ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    תוך כמה זמן מקבלים גט בהסכמה

    החלטתם להתגרש ואתם חוששים שמדובר בתהליך ארוך וממושך שידרוש מכם משאבים רבים וזמן יקר ויכלה את שנותיכם הטובות, לפני שתזכו סוף סוף להתחיל את הפרק החדש בחייכם.

    זוגות רבים מבינים כיום שאפשר גם אחרת, אין חובה לסבול מהליך גירושין ארוך וממושך, ואפשר לבחור בהליך גירושין בהסכמה וקבלת גט בהסכמה, שיקצרו את הזמנים הארוכים של הליכי הגירושין, ויזרזו את פתיחת הפרק הבא בחייהם.

    תוכן עניינים

    כמה זמן לוקח להתגרש

    שאלה זו תלויה בעיקר בכם ובמידת היכולת שלכם להגיע להסכמות ביניכם. ככל שתגיעו ליותר הסכמות ביניכם, ותדעו להתמקד בנקודות המחלוקת העיקריות וככל שתוכלו להגיע ליותר פשרות, כך תקצרו את משך ההליכים.

    הליך גירושין באמצעות תביעות לערכאות השיפוטיות

    לרוב יקח מספר שנים, אלא אם תגיעו במהלך הליך הגירושין להסכם ביניכם שיקצר את זמן ההליך. בממוצע הליך גירושין שמתנהל בערכאות השיפוטיות לוקח כשנה וחצי-שנתיים, אך ישנם מקרים של סרבנות גט שיכולים גם להמשך שנים רבות.

    בהתאם לחוק, הליך הגירושין יתחיל בבקשה ליישוב סכסוך שתוגש לערכאה השיפוטית, שמטרתה לנסות להגיע לגירושין בהסכמה. הערכאה השיפוטית תפנה אתכם לפגישות מהו"ת, שהיא למעשה פגישת גישור ביחידת הסיוע הסמוכה לבית המשפט.

    הליך יישוב הסכסוך יתנהל בין 45-60 ימים, אלא אם תבקשו בהסכמה להאריכו. ככל שלא תגיעו להסכם בתקופה זו, הבקשה ליישוב סכסוך תסגר ולאחר מכן תוכלו להגיש את התביעות שלכם בהתאם לזמנים הקבועים בדין.

    ניהול תביעות הגירושין עשוי לקחת זמן רב שתלוי במספר גורמים. הגורם הראשון הוא התנהלות הצדדים, כך שככל שתרבו בבקשות ההליך יתארך; הגורם השני הוא יומנה של הערכאה השיפוטית אליה אתם כפופים. העומס הרב בבית המשפט או בית הדין הרבני עלול להאריך את ההליך לעיתים בזמן רב, כאשר דיונים ובעיקר דיוני הוכחות ארוכים יתקיימו לרוב לאחר זמן לא מועט מפתיחת ההליך.

    להוציא מקרים ייחודיים, רק לאחר ניהול ההליך כולו ומתן פסקי דין בכלל התביעות, בית הדין הרבני יקבע מועד דיון לסידור הגט ובמעמדו יעניק לכם את הגט.

    הליך גירושין באמצעות הסכם גירושין

    לרוב יקח מספר חודשים. הליך הסכם הגירושין יתחיל בפגישת ייעוץ, ולאחר מספר פגישות גישור, תחתמו על ההסכם שערכתם, שיוגש לאישור בית המשפט. לאחר שתגישו בקשה לאישור ההסכם, בית המשפט יקבע לכם מועד דיון, ולמעט מקרים יוצאים מן הכלל, בו ביום ההסכם יאושר.

    לאחר מכן תוכלו לפנות בהסכמה, בצירוף ההסכם שערכתם, לבית הדין הרבני לצורך סידור הגט, וככלל בית הדין הרבני יקבע דיון ובמעמדו יעניק לכם את הגט.

    האם הבעל חייב לתת גט?

    הכלל הוא כי גט ינתן על ידי הבעל מרצונו, כמו כן במרוצת השנים התפתח איסור לגרש אישה בניגוד לרצונה, ועל כן גם אישה צריכה לקבל את הגט מרצונה. יחד עם זאת, ניתן לחייב את הבעל או את האישה במתן או בקבלת גט במקרים בהם ישנה עילה הלכתית המחייבת או כופה גט.

    על מנת להוכיח כי קיימת עילת גירושין, בני הזוג ידרשו להביא ראיות ולקיים דיונים בבית הדין הרבני. הליך גירושין ללא הסכמה בבית הדין הרבני עשוי להיות ארוך ולקחת מספר שנים, זאת בניגוד להליך גט בהסכמה שלוקח לרוב חודשים ספורים.

    בכמה זמן סרבנות גט מאריכה את הליך הגירושין?

    במקרים בהם בית הדין קובע כי אחד הצדדים חייב בגט, והוא מסרב לתת או לקבל את הגט, הוא יוכרז כסרבן גט. במקרים אלו לבית הדין הרבני ישנן סמכויות להטיל עליו סנקציות, כמו כן ניתן להגיש כנגדו גם תביעות פיצויים לבית המשפט.

    יחד עם זאת כל עוד אחד הצדדים מסרב לתת או לקבל גט, הצד השני ימשיך להיות נשוי לו על פי החוק. התוצאה היא כי למרות הסנקציות המוטלות על סרבני גט, סרבנות גט יכולה להאריך את הליך הגירושין בשנים, ובמקרים חריגים אף בעשרות שנים.

    איך מתנהל הליך סידור גט בהסכמה?

    לאחר הגשת בקשה מוסכמת למתן גט, בית הדין הרבני יקבע מועד לסידור הגט, אליו שני בני הזוג חייבים להתייצב.

    בית הדין יברר האם שני הצדדים מסכימים לגירושין, והם ידרשו לשכנע את בית הדין הרבני בהסכמתם לגירושין. במקרה שאחד הצדדים יביע ספקות ברצונו להתגרש, בית הדין ינסה ראשית להשכין שלום בית, וסידור הגט ידחה.

    ככל שבית הדין ישתכנע שאין סיכוי לשלום בית ואין מנוס מגירושין, יחל טקס הגירושין. במעמד טקס הגירושין בית הדין הרבני יברר את שמות בני הזוג ויבקש לזהות אותם באמצעות עדים שהביאו בני הזוג.

    לאחר מכן בית הדין יבטל כל התחייבות קודמת שהבעל נתן בעניין הגירושין, ויחל במלאכת כתיבת הגט שימסר לאישה.

    תעודת גירושין

    לקראת סוף טקס הגירושין בבית הדין הרבני, הגט שימסר לאישה יקרע על ידי הדיין כחלק מהטקס, כשמטרת קריעת הגט, היא להמנע מגילוי טעויות בגט ומתביעה נוספת של הכתובה.

    אך אל דאגה, לא תצאו מבית הדין הרבני בידיים ריקות, ולידיכם תמסר תעודת גירושין שהיא למעשה אישור רשמי על כך שהנכם גרושים, חתומה בידי הדיניים שאישרו את הגירושין שלכם.

    הצגת תעודה זו תהווה אסמכתא לכל מאן דבעי כי אתם גרושים, ותוכלו לגשת עימה ללשכת האוכלוסין על מנת לשנות את רישום הסטטוס המשפחתי שלכם ל"גרושים".

    תוך כמה זמן מקבלים גט בהסכמה כאשר האישה בהיריון?

    ככלל על פי הדת, אין איסור על מתן גט במהלך ההיריון. אף על פי כך, במקרים בהם האישה נמצאת בהיריון, ההליך עשוי להתארך ובית הדין הרבני יעשה מאמצים רבים יותר להשכין שלום בית בין בני הזוג.

    בית הדין יוצא מנקודת הנחה שהיריון הוא תקופה קשה גופנית ונפשית שלאחריה היחסים בין הצדדים ישתפרו. על כן בית הדין יבחן לעומק את נסיבות בקשתם להתגרש, את רצונם של בני הזוג, ויבקש לדחות את מתן הגט לתקופה שלאחר הלידה.

    במקרים בהם אין הסכמה בין בני הזוג על הגירושין והאישה נמצאת בהיריון הסיכויים לקבל גט לפני תאריך הלידה המשוער הם קלושים ביותר. לעומת זאת בהסכמה, יש סיכוי להצליח לקבל את הגט עוד בטרם הלידה.

    האם ניתן להתגרש ללא הסכם?

    בית הדין הרבני מאפשר מתן גט לאחר שכל העניינים בין בני הזוג הוסדרו, בפסק דין או בהסכם שאושר. הסיבה לכך היא שבית הדין הרבני מבקש להמנע מפתיחת הליכים משפטיים לאחר מתן הגט. אף על פי כן, במקרים מיוחדים בהם ימצא בית הדין הרבני שהנסיבות לא מאפשרות חיים משותפים, יתכן ובית הדין הרבני יתיר לבני הזוג מתן הגט גם ללא הסכם או פסק דין.

    בין אם מתן הגט יתאפשר לפני או אחרי שתערכו הסכם, מומלץ לערוך הסכם בהקדם האפשרי ולאשרו בערכאה השיפוטית המתאימה, ולא להסתפק בהבטחות וסיכומים בע"פ ביניכם.

    הניסיון מלמד שללא הסכם בכתב, מהר מאוד תגיעו לפתחו של בית המשפט, תנהלו בסכסוך עקוב מדם, תתקשו להוכיח את ההסכמות בע"פ ביניכם, ויתכן שפסק הדין יהייה שונה מאוד ממה ששיוויתם בנפשכם כשהסתמכתם על ההסכמות בע"פ ביניכם.

    הליך גירושין בהסכמה

    גירושין בהסכמה הם הדרך המהירה, הקלה והטובה ביותר כיום לנהל הליך גירושין. גירושין בהסכמה מאפשרים לכם שליטה רבה יותר על ההליך, מעניקים לכם ודאות ובחירה כיצד לנהל את חייכם וחוסכים לכם מאבקים מכוערים וממושכים.

    ככל שתפנו לבית הדין הרבני בבקשה למתן גט בהסכמה, מצויידים בהסכם גירושין, ההליך יהייה מהיר וקל יותר.

    הסכמה על מתן הגט פירושה הסכמה על עצם הגירושין ועל הכתובה שהינה חלק אינטגרלי בעת מתן הגט. עליכם להסכים מראש האם הכתובה תשולם לאישה במלואה או בחלקה, או שהאישה תוותר על כתובתה כליל.

    חשוב להבין שוויתור על הכתובה אין משמעותו שהאישה תצא בלא כלום בידה, והסכם ערוך היטב על ידי עורך דין בקיא בענייני משפחה יענה על הצרכים של שני בני הזוג.

    כמו כן חשוב לדעת שלרוב כאשר האישה מקבלת מחצית מהרכוש בהליך איזון המשאבים ממילא סכום הרכוש יתקזז עם זכאות האישה לכתובתה.

    בית הדין הרבני יפסוק לרוב שעל אף שהאישה הוכיחה זכאותה לכתובה, סכום שווי הרכוש שקיבלה האישה גבוה או שווה לסכום הכתובה, ועל כן היא לא תקבל את הכתובה.

    מה כולל הליך גישור

    הליך גישור הוא הליך המתנהל מול מגשר שתפקידו להביא את הצדדים לידי הסכמות ופשרות וליישב את המחלוקות ביניהם. המגשר לא משמש כשופט או בורר והוא אינו מכריע מי הצודק.

    הליך הגישור מתנהל תוך הקשבה לכל אחד מהצדדים והקשבה למגשר, קיום משא ומתן והגעה להסכמות.

    בניגוד להליך המשפטי המתנהל תוך העלאת טיעונים של כל צד והגעה להחלטה חד צדדית מטעם בית המשפט, הליך הגישור יתנהל לרוב מול מגשר ששני בני הזוג הסכימו עליו. המגשר יקבע פגישה עם בני הזוג בהתאם לזמנים שלו ולזמנים שלהם ובמהלך הפגישה בני הזוג לא יאלצו להוכיח טענות או להביא ראיות.

    תפקיד המגשר הוא להקשיב לכל אחד מהצדדים, להבין את הצרכים של הצדדים, להציע פתרונות ופתרונות חלופיים, לנהל משא ומתן בין הצדדים, לגשר על הפערים בצרכים של בני הזוג, להגיע לפשרות ולנסח הסכם גירושין על בסיס ההסכמות שנולדו במהלך הליך הגישור.

    חשוב להגיע להליך הגישור בלב שלם ונפש חפצה, מתוך מטרה להקשיב לצד השני ולהבין שבגישור שני הצדדים צריכים לוותר על חלק מרצונותיהם על מנת לקבל רצונות אחרים.

    האם ניתן להתגרש ללא עורך דין?

    לא מומלץ לוותר על עורך דין ולא מומלץ להסתמך על הסכמים לדוגמא שלא עונים על כלל הנסיבות האישיות שלכם.

    גם אם פניתם למגשר, אל תוותרו על ייעוץ משפטי של עורך דין לענייני משפחה, ההסכמות שתגיעו אליהן הן הסכמות לטווח ארוך ויכולות להשפיע על חייכם במשך שנים רבות.

    עורך דין בקיא בענייני משפחה שיערוך לכם הסכם, ידע אילו סוגיות חשוב להכניס להסכם ואסור לוותר עליהן, על מה דווקא ניתן ואף שווה לוותר לצורך הגעה להסכם, מה ההשפעות לטווח הרחוק של כל סעיף בהסכם, מה השלכות ההסכם על הילדים שלכם וכל מה שחשוב לדעת כשעורכים הסכם גירושין.

    עורך הדין ידאג שתצאו עם ההסכם המותאם והמדוייק לכם ביותר, ובכך הוא יחסוך לכם את מפח הנפש של הסכם שאינו מטיב עימכם, ואת הנזק הכלכלי שעלול להגרם לכם בעתיד מהסכם שיקפח את זכויותיכם, הסכם שלא כולל פרטים רבים וחשובים שלא העלתם בו וכו'.

    עלות גירושין בהסכמה

    עלות הסכם גירושין מינימלית תכלול אגרת אישור הסכם גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, והיא תנוע בין 300-500 ₪.

    נוסף לכך ישנן עלויות עבור תשלום לעורך דין שערך את ההסכם ועלות עבור מגשר שיהיו תלויות בנסיבות הפרטניות שלכם ולרוב ינועו בין אלפי לעשרות אלפי שקלים.

    גירושין בהסכמה יהיו זולים יותר מהחלופה של פנייה לערכאות השיפוטיות, ואם ההסכם יערך כראוי באמצעות עורך דין בקיא בתחום המשפחה, הם יהיו משתלמים בהרבה מפנייה לערכאות השיפוטיות.

    על מנת לקבל פרספקטיבה, חשוב להבין כי עלות הגשת תביעות גירושין, לרבות תשלומי אגרות, תשלומים לעורכי דין ותשלומים לבעלי מקצוע שונים שתאלצו לשלם להם במסגרת ההליך ולעיתים אף בהחלטת בית המשפט, יכולה לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים.

    איך להתגרש מהר

    בשורה התחתונה: הדרך המהירה ביותר לקבל גט ולהתחיל את חייכם החדשים היא לערוך הסכם גירושין אצל עורך דין בקיא בתחום המשפחה, לאשר אותו בבית המשפט, ולהגיש לאחר מכן בקשה למתן גט בהסכמה.

    בדרך זו תחסכו לעצמכם, זמן, כסף, משאבים, מריבות מיותרות, ותגנו על טובת ילדיכם שלא יאלצו לחזות במחול השדים שיכול להתעורר בהליך גירושין ממושך ועקוב מדם.

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש