ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    הצלחה: הוכחנו שהסכם הגירושין שלא אושר בבית המשפט, לא תקף. הסכם הגירושין בוטל

    תקציר

    בני זוג נשואים החליטו להתגרש בהליך גירושין בהסכמה, ערכו הסכם גירושין ואף חתמו עליו, אך לא הגיעו לקו הסיום של ההליך – וההסכם לא אושר באף ערכאה שיפוטית. כאשר האישה ביקשה לקיים את ההסכם, הגבר שיוצג על ידינו, טען שהוא אינו מחוייב להסכם, שהיה רק חלק מהליך המשא ומתן, שנקטע באיבו, בטרם אושר על ידי בית המשפט.

    בית המשפט קיבל את עמדתנו שההסכם היה חלק ממשא ומתן שלא הגיע לסופו – וקבע שהסכם הגירושין לא תקף.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      רקע

      בני זוג נישאו וחיו זה לצד זו שנים רבות. ביום מן הימים החליטו הצדדים להתגרש, פנו לייעוץ עם עורך דין לענייני משפחה וניסחו הסכם גירושין. לאחר שחתמו הצדדים על הסכם הגירושין, בני הזוג לא פנו לבית המשפט ולא אישרו את הסכם הגירושין.

      זמן מה לאחר החתימה על הסכם הגירושין, האישה פנתה בבקשה לקיים את ההסכם שנחתם, אך הגבר שמלכתחילה סירב לאשר את ההסכם בבית המשפט, פנה אלינו לקבל ייצוג, וביקש לבטל את ההסכם שלא קיבל תוקף של פסק דין.

      האתגרים עמם התמודדנו בתיק זה

      זוגות רבים שמתגרשים עורכים הסכם גירושין במטרה להמנע מהליך משפטי ארוך, אך לא בכל מקרה הסכם הגירושין משקף את טובתם. כך הבין הגבר שפנה אלינו לקבלת ייצוג, לאחר שחתם על הסכם גירושין, ועל כן סירב הגבר לאשרו בפני בית המשפט.

      האתגר העיקרי שנאלצנו להתמודד עמו היה העובדה שהגבר חתם על ההסכם שלא הטיב עמו. האישה טענה שהגבר עשה זאת מתוך רצונו החופשי, ושלהסכם יש תוקף משפטי כמו לכל חוזה רגיל. אך הגבר סבר שחתימתו אינה סופית, אלא חלק מהליך משא ומתן שהתנהל בין הצדדים, הליך שלא מסתיים עד לאישורו בפני הערכאה השיפוטית.

      ההישגים שלנו

      1. בית הדין קיבל את עמדתנו כי הסכם גירושין אינו חוזה רגיל בין שני צדדים, אלא הסכם ייחודי מכוח חוק יחסי ממון, וככזה עליו לקבל אישור על ידי ערכאה משפטית, המהווה תנאי הכרחי לתוקפו.
      2. הוכחנו שהסכם הגירושין היה חלק מהליך משא ומתן שלא בא אל סופו, ושהוא לא אושר בבית המשפט מתוך כוונת מתכוון – הגבר לא גמר בדעתו לאשר את ההסכם.
      3. הוכחנו כי חתימת האיש על הסכם הגירושין לא מחייבת אותו, כל עוד לא ניתן אישור משפטי.
      4. הוכחנו שהצדדים לא נהגו לפי ההסכם לאחר חתימתו, ולמעשה חזרו בהם מהסכמתם שלא קיבלה כל תוקף משפטי.
      5. הוכחנו שהסכם הגירושין שלא אושר בערכאה המשפטית, אינו תקף.
      6. משמעות ההחלטה היא לא רק שהסכם הגירושין שלא אושר בערכאה משפטית ולא קיבל תוקף של פסק דין, בטל, אלא גם שניתנה לבית הדין סמכות לפסוק בעניינים הנלווים לגירושין. פסק הדין שניתן, בניגוד להסכם הגירושין, היה הוגן וצודק.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש