ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    בעלך מאיים להתגרש ממך? הנה מה שתעשי

    עבר עלייך עוד ריב שהסתיים באיום או רמיזה על גירושין, ואת כבר מותשת. בעלך מאיים להתגרש ממך, ואת לא יודעת מה לעשות. בין אם את עצמך מעוניינת בגירושין ובין אם לאו, כדאי לשקול את צעדייך, כשאיום הגירושין מרחף מעל ביתך.

    למי כדאי לפנות כשבעלך מאיים עלייך בגירושין? מה לעשות כשאת לא רוצה להתגרש? האם ניתן לחייב את בעלך לפנות לטיפול זוגי? איזה מידע כדאי לך לאסוף כשבעלך מאיים בגירושין? ומה לא לעשות כשבעלך מאיים להתגרש ממך?

    תוכן עניינים

    פני לטיפול זוגי

    אם גירושין זה נושא שכבר עלה מספר פעמים בריבים ביניכם, ובעלך מאיים להתגרש ממך, כדאי לבדוק אם מדובר באיומים של להט הרגע או בכוונה רצינית.

    בחני את הקשר שלכם ונסי לראות אם יש לכם על מה לעבוד וכיצד לתקן אותו. יכול להיות שטיפול זוגי יציף את מקור הקשיים שגורם לבעלך לאיים בגירושין, ויעזור לכם לנהל את הריבים באופן בריא יותר, ולהסיר את האיום בגירושין שמרחף מעלייך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הגישי בקשה לשלום בית בבית הדין הרבני

      דבר נוסף שאת יכולה לעשות במקרה שבעלך מאיים בגירושין ואת לא מעוניינת בגירושין, הוא לפנות לבית הדין הרבני בבקשה לשלום בית.

      לבית הדין הרבני יש סמכות לחייב את בעלך לפנות לטיפול זוגי, ולנסות לשקם את הקשר שלכם. הבעל כמובן רשאי עדיין לסרב לטיפול הזוגי ולשלום הבית, אך במקרה שהוא יסרב, יש לכך מחיר כלכלי.

      בית הדין הרבני עשוי להגדיר את הבעל שמסרב לשלום בית, כמורד, ואת תוכלי לדרוש שהוא ישלם לך מזונות אישה וכתובה.

      פני לעורך דין לענייני גירושין

      אם את חוששת שבעלך מתכוון להתגרש ממך, או שאת מעוניינת בעצמך בגירושין, כנראה הדבר החשוב מכל שעלייך לעשות, הוא לפנות במהרה לעורך דין לענייני גירושין.

      עורך דין לענייני גירושין יסייע לך להחליט כיצד לפעול לאור האיומים של בעלך בגירושין, ויעזור לך עם השאלות החשובות שעולות לך.

      כגון: האם להתגרש או לבקש שלום בית? האם כדאי לכם להתגרש בהסכמה? היכן כדאי לך להתגרש? אילו ראיות כדאי לך לאסוף? וכל שאלה נוספת שתעלה לך בעקבות האיומים בגירושין.

      פני לחוקר פרטי

      אם את חושדת שהאיומים בגירושין נובעים בשל כך שבעלך בוגד בך, שקלי לפנות לחוקר פרטי שיתעד את מעשיו של בעלך.

      התיעוד יכול לשמש אותך בעתיד להוכיח בבית הדין הרבני, שאת זכאית לכתובה, מה שיכול להיות שווה עבורך כסף רב, במיוחד במקרים בהם ערכתם הסכם ממון ואת לא זכאית לחלק ברכוש של הבעל.

      בדקי את חשבונות הבנק והכספים

      אם בעלך מאיים תדירות בגירושין, יכול מאוד להיות שיום בהיר אחד הוא יממש את האיום. כדאי לעקוב ולבדוק שהכספים שלכם לא נעלמים בפתאומיות, שהוא לא מעביר בעלות על רכוש שנמצא על שמו לאנשים אחרים, ושאת יודעת היכן כל הכסף והנכסים שלכם נמצאים.

      מה לא כדאי לעשות כשבעלך מאיים להתגרש ממך?

      לאיים בחזרה – אולי בלהט הרגע זה הדבר שמרגיש לך נכון, אך בעלך עלול לקחת את האיומים ברצינות רבה, ולהתחיל לפעול לפני שאת תספיקי לקבל ייעוץ. לכן, לפני שאת נוקטת בכל פעולה, כולל איומים בגירושין, כדאי קודם כל להתייעץ עם עורך דין לענייני גירושין. השאירי את האיומים לבעלך, והימנעי מלחשוף את כוונותייך לפני שקיבלת ייעוץ מתאים.

      לפעול ללא ייעוץ מקדים – כל פעולה שתבצעי בתקופת הגירושין, יכולה להשפיע על הליך הגירושין ועל תוצאותיו. על מנת למקסם את התוצאות בהליך הגירושין, ולהימנע ממצבים בהם תאבדי זכויות יקרות שמגיעות לך, הימנעי מביצוע פעולות לפני שתקבלי ייעוץ מקדים מעורך דין לענייני גירושין.

      להתחיל לנהל רומן – את פגועה וכועסת, את מרגישה בודדה ומפחדת מהעתיד לבוא. במקרים אלה יש נשים שמוצאות את עצמן מנהלות רומן. ניהול רומן בתקופה הקריטית של הגירושין יכול לגרום לכך שבית הדין הרבני יחייב אותך בגירושין גם אם את לא מעוניינת בכך, וישלול את זכויותייך לבקש שלום בית, מזונות אישה וכתובה.

      לערב את הילדים – הימנעי מלערב את הילדים בסכסוך ביניכם, מה שיפגע בהם באופן ניכר. גם אם הילדים שלך כבר בוגרים, כדאי לשקול מה את מספרת להם. זכרי שעדיין מדובר באבא שלהם, גם כאשר הילדים שלך כבר אבות בעצמם.

      עורך דין לענייני גירושין שיעזור לך לתכנן את צעדייך

      בשורה התחתונה, אם בעלך מאיים עלייך בגירושין, כדאי לפנות לעורך דין לענייני גירושין שיעזור לך לתכנן את צעדייך.

      אם את לא מעוניינת בגירושין תוכלי לבקש שלום בית, ולנסות לטפל בקשיים שעולים בזוגיות שלכם. אם גם את מעוניינת בגירושין, תוכלי להתחיל לאסוף את כל המידע הנדרש להליך הגירושין, ולקבל את הייעוץ המתאים על מנת להחליט על הדרך הנכונה עבורך להתגרש.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש