ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    פתיחת תיק גירושין ברבנות רמת גן

    זה מספר שנים שבכל שנה, כמות הזוגות הישראלים שמתגרשים, גבוהה מכמות הזוגות הישראלים שעשו כן בשנה שקדמה לה. אף על פי כן, זוגות רבים המעוניינים להתגרש, אינם יודעים שהפעולה שעליהם לעשות לשם כך היא פתיחת תיק גירושין ברבנות.

    הרבנות, או בשמה הנוסף בית הדין הרבני, נמצאת במספר ערים בישראל. העיר שבה נמצאת הרבנות שבה צריכים בני הזוג המעוניינים להתגרש לפתוח תיק גירושין, נקבעת בהתאם לאזור האחרון שבו התגוררו בני הזוג. אחת מהערים שבהן נמצא בית דין רבני היא רמת גן. מאמר זה יציג את פרטיו של בית דין זה, יסביר כיצד יש להגיש תביעת גירושין והאם יש דברים שצריך להכין לפני פתיחת תיק גירושין, וכן יסביר מהו הליך יישוב סכסוך.

    תוכן עניינים

    בית הדין הרבני רמת גן

    להלן הפרטים שחשוב לדעת באשר לבית הדין הרבני ברמת גן:

    • כתובת: הרצל 47.
    • שעות קבלת קהל: ימים א'-ה': 13:00-08:30 (בימי ב' גם בין השעות 18:00-15:00), ימי ו': 11:30-08:30.
    • טלפון: 03-6700555/6 שלוחה 2.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך מגישים תביעת גירושין?

      זוגות רבים המעוניינים להתגרש, יודעים שלשם כך עליהם להגיש תביעת גירושין. ואולם, רבים מזוגות אלה אינם יודעים כיצד יש לעשות זאת.

      הערכאה השיפוטית אליה יש להגיש תביעת גירושין היא כאמור בית הדין הרבני, אך מגיש תביעת הגירושין צריך קודם כל להגיש בקשה ליישוב סכסוך (על כך יפורט בהמשך).

      רק במידה שהליך יישוב הסכסוך לא עולה יפה, יש להגיש תביעת גירושין. בכתב התביעה, שצריך להיות מוגש בטופס מיוחד שניתן לקבל במזכירות בית הדין הרבני, צריך בן הזוג המעוניין להתגרש לכלול את העילות לגירושין (כלומר, להסביר מדוע ברצונו להתגרש).

      עילות נפוצות לגירושין הן למשל:

      • בגידה
      • עקרות
      • אלימות (פיזית/מילולית/מינית)
      • חוסר יכולת לקיים יחסי מין כתוצאה ממום מולד או ממחלה.

      מגיש תביעת הגירושין לא צריך רק לציין את העילות לגירושין, אלא גם להוכיח שהן אכן קיימות. בנוסף לעילות לגירושין, כתב התביעה צריך לכלול את:

      • פרטי הצדדים (התובע/ת והנתבע/ת)
      • פרטי עורכי הדין המייצגים את הצדדים או טוענים רבניים (במידה שיש) + ייפוי כוח
      • פרטים באשר לנישואי בני הזוג, לילדיהם המשותפים, לנישואין וגירושין קודמים של הצדדים, לטיפולים משפחתיים שונים שאליהם פנו בני הזוג, ולתביעות/תלונות קודמות של בני הזוג אחד כלפי השני אם היו
      • הסעד המבוקש מבית הדין הרבני.

      כמו כן, לכתב התביעה יש לצרף צילום של תעודת הזהות העדכנית כולל ספח, וכל מסמך/טופס נוסף שמבקש בית הדין הרבני.

      בנוסף, חשוב לציין שפתיחת תיק גירושין כרוכה בתשלום אגרה. רק לאחר תשלום האגרה, או אישור בקשה לפטור מאגרה, ניתן להגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני ולאחר מכן המזכירות של ערכאה שיפוטית זו פותחת תיק גירושין.

      מה צריך להכין לפני פתיחת תיק גירושין?

      פתיחת תיק גירושין יכולה להתבצע בשני אופנים:בהסכמה: רק אדם שלא גר עם בן זוגו תחת אותה קורת גג יכול להגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין בהסכמה. בני זוג אלה צריכים לערוך ביניהם הסכם גירושין, שכשמו כן הוא, מכיל הסכמות באשר לכל הנושאים המרכזיים שקשורים לגירושין:

      רכוש, מזונות, משמורת על הילדים המשופים וכיו"ב. את ההסכם צריכים בני הזוג להביא לבית הדין הרבני, בנוסף לתעודת הזהות של כל אחד מהם כולל ספח. בית הדין הרבני מוודא שהסכם הגירושין אינו מנוגד להלכה, ואם אכן כך הדבר – ההסכם מאושר על ידי בית הדין הרבני ומקבל תוקף של פסק דין. אחר כך, נקבע מועד לטקס הגט בין בני הזוג.

      שלא בהסכמה (תביעת גירושין): רק אם בני הזוג אינם מצליחים להגיע להסכמה באשר לגירושיהם ולנושאים הנלווים לכך, מוגשת תביעת גירושין לבית הדין הרבני.

      כאמור, בית הדין הרבני שאליו מוגשת תביעת גירושין הוא זה הנמצא באזור המגורים המשותף האחרון של בני הזוג, ובכתב התביעה יש לציין את פרטיהם של בני הזוג ושל המייצגים אותם בתוספת ייפוי כוח, את העילות לגירושין, את כל הפרטים באשר לנישואיהם של בני הזוג וכן את הסעד המבוקש מבית הדין הרבני. לכתב התביעה יש לצרף צילום של תעודת הזהות העדכנית כולל הספח.

      מהו הליך יישוב סכסוך?

      כאמור, בטרם הגשת תביעת גירושין, יש להגיש בקשה ליישוב סכסוך. הליך יישוב סכסוך הוא הליך חקיקתי שקידמה הכנסת בשנים האחרונות. מטרתו להקל על הליכי גירושין, ועל סכסוכים משפחתיים בכלל. למעשה, הפעולה הראשונה שצריך לעשות כל אדם המעוניין להתגרש מבן זוגו, היא להגיש בקשה ליישוב סכסוך – לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה.

      השלב הראשון להליך נמשך 45 ימים שנועדו לקיום 4 פגישות מהו"ת (מידע, הערכה ותיאום), בין בני הזוג לבין אנשי מקצוע מטעם הערכאה השיפוטית שאליה הוגשה הבקשה. בפגישות המהו"ת, מבינים אנשי המקצוע מהם הנושאים שלגביהם יש הסכמה בין בני הזוג ומהם הנושאים שלגביהם אין הסכמה שכזו, והם יכולים להאריך את השלב הזה ב-15 ימים נוספים.

      לאחר סיום שלב זה, מתחילים חמישה ימים שבמהלכם כל אחד מבני הזוג צריך לומר אם הוא מעוניין להמשיך בניסיון להגיע להסכמות ללא דיון בערכאה שיפוטית או לא. 15 הימים שלאחר מכן, נקראים "תקופת צינון", ובמהלכם אין כל התקדמות של ההליך.

      בחלוף 15 הימים שלאחר תקופת הצינון, בן הזוג שהגיש ראשון את הבקשה ליישוב סכסוך, מקבל "זכות קדימה" להחליט איזו ערכאה שיפוטית תדון בתביעה שלו – בית הדין הרבני (ואז עליו להגיש תביעת גירושין וביכולתו לכרוך אליה נושאים כמו חלוקת רכוש, מזונות, משמורת וכיו"ב), או בית המשפט לענייני משפחה (ואז עליו להגיש תביעה נפרדת לגבי כל אחד מהנושאים שהוא מעוניין שערכאה שיפוטית זו תדון בהם).

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש