ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    הילד מתגרש? 7 דרכים לעזור ולתמוך בו

    גירושין של ילד, מיד מעלים בהוריו תחושות ומחשבות רבות. אתם רוצים לדעת מה קרה שם? מה הם יעשו עם הבית? מה יקרה עם הנכדים? האם הם זקוקים לכסף או עזרה? החששות הם רבים, ואיתם גם הקשיים.

    כמו בכל משבר אחר בחיים, הדרך לעזור לילד שמתגרש, היא קודם להתמקד בו ובתחושות שלו. גם כאשר המשבר שהילד שלכם חווה מעלה בכם תחושות קשות, עליכם לזכור שהגירושין הם של הילד שלכם, ולא שלכם. אז איך תוכלו לעזור ולתמוך בילד שמתגרש?

    תוכן עניינים

    #1 אל תשפטו את הילד על הגירושין

    נתחיל במה לא לעשות כשהילד שלכם מתגרש. גם אם אתם חושבים שהילד עושה טעות חמורה, גם אם ממש מדגדג לכם להגיד "אמרתי לך", גם אם יש בליבכם ביקורת רבה על הדרך שלו להתנהל, זה לא הזמן לחנך אותו ולא הזמן לשפוט אותו. אמנם בעינכם הוא תמיד יישאר הילד שלכם, אך הוא מזמן כבר לא ילד, והוא בחר את הבחירות שלו, על כל ההשלכות שיבואו, וגם איתן הוא יתמודד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ביקורת מצדכם רק תרחיק אותו מכם, ובוודאי שלא תעזור לו. ברגע המשבר של חייו, הדבר האחרון שהוא זקוק לו, זה שתשפטו אותו.

      #2 גירושין הם לא הזמן לסגור חשבונות

      גם אם היחסים שלכם עם הכלה היו עכורים מאז ומעולם, גם אם אתם שמחים וצוהלים מההחלטה של הילד להתגרש, זה לא הזמן להגיד לו כמה ההחלטה שלו משמחת אתכם, ובטח שזה לא הזמן לסגור חשבון עם הכלה.

      זכרו שיתכן והילד שלכם עדיין אוהב את אשתו למרות הגירושין, שעדיין מדובר באימא של הנכדים שלכם, ושהתססת הגירושין בסוף תזיק בעיקר לנכדים שלכם.

      #3 אל תתערבו בסכסוך הגירושין

      אל תנצלו את העזרה שאתם מעניקים לילד כדי להתערב בסכסוך הרגשי או המשפטי. גם אם אתם משלמים על הליך הגירושין, עשו זאת באהבה ולא כדי לקנות לכם דעה בסכסוך.

      ברור שהכוונה שלכם טובה ואתם באמת מתכוונים לעזור לילד שלכם, אבל ההתערבות שלכם בסכסוך הגירושין, עלולה לגרום לנזקים משפטיים, ולבסוף לגרום גם למשקעים ביניכם לבין הילד שלכם.

      את העבודה המשפטית תנו לעורך הדין של הילד לבצע ישירות מולו. סמכו על כך שהילד שלכם נמצא בידיים טובות ומנוסות, ושהוא בוגר מספיק כדי להתנהל עצמאית אל מול הגורם המקצועי שמבין בנושא.

      #4 אל תערבו את הנכדים בסכסוך הגירושין

      לעולם אל תסיתו את הנכדים כנגד אף אחד מההורים. אם הנכדים משתפים אתכם בקשיים שהם חווים, הקשיבו להם, אך אל תחוו את דעתכם, ואל תשפטו את ההורים שלהם. הימנעו לחלוטין מלהעביר ביקורת על ההורים שלהם, או לערב אותם בסכסוך שבין הוריהם.

      עירוב הנכדים בסכסוך הגירושין לא מועיל לאף אחד, אלא מזיק לנכדים, לילד שלכם, ובסופו של דבר גם לקשר ביניכם לבין הנכדים. אף ילד לא רוצה לשמוע את סבא וסבתא שלו מדברים כנגד אימא או אבא שלהם.

      #5 הקשיבו לילד שלכם והעניקו לו אהבה

      אז איך כן אפשר לעזור לילד שלכם בגירושין? המפתח לעזור לילד שלך בכל גיל, גם בגילאים בהם הוא כבר בוגר ועצמאי, היא באמצעות הקשבה.

      לפני שאתם מתחילים לשאול ולחקור אותו, לפני שאתם ממהרים לעוץ לו עצות, לפני שאתם מתסיסים אותו כנגד בת הזוג, פשוט היו שם בשבילו. הקשיבו לו, שמעו את מחשבותיו, תנו לו כתף להישען עליה, ותנו לו את התחושה שאתם שם.

      גם אם הנישואין שלו היו סיוט מתמשך והגירושין שלו הם הקלה גדולה עבורו, עדיין מדובר באובדן. הילד שלכם איבד את המשפחה שהוא יצר במו ידיו, וכעת יותר מכל, הילד שלכם זקוק לאהבה. משפחת המוצא יכולה בהחלט לספק את הביטחון, התמיכה והאהבה שחסרים לילד, ברגעי הגירושין.

      העניקו לו אהבה, מלאו את הצורך שלו בביטחון ודאגה, והכילו את התחושות הקשות שהוא חווה, באחד המשברים הקשים בחייו.

      #6 הציעו את עזרתכם

      אם אתם יכולים לעזור עם הנכדים, עם כסף או בכל אופן אחר, הציעו לעזור. הילד שלכם עשוי להזדקק לעזרה בתקופה הקשה של השינוי, והנכדים ישמחו לראות פנים חמות ואוהבות.

      אך דעו לקבל גם סירוב לעזרה כתשובה. אם הילד מסרב כרגע לעזרה מסיבותיו שלו, אל תייסרו את מצפונו על כך,  ותנו לו להרגיש שזה בסדר גמור שהוא מסרב, ושאם הוא יזדקק לעזרה, הוא יכול לפנות אליכם תמיד.

      #7 הדרכת סבים וסבתות

      ישנם ספרי הדרכה לסבים וסבתות וגם מפגשי הדרכת סבים וסבתות, שיכולים לעזור לכל סבא וסבתא לנכדים. הדרכת סבים וסבתות תסייע לכם בהתנהלות נכונה ובריאה אל מול הנכדים, במיוחד כשעולים קשיים מיוחדים, כמו הקשיים שהם חווים בחלוקת של הוריהם. הדרכה נכונה יכולה לסייע לכם להעניק את התמיכה הנכונה לנכדים שלכם, וכך גם לעזור לילד המתגרש.

      כשהילד מתגרש, פשוט היו שם בשבילו

      בסיכומו של דבר, כשהילד שלכם מתגרש, זה לא הזמן לצאת להילחם את המלחמות שלו, מזה יש לו כבר מספיק. אל תטיפו לו מוסר, אל תחנכו את אשתו או ילדיו, אל תסגרו חשבונות עבורו, אל תסיתו את הנכדים למענו.

      כשהילד שלכם מתגרש זה הזמן להעניק לו, את מה שבאמת חסר לו. הקשיבו לו, היו נוכחים בשבילו גם כשאין לו מה לומר, היו המשענת שלו, תנו לו תחושה של ביטחון, ומלאו אותו באהבה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש