ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    פתיחת תיק גירושין בהסכמה

    פתיחת תיק גירושין בבית המשפט לענייני משפחה - כיצד?

    הפעולה הראשונה שיש לעשות על מנת להתגרש מבן/מבת הזוג, היא להגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין. ניתן לעשות זאת במספר דרכים. מאמר זה יעסוק בפתיחת תיק גירושין בהסכמה.

    תוכן עניינים

    מי יכול להגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין בהסכמה ואיך הוא עושה זאת?

    בקשה לפתיחת תיק גירושין בהסכמה יכולה להיות מוגשת רק על ידי מי שהוא ובן/בת זוגו יהודים והם אינם מתגוררים תחת אותה קורת גג.

    בפועל, צריך בית המשפט לענייני משפחה לאשר את הסכם הגירושין שבו מוסדרות, לכאורה, המחלוקות בין בני הזוג, ולהעניק להסכם זה תוקף של פסק דין. בנוסף, בני הזוג צריכים להגיש בקשה לגירושין בבית הדין הרבני, ולבקש במסגרתה, בין היתר, שייקבע מועד לסידור גט. שני בני הזוג צריכים לחתום על בקשה זו ולהגישה על גבי טופס שאותו הם יכולים לקבל במזכירות בית הדין הרבני.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בני הזוג לא יכולים להסתפק בהגשת הבקשה עצמה בלבד, אלא עליהם לצרף אליה:

      • את צילומי תעודות הזהות של שניהם, כולל ספח
      • את הסכם הגירושין שאושר על ידי בית המשפט לענייני משפחה, או על מנת שיהיה מאושר על ידי בית הדין הרבני.

      אם בית הדין הרבני עוד לא פתח תיק בנושא הגירושין של אותם בני זוג, על האחרונים לשלם אגרה עבור הבקשה. בני הזוג יכולים להגיע באופן פיזי לבית הדין הרבני ולהגיש את הבקשה, או להגישה בפקס/בדואר האלקטרוני.

      מה קורה לאחר הגשת הבקשה לפתיחת תיק גירושין בהסכמה?

      לאחר הגשת הבקשה לפתיחת תיק גירושין בהסכמה, מזכירות בית הדין הרבני קובעת מתי הסכם הגירושין יאושר (גם אם הוא כבר אושר על ידי בית המשפט לענייני משפחה).

      לאחר שהמזכירות עושה כן, היא מוציאה הזמנה לדיון שבו יאושר הסכם הגירושין, ומציינת בה את התאריך והשעה שבה נדרשים בני הזוג להגיע לבית הדין הרבני. פרט לבני הזוג עצמם ולעורכי דינם/לטוענים רבניים מטעם בני הזוג, אסור לאיש להגיע לדיון זה.

      אם ההסכם לא מעורר קשיים הלכתיים למיניהם, הוא מאושר על ידי בית הדין הרבני, ואז בני הזוג צריכים לבקש ממזכירות בית הדין הרבני שתקבע מועד לסידור הגט, אליו, לרוב, כל בן זוג צריך להגיע עם עד מטעמו (בדרך כלל, קרוב משפחתו מדרגה ראשונה).

      בנוסף לעד מטעמו, כל בן זוג צריך להגיע לבית הדין הרבני עם תמונת פספורט שלו, ותעודת זהות שלו כולל ספח שמוכיח שבני הזוג נשואים. בנוסף, יש להגיע עם כתובה ועם תעודת נישואין של בני הזוג.

      סידור הגט עצמו מתחיל בסוף הדיון, ובסוף סידור הגט – הגט נמסר לאישה, ובני הזוג מעודכנים על ידי הדיין במגבלות ההלכתיות שחלות עליהם. אחר כך, בני הזוג צריכים לבקש את תעודת הגירושין ממזכירות בית הדין הרבני, שכרוכה בתשלום אגרה על ידי כל אחד מבני הזוג, ותעודה הלכתית שמאשרת את גירושיהם.

      ההסכם צריך להיות מאושר ולקבל תוקף של פסק דין על ידי בית המשפט לענייני משפחה

      לסיכום, רק בני זוג יהודים שאינם מתגוררים תחת אותה קורת גג יכולים להגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין בהסכמה. ההסכם צריך להיות מאושר ולקבל תוקף של פסק דין על ידי בית המשפט לענייני משפחה, ולאחר מכן בני הזוג צריכים להגיש בקשה לגירושין בבית הדין הרבני.

      לאחר הגשת בקשה זו, קובעת מזכירות בית הדין הרבני מתי הסכם הגירושין יאושר, ולאחר שההסכם מאושר – קובעת המזכירות מועד לסידור הגט. לאחר תום הליך סידור הגט, בני הזוג הופכים רשמית לגרושים, והם צריכים לבקש ממזכירות בית הדין הרבני תעודה הלכתית שמאשרת זאת וכן את תעודת הגירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש