ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    עלות של גירושין בהסכמה

    עלות של גירושין בהסכמה
    משנה לשנה, יותר ויותר זוגות ישראלים מתגרשים. ניתן לומר שכל פעולת גירושין היא פעולה קשה, אך כדי שפעולה זו תהיה מעט פחות קשה – ניתן להתגרש בהסכמה. מהם בעצם גירושין בהסכמה, ומה עלותם?

    תוכן עניינים

    גירושין בהסכמה – מה זה אומר?

    גירושין בהסכמה, כשמם כן הם, מהווים הסכם שעל בני הזוג המתגרשים לערוך בעצמם ולחתום עליו. על ההסכם לכלול לא רק את הגירושין עצמם ואת מתן הגט, אלא גם נושאים נוספים:

    • רכוש: בני הזוג צריכים להגיע להסכמות בנוגע לחלוקת כל הרכוש המשותף שלהם: מקרקעין (דירת המגורים וכן דירות נוספות אם ישנן), מיטלטלין, הלוואות, חסכונות וכיו"ב
    • הסדרי שהות: אם לבני הזוג יש ילדים משותפים שעודם קטינים, כלומר בני פחות מ-18, צריכים בני הזוג לקבוע באילו ימים בשבוע ישהו הילדים אצל כל אחד מהוריהם, ולקבוע גם הסדרי שהות לחגים
    • מזונות: בני הזוג צריכים לקבוע האם ובאיזה גובה ישולמו מזונות עבור הילדים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הסכם הגירושין צריך להיות מאושר על ידי ערכאה שיפוטית ולקבל תוקף כשל פסק דין. אחת הדרכים המקובלות והמומלצות להגיע להסכמות לגבי הנושאים שצוינו, היא הליך גישור. בהליך זה, כל אחד מבני הזוג, מציג (בנוכחות בן הזוג השני) את טענותיו בפני מגשר – גורם ניטרלי. למגשר אין סמכות להטיל הסדר על בני הזוג, אלא עליו לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות מרצונם החופשי.

      כיצד מתגרשים בהסכמה?

      יש להבהיר, שהזוגות היחידים שיכולים להתגרש בהסכמה הם זוגות יהודים שאינם מתגוררים תחת אותה קורת גג. גירושין בהסכמה אינם תקפים כל עוד הם לא מאושרים על ידי בית המשפט לענייני משפחה.

      לאחר אישור ההסכם על ידי בית המשפט לענייני משפחה, מקבל ההסכם, כאמור, תוקף של פסק דין. לצד זאת, צריכים בני הזוג המתגרשים לפנות גם לבית הדין הרבני ולהגיש בקשה (חתומה על ידי שניהם) לגירושין, ולבקש שייקבע מועד לסידור הגט. את הבקשה ניתן להגיש:

      • על ידי הגעה לבית הדין הרבני
      • בדואר האלקטרוני
      • בפקס.

      חשוב להבהיר, שבני הזוג אינם יכולים להגיש את הבקשה בכל צורה העולה על רוחם, אלא עליהם לעשות כן על גבי טופס שמקבלים במזכירות בית הדין הרבני. בנוסף, עליהם לצרף לבקשה:

      • את הסכם הגירושין שאושר על ידי בית המשפט לענייני משפחה, או על מנת שבית הדין הרבני יאשר אותו
      • צילום של תעודת הזהות (כולל ספח) של כל אחד מהם.

      גירושין בהסכמה לא רק הופכים את הליך הגירושין לפחות קשה מבחינה נפשית ורגשית – אלא גם לקצר יותר ולזול יותר

      גירושין בהסכמה – כמה זה עולה?

      גירושין בהסכמה לא רק הופכים את הליך הגירושין לפחות קשה מבחינה נפשית ורגשית עבור בני הזוג – אלא גם לקצר יותר ולזול יותר. אף על פי כן, אין זה בהכרח אומר שעלות של גירושין בהסכמה היא נמוכה. עלות הגירושין בהסכמה מושפעת משני גורמים:

      1. מספר השעות שדרושות להשלמת הגישור
      2. עלות עריכת הסכם הגירושין (סכום זה יש לצרף לסכום המושפע מהגורם הראשון).

      הסכום המומלץ על ידי הנהלת בית המשפט עבור כל שעת גישור הוא כ-800 ₪ בתוספת מע"מ. עם זאת, במקרים שבהם המגשר הוא איש מקצוע מאוד ותיק ומוכר – הוא ככל הנראה ידרוש סכום גבוה יותר עבור כל שעת גישור.

      בסך הכל, עלותו של הליך גישור עבור כל אחד מבני הזוג היא בדרך כלל בין 3000 ל-9000 ₪. עלות עריכת ההסכם היא בדרך כלל בין 7000 ל-15,000 ₪. לצד זאת, במקרים מסוימים קיימת לבני הזוג אפשרות ל"חבילת גישור" – מספר מוגדר מראש של פגישות עם המגשר/ת ומחיר קבוע מראש של עריכת הסכם הגירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש