחה, עוד בטרם פונים לצד השני ומשתפים אותו בקשר להחלטה להתגרש והרצון להתגרש בהסכמה.

              במקרים מסוימים עשוי עורך הדין להמליץ לפתוח תיק יישוב סכסוך עוד בטרם חושף צד את כוונתו להתגרש, וזאת כדי שאותו צד יקנה לעצמו את הזכות לקבוע באיזו ערכאה יתנהלו ההליכים בנושאי הרכוש, משמורת הילדים ועוד, אם הצדדים לא יצליחו להגיע להסכם.

              כך לדוגמא במקרה בו אחד הצדדים חזר בתשובה וחשוב לו לקבוע באיזו מסגרת חינוכית הילדים ילמדו גם לאחר הגירושין – יש להניח כי במקרה זה קיים אינטרס מובהק לשני הצדדים להשפיע על הקביעה באיזו ערכאה (האזרחית או הדתית) יתנהלו תביעות הגירושין, אם הם לא יגיעו להסכמות.

                פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

                גירושין בהסכמה – יתרונות בולטים

                יעילות – גירושין בהסכמה והגעה מהירה להסכם גירושין הוגןי עשויים לחסוך לבני הזוג וילדיהם עוגמת נפש רבה, זמן, הוצאות כספיות ומפח נפש גדול. כל זה מוכפל פי כמה וכמה כשמדובר במלחמת התשה בלי פוסקת ובלתי מתפשרת בין בני הזוג.

                פגיעה מינורית בילדים – גירושין בהסכמה מאפשרים גיבוש הסכם מהיר, הוגן ויעיל אשר קשור במישרין גם לילדיהם המשותפים של בני הזוג.

                אין ילד רך בשנים ששמח על הפרידה של הוריו, אך כשמתגרשים בהסכמה מקצרים את ההליכים, "מצילים" את הילדים מהשמצות ומלחמות ופוגעים בהם הכי פחות.

                הדיעה הרווחת, של בעלי המקצוע בתחום הרגשי (פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וכג'), היא שהילדים מושפעים מהלך הרוח בין ההורים – כאשר ההורים מסתדרים ביניהם ברוח טובה, למרות שהתגרשו, גם הילדים רגועים. כאשר ההורים מסוכסכים, הילדים סובלים בין אם ההורים חיים יחד ובין אם חיים בנפרד.

                מוכנות אמיתית לפתוח דף חדש – יתרון נוסף בגיבוש הסכם בעקבות גירושין בהסכמה, הוא קיום הליך גירושין מהיר יותר. כאמור, הליך גירושין הוא קשה מיסודו, אך ככל שהוא יעשה במהירות רבה יותר, כך בני הזוג וילדיהם המשותפים יתפנו רגשית, נפשית ומעשית, לפתוח דף חדש בחייהם, דבר שיסייע לכל התא המשפחתי להתגבר על טראומת הגירושין.

                גירושין בהסכמה בין בני זוג שנישאו בנישואין אזרחיים בחו"ל

                ישנם מקרים מסוימים שבהם הליך הגירושין בהסכמה, מתנהל באופן שונה. מדובר למשל במקרים שבהם בני הזוג נישאו בנישואין אזרחיים מחוץ לישראל. על פי דעות הלכתיות שונות, לכהן ולגרושה אסור להינשא זה לזו, גם אם נישואיה הקודמים של הגרושה היו נישואין אזרחיים.

                עקב כך, אם אישה אשר נישאה בנישואין אזרחיים מחוץ לישראל מעוניינת להינשא לכהן לאחר גירושיה, עליה לעדכן בכך את הדיינים בבית הדין הרבני עוד לפני שלב סידור הגט.

                הסיבה לכך היא, שייתכן שבעקבות אמירה זו, יחליט בית הדין הרבני שסידור הגט בין הצדדים לא מהווה פעולה הכרחית לשם קביעה שהצדדים גרושים, מה שיאפשר לאישה להינשא לכהן גם על פי הדעות ההלכתיות המחמירות ביותר.

                כמו כן, אם נישואי בני הזוג היו כאלה שניתנים לביצוע מבלי שבני הזוג ינכחו באופן פיזי במדינה ("נישואי פרגוואי"), אפשר לבקש מבית הדין הרבני שיקבע שאין כל צורך בסידור גט, ויוציא פסק דין שקובע שהצדדים לא נשואים זה לזה.

                גירושין בהסכמה בין בני זוג מדתות שונות

                גירושין בהסכמה בין בני זוג מדתות שונות, נקראים התרת נישואין, אשר מתבצעת בבית המשפט לענייני משפחה בלבד (ולא בבית הדין הרבני, גם אם אחד הצדדים יהודי).

                ניצול ציני של הליכי הגירושין בהסכמה

                אחת הסכנות הטמונות בהליכי גירושין בהסכמה, היא ניצול ציני של ההליכים. כך למשל בן זוג יכול לנצל את הליכי הגירושין בהסכמה על מנת לסחוט ויתורים מופלגים מבן זוג שממהר להתגרש, כשבעתיד הוא עשוי להתחרט על הסכמותיו הפזיזות.

                בנוסף, בזמן שהצדדים מנהלים משא ומתן, אחד הצדדים יכול באופן ציני לנצל את הזמן שהצדדים עדיין נשואים, והרכוש עדיין משותף, על מנת לבצע פעולות בלתי הפיכות ברכוש המשותף, כמו הברחה של נכסים, כספים וכל רכוש אחר, במטרה להימנע מחלוקה הוגנת של הרכוש.

                כמו כן, בן זוג יכול לנצל באופן ציני את הליכי הגירושין בהסכמה, במטרה לפתוח ראשון בהליכי הגירושין בערכאות השיפוטיות. לבן הזוג שפותח ראשון בהליכי הגירושין יש יתרון, שכן הוא זה שיחליט היכן יתנהל הליך הגירושין – בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. החלטה זו עשויה להעניק לבן הזוג יתרון בהמשך ההליכים, ולשנות את התוצאות באופן ניכר.

                על כן חשוב לזהות את המצבים בהם בן הזוג מנצל באופן ציני את הליכי הגירושין בהסכמה, ולהימנע מהם בטרם עת.

                איך מתגרשים בהסכמה - שאלות נפוצות

                מי יכול להתגרש ברבנות בהסכמה?

                רק בני זוג יהודים, שלא מתגוררים תחת קורת גג משותפת, יכולים להתגרש ברבנות בהסכמה. מטרתו של הליך זה היא למנוע סכסוכים בין אותם בני זוג.

                מה צריך לעשות כדי להתגרש ברבנות בהסכמה?

                על בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני לאשר את הסכם הגירושין שבו מוסדרות כל ההסכמות בין בני הזוג, ולתת לו תוקף של פסק דין. אחרי שניתן תוקף של פסק דין, צריכים בני הזוג לפנות לבית הדין הרבני ולהגיש בקשה משותפת–– לסידור גט. אם בני הזוג אינם מיוצגים ע"י עו"ד, הם יכולים להגיש את הבקשה על גבי טופס שניתן לקבל במזכירות בית הדין הרבני.

                איך ניתן להגיש את הבקשה המוסמכת לגירושין?

                ניתן להגיע באופן פיזי לבית הדין הרבני ולהגיש את הבקשה, או באמצעות הדואר האלקטרוני או באמצעות הפקס. בנוסף, בקשה זו כרוכה בתשלום אגרה, ויש לצרף אליה את צילומי תעודות הזהות של שני בני הזוג, כולל ספח, ואת הסכם הגירושין שאושר על-ידי בית המשפט לענייני משפחה/ביה"ד הרבני .

                מה קורה לאחר הגשת הבקשה לגירושין?

                לאחר הגשת הבקשה לגירושין, מזמינה מזכירות בית הדין הרבני את בני הזוג לדיון באשר לאישור ההסכם. מלבד עורכי דינם וטוענים מטעמם, על בני הזוג להגיע לדיון זה לבדם.

                מה קורה לאחר אישורו, או אי אישורו, של ההסכם?

                ההסכם בדרך כלל מאושר כל עוד הוא לא מעורר קשיים הלכתיים. הסכם שמעורר קשיים הלכתיים דורש תיקון וכל עוד הוא נשאר כפי שהוא, לא ניתן להתקדם בהליך.
                אם וכאשר ההסכם מאושר, בני הזוג צריכים לבקש ממזכירות בית הדין הרבני לקבוע תאריך לסידור הגט, אליו, בדרך כלל, צריך שכל אחד מבני הזוג יגיע עם עֵד מטעמו. בנוסף, יש להגיע לסידור הגט עם כתובה, תעודת הנישואין של בני הזוג, תמונות פספורט של שני בני הזוג וכן עם תעודות הזהות כולל ספח, של כל אחד מהם.
                מתקיים דיון כאשר בסופו, הדיין מתחיל בהליך סידור הגט. בסוף הליך זה, הגט נמסר לאישה, והדיין מסביר לבני הזוג אילו מגבלות הלכתיות חלות עליהם. לאחר מכן, כל אחד מבני הזוג צריך לשלם אגרה, כדי לקבל ממזכירות בית הדין הרבני את תעודת הגירושין. כמו כן, על בני הזוג לבקש מהמזכירות תעודה הלכתית שמאשרת את גירושיהם.

                *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

                לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
                פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

                  מדריך משפטי למתגרש