ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    איך מתגרשים בזמן מלחמה?

    בני זוג עלולים להיקלע למשברים קשים בעקבות שינויים חדים שקורים בחיים בכלל ובביתם בפרט. השגרה המוכרת והידועה פתאום נעלמה והמציאות החדשה מביאה איתה אתגרים בכל פן אפשרי.

    איך מתגרשים בזמן מלחמה?

    מלחמה עלולה למוטט את כל היסודות שנבנו בין בני זוג, חוסר וודאות עצום שמלווה את הצדדים ומשליך על כלל רבדי החיים.

    תוכן עניינים

    על אילו רבדים משפיעה מלחמה ומהם השינויים שנגמרים בה?

    1. רובד כלכלי – ההתחייבויות שלקחנו ממשיכות לרדת, משכנתא, הוצאות קניות ו/או מיסים אף גדלים בעקבות שהות כלל בני הבית בביתם, מסגרות החינוך מופסקות, והצדדים צריכים להסתגל למציאות חדשה ולהתמודד עימה.
      מלחמה ולפחות בתחילתה, מביאה איתה חוסר וודאות רב, השכירים והעצמאים במדינה עלולים להפסיד כספים, השכיר בשל הוצאה לחל"ת ו/או פיטורים ו/או קיצוץ בהיקפי משרה, והעצמאי בשל הפסדים עצומים כתוצאה מעצירת המשק.
    2. רובד זוגי – המלחמה משפיעה על זוגיות הצדדים כאשר השגרה והסדר של בני הזוג מתערער, כעת אין זמן אחד לשני והצדדים עסוקים בלשרוד את הימים עד לתום המלחמה בצורה הטובה ביותר. הזוגיות שהיא ממילא עבודה קשה ולא קלה, עלולה להיקלע למשברים קשים שיובילו לסרבול מערכת היחסים והגעה לפתחו של בית הדין הרבני.
    3. מבחינה אישית – כל אחד מבני הבית חווה את המלחמה ולוקח את המקרים שאירעו בה מבחינה נפשית באופן אחר. יש כאלה מחוזקים יותר וכאלה שקשה להם, המשמעות היא שמבחינה אישית המלחמה עלולה להשפיע על כל אחד מבני הבית, ועלולה להביא כל אחד בפני עצמו למשבר אישי עם עצמו, הפחד מהלא נודע עלול לשתק ועלול לעורר מריבות עצומות וחילוקי דעות בין בני הזוג.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מהם הפעולות שצריכים לעשות צדדים קודם לגירושים?

      ראשית, שני הצדדים צריכים להבין כי יש קושי להתנהג בנורמטיביות במצב שהוא לא רגיל, חשוב לנסות לרגע לעצור, לנשום, להיזכר מי האדם שנישאתם לו וכי עד לפני כמה רגעים, הכל היה תקין לחלוטין. נישואים כאמור הם לא רק שטוב, אלא עומדים בפני מבחנים גם כשרע.

      שנית, לנסות לגבש הסכמות מחודשות לתקופת המלחמה ביחס לשינויים החדים שאירעו בה, ולהתאים את המצב החדש ולהוציא את המיטב מבחינת נקודת הזמן הנ"ל.

      שלישית, ככל והצדדים אינם מצליחים להתגבר מומלץ לפנות ולגשת לאנשי מקצוע רלוונטיים לקבלת עזרה, למשל: מגשר, ייעוץ זוגי, ייעוץ אישי, ייעוץ כלכלי וכל ייעוץ שיכול לסייע לצדדים להתמודד בגבורה עם התקופה הקשה עד יעבור הזעם.

      אילו פעולות מומלץ לבצע במהלך הזוגיות על מנת להימנע ממצבי קיצון?

      1. קרן חירום: שמירת כספים בקרן חירום לתקופות שבהן יש משבר כדוגמת מלחמה, קרן החירום תיתן לכם אוויר ומרחב תמרון ותסיר מעליכם את המריבות על עניינים כספיים ותשמור על שלום הבית.
        ככל ואין לכם קרן חירום מומלץ לחשב מסלול מחדש, להמעיט בהוצאות לא רלוונטיות ולהוציא כספים למחיה בלבד. מומלץ לנסות לדחות תשלומים לא חשובים ו/או לבטלם והכל על מנת שלא להיכנס לגירעון ו/או לשקול לקחת הלוואה ללא ריבית ולמצות את ככל ההטבות שמעניקה המדינה בתקופות הנ"ל.
        השתדלו לעבוד ככל הניתן ולייצר לפחות משכורת יציבה אחת ככל ומי מהצדדים נאלץ להישאר בבית עם הילדים ו/או לנסות לחלק את היום בין הצדדים על מנת לנסות להכניס כמה שיותר כספים שיסייעו לכם לעבור את התקופה הזו בגבורה.
      2. להשתדל לשמוח: נסו להיכנס לפרופורציה ולנצל את המצב לטובת המשפחה, להעריך את כל מה שיש לכם ואת העובדה שכולכם בריאים ושלמים, הימנעו מערוצי תקשורת שעלולים להשפיע על נפשכם, ניתן להתעדכן בכותרות בסוף היום ודברים חשובים, יש משפט חכם שאומר "הגוף זוכר הכל", צריך להתייחס אליו בהתאם. שימו מוזיקה נעימה והשתדלו לנצל את הזמן עם הילדים ובן הזוג שהם למעשה כל עולמנו, אל תשכחו זה חולף, דמיינו זאת כמו גל גדול בים, שבסופו יש רגיעה.

      ואם בכל זאת בחרתם להתגרש בצל המלחמה איך עושים זאת?

      אז איך מתגרשים? בחרתם להתגרש והגעתם למצב שהגיעו מים עד נפש, אם כך, ככל והדבר קורה בהסכמת הצדדים מן הראוי שתפנו למגשר שיסייע לכם להגיע להבנות לעריכת הסכם גירושין כולל, שיתן התייחסות גם לתקופת המלחמה וכיצד ניתן להתנהל בתוכה לטובתכם ולטובת הילדים – הדבר יטיב עם הצדדים שכן לנהל מלחמה נוספת בניכם בתקופה כזו עלולה לפגוע בכם מאוד.

      תפנו למגשר שיסייע לכם להגיע להבנות לעריכת הסכם גירושין כולל, שיתן התייחסות גם לתקופת המלחמה

      ככל והדבר קורה ללא הסכמות הצדדים, עליכם לגשת לפתוח תיק י"ס בבית המשפט לענייני משפחה ו/או בבית הדין הרבני, במסגרתו תוזמנו לפגישת מהו"ת במסגרתה תנסו להגיע להבנות ו/או באמצעות באי כוח מטעמכם.

      ככל ולא תצליחו לעשות כן, כל אחד מהצדדים יאלץ להגיש את תביעותיו ובית המשפט ו/או בית הדין הרבני יאלצו להכריע ולתת פסקי דין בהתאם.

      לסיכום, בתקופת מלחמה עוברים הצדדים מציאות לא פשוטה להתמודדות, נסו להמתין עד שהמצב יחלוף ולבחון באמת את הזוגיות בין הצדדים ולנסות להציל את הבית שבניתם בעמל רב, ככל ולא תצליחו נסו לפרק את החבילה בדרך יפה ומכובדת ולזכור שיש לכם ילדים משותפים שישארו שלכם לעד.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש