ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מדריך: פתיחת תיק גירושין אזרחי

    חלוקת רכוש בין בני זוג, כספי מזונות, והחשוב מכל – משמורת על הילדים, כל אלו הם נושאים מהותיים בפתיחת תיק גירושין. על פתיחת תיק גירושין אזרחי, וכל המידע שחשוב לדעת בנושא – מתומצת בענייניות בכתבה שלפניכם.

    מדריך: פתיחת תיק גירושין אזרחי

    המוסד המוסמך בישראל בכל בנוגע לגירושין, מכוח הדת, הוא בית דין רבני. כשבני זוג מבקשים להתגרש, עליהם לפתוח תיק בבית הדין הרבני, ולעבור את ההליך במסגרת זו, הליך אשר מסתיים בטקס הגט המסורתי והידוע. בנוסף להליך מול בית הדין הרבני, ישנה אפשרות של פתיחת תיק גירושין אזרחי בבית המשפט לענייני משפחה. על ההליך ועל כל מה שחשוב לדעת בפתיחת תיק גירושין אזרחי, בכתבה שלפניכם.

    תוכן עניינים

    פתיחת תיק גירושין אזרחי בישראל – בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה?

    למרות שפתיחת תיק גירושין נעשית בבית הדין הרבני, האפשרות לדון בתחומים המהותיים של הגירושין, יכולים לעלות גם בבית משפט לענייני משפחה,

    כלומר, תיק אזרחי. זה לא בא במקום התיק בבית הדין הרבני, אלא מסגרת אחרת לדון בה על הדברים. ניתן לבחור לדון על סוגיות הגירושין בהליך אזרחי, בבית משפט לענייני משפחה, ולא מול בית הדין הרבני. הסוגיות הנידונות הן משמורת הילדים והסדרי ראייה, מזונות, חלוקת רכוש, ועוד.

    יש טענות אשר תומכות באפליה לטובת הגבר בבית הדין הרבני, ובטובת האישה בבית משפט לענייני משפחה, לכל ערכאה שיפוטית היתרונות והחסרונות שלנו, ואנו מעדיפים לא להיכנס לטענות כאלו או אחרות, אלא להביא בפניכם את סדר הדברים וכיצד הם מתבצעים.

    החוק קובע כי בית המשפט לענייני משפחה רשאי לעסוק במשמורת ילדם, חלוקת רכוש בעת גירושין, צווי הרחקה בתוך המשפחה, מזונות אישה, מזונות ילדים, אפוטרופסות, ועוד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לא ניתן להגיש במקביל תביעות לשני המוסדות המשפטיים

      חשוב לציין, כי ניתן להגיש פתיחת תיק לבית הדין הרבני, ותביעה לחלוקת רכוש ומשמורת בבית המשפט לענייני משפחה, אך לא ניתן לדון במקביל באותו נושא בתי ערכאות. מרגע שערכאה מסוימת התקבלה, לא ניתן לדון בה בבית המשפט המקביל. לניתן להגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני, ותביעה לחלוקת רכוש ומשמורת ילדים, לדוגמא – בבית המשפט לענייני משפחה.

      יש להגיש לבית המשפט כתב תביעה נפרד לכל תביעה ולשלם את האגרה המיועדת לכל תביעה. תביעה לבית המשפט לענייני משפחה מוגשת בבית המשפט הקרוב למקום המגורים של הצדדים, תביעה לבית הדין הרבני מוגשת לבית הדין הרבני האזורי, במקום מגורי הצדדים.

      הליך גירושים בבית המשפט לענייני משפחה

      לאחר שהוגשו כתבי הטענות של הצדדים, תוזמנו לגישור, על מנת לבדוק אם ניתן להגיע לגירושין בהסכמה ללא המשך הליך משפטי.

      באופן כללי, גם בבית הדין לענייני משפחה, וגם בבית הדין הרבני, השאיפה היא להגיע לגישור והבנה הדדית. במידה ואין הסכמה, ההליך ממשיך להתנהל מול בית המשפט לענייני משפחה, ויכלול דיונים, עדים, ראיות, מסמכים, אשר בסופם יכריע בית המשפט.

      פתיחת תיק גירושין אזרחי – הסכם גירושין

      פתיחת תיק גירושין אזרחי יכול להיעשות גם באמצעות הסכם גירושין עליו מסכימים הצדדים, ולא באמצעות תביעה. אם יש באפשרות הצדדים לשתף פעולה ולהסכים על הסכם גירושין, זה בהחלט יקל על התהליך המורכב והסבוך, מכל הבחינות.

      אם יש באפשרות הצדדים לשתף פעולה ולהסכים על הסכם גירושין, זה בהחלט יקל על התהליך המורכב והסבוך

      הנושאים המהותיים על הפרק

      משמורת ילדים – הנושא המורכב ביותר. במידה ויש תקשורת בין הצדדים, טוב יותר שהם יגיעו להסכמה בעצמם לגבי משמורת ילדים. האם הילדים במשמורת משותפת? האם הילדים במשמורת אצל האם? מה הסדרי הראייה של האב? מכיוון שמדובר בילדים של שני הצדדים, זהו נושא מאוד רגיש, וחשוב לציין כי החוק תומך בזכויות הגבר והאישה במקרה זה, ומגן על שני הצדדים, כאשר טובת הילדים במקום הראשון.

      מזונות – במידה והילדים במשמורת מלאה אצל האמא, מה גובה המזונות שישלם האב? המידה ומדובר במשמורת משותפת, כיצד נחלקת האחריות בין הצדדים?

      רכוש – מה חלוקת הרכוש בין הצדדים? חשוב להזכיר כי במקרה של חלוקת רכוש, גם רכוש אשר נקנה לפני הנישואין בכוונה לשמש את שני בני הזוג, יעמוד על הפרק בעת הדיון על חלוקת הרכוש.

      פתיחת תיק גירושין אזרחי מעמיד את התביעה לרשות בית המשפט לענייני משפחה, ובערכאה משפטית זו יידונו הדברים. לאחר סיום הדיון והחלטת בית המשפט, ייערך טקס הגירושין בבית הדין הרבני.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש