ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    פתיחת תיק גירושין ברבנות נתניה

    אם אתם גרים בנתניה או סביבתה, הנכם משויכים לבית הדין הרבני, אליו תוכלו להגיש תביעת גירושין. האם ניתן להגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני באופן חד צדדי? כיצד מתבצע ההליך ומה חשוב לדעת?

    פתיחת תיק גירושין ברבנות נתניה

    בית הדין הרבני בנתניה הינו בית דין איזורי אשר מספק שירות לתושבי נתניה והסביבה בתחומים רבים וביניהם, בתחום הגירושין. כל המידע על רבנות נתניה ועל פתיחת תיק גירושין, בכתבה שלפניכם.

    תוכן עניינים

    כל הפרטים על בית הדין הרבני בנתניה

    קבלת קהל: בימים א-ה, בין השעות 8:30 עד 13:30, פרט לערבי חג ומועדי ישראל.
    כתובת: רחוב ברקת 3 נתניה
    טלפון: 5889*
    פקס:  09-8613225

    דואר אלקטרוני: netanya@rbc.gov.il

    כיצד מתבצע הליך פתיחת תיק גירושין?

    ראשית יש לציין כי ניתן לפתוח הליך גירושין ברבנות או בבית המשפט לענייני משפחה. מה ההבדל בין הערכאות המשפטיות הללו? כל זוג יהודי אשר התחתן ברבנות, יכול להתגרש רק ברבנות. כלומר ההליך הפורמלי של הגירושין יתבצע ברבנות בלבד.
    יש כאלו אשר מעדיפים לבצע את הליך התביעה במסגרת אזרחית ולא דתית, הווה אומר בית המשפט לענייני משפחה. חשוב לציין שני דברים:

    1. לא ניתן לבצע הליך משפטי בשתי ערכאות במקביל.
    2. גם אם בחרתם לבצע את הליך התביעה בבית המשפט לענייני משפחה, בכל קרה ההליך הסופי של קבלת הגט ואקט הגירושין, יתבצעו בבית הדין הרבני.

    אם בכל מקרה ההליך הסופי מתבצע בבית הדין הרבני, לשם מה להגיש תביעה בבית המשפט לענייני משפחה?

    מכיוון שחלק מהאנשים מעדיפים לבצע את ההליך במסגרת אזרחית ולא במסגרת דתית. הליך גירושין כולל דיון מורכב לגבי משמורת הילדים, גובה המזונות, חלוקת רכוש, ואת כל אלו ניתן לעשות גם מול בית הדין הרבני, אך יש כאלו שמעדיפים לעשות זאת במסגרת בית המשפט לענייני משפחה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד מתבצע הליך פתיחת התיק בבית הדין הרבני?

      בית הדין הרבני משמש מסגרת משפטית ככל בית משפט אחר בישראל, למרות השיוך הדתי. כלומר הוא בעל תוקף משפטי לכל דבר. פתיחת התיק דורשת הגשת תביעת גירושין, תוכלו לעשות זאת באמצעות הגשת המסמכים לרבנות בנתניה, או הגשת תביעה באופן מקוון.

      הבקשה לפתיחת התיק צריכה לכלול את כל הנתונים המהותיים והחשובים הבאים:

      • צילום תעודת זהות וספח התובע
      • צילום תעודת נישואין
      • כתב תביעה
      • צילום כתובה

      כמו כן, ניתן לצרף את הנושאים המהותיים: משמורת ילדים והסדרי ראייה, מזונות ילדים, מזונות אישה, חלוקת רכוש. אם הצדדים מסכימים על הדברים, הרי שמדובר ב"גירושין בהסכמה", ואם אין הצדדים מסכימים על הדברים, הם יידונו בדיון בבית הדין הרבני.

      האם ניתן להגיש תביעת גירושין באופן חד צדדי?

      הגשת תביעת גירושין באופן חד צדדי פירושו כי התביעה מוגשת על ידי אחד הצדדים, ללא ידיעתו של הצד השני או ללא הסכמתו. האם ניתן לעשות זאת? כן, ניתן להגיש תביעה חד צדדית, מכיוון שבית הדין הרבני מגדיר רשימת עילות לגירושין. עילה היא סיבה המצדיקה את סיום הנישואין, אותה על הצד התובע להגדיר. כפי שתראו מיד, חלק מהעילות בהחלט עשויות לגרום לתביעת גירושין חד צדדית.

      הגשת תביעת גירושין באופן חד צדדי פירושו כי התביעה מוגשת על ידי אחד הצדדים, ללא ידיעתו של הצד השני

      עילות לגירושין אשר בגינן ניתן להגיש תביעת גירושין חד צדדית

      לפניכם חלק מהעילות אשר מגדיר בית הדין הרבני, שבגינן ניתן להגיש תביעת גירושין, גם אם היא חד צדדית:

      • אלימות פיזית ומילולית מתמשכת – אם אחד הצדדים סובל מאלימות פיזית / מילולית המתמשכת לאורך זמן, הרי שמדובר בעבירה על החוק ופגיעה באדם אחר, ויכול הצד להגדיר זאת כעילה מול בית הדין הרבני.
      • התעללות – התעללות, גם אם אינה פיזית, עשויה להוביל לתוצאות הרסניות עבור הקורבן. במידה ואחד הצדדים סובל מהתעללות, ביכולות להגדיר זאת כעילה לגירושין ולהגיש תביעה חג צדדית.
      • התמכרות לסמים – במידה ואחד הצדדים מכור לסמים, יכול הצד השני להגדיר זאת כעילה לגירושין.

      ישנן עילות נוספות המוגדרות בחוק ובגינן ניתן להגיש תביעת גירושין, גם אם הינה חד צדדית, כגון בעיית עקרות מתמשכת אצל הבעל, חוסר אונות, בגידה, מום או מחלה פיזית / נפשית ועוד.

      ניתן להגיש את התביעה באופן עצמאי לרבנות בנתניה, אנו ממליצים בכל מקרה להיוועץ עם עורך דין לגירושין, על אחת כמה וכמה אם מדובר בהליך חד צדדי אשר מרמז כי ככל הנראה לא יתקבל שיתוף פעולה מהצד השני.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש