ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    גירושין בהסכמה ללא עורך דין

    החלטתם להתגרש בהסכמה, יישבתם ביניכם את המחלוקות העיקריות ואתם מבקשים לחסוך את העלות הכספית של עורך דין, כי נדמה לכם שהגעתם להסכמה בכל הסוגיות החשובות. האם מדובר בחסכון של כסף או בסיכון מיותר?

    עריכת הסכם גירושין הוא הליך פחות מורכב מהליך גירושין שמתנהל בערכאות השיפוטיות ללא הסכמות של הצדדים, אך האם הוא מייתר את הצורך בליווי וסיוע של עורך דין לענייני משפחה? התשובה לכך בשלילה כפי שתפורט לפניכם.

    תוכן עניינים

    האם ניתן להתגרש בהסכמה ללא עורך דין?

    החוק לא מחייב ליווי וסיוע של עורך דין לגירושין לצורך עריכת הסכם גירושין. יחד עם זאת, לא מומלץ לערוך הסכם משפטי מחייב, בעל השפעות ארוכות טווח, עם משמעויות כלכליות ומשפחתיות כבדות משקל.

    כפי שלא הייתם בוחרים לקנות דירה ללא סיוע

    צמוד של עורך דין, אל לכם לערוך ללא עורך דין הסכם גירושין, שמחלק ביניכם את כל כספכם ורכושכם, ויכול להאמד בסכומים של מליוני שקלים (עלות מינימלית של דירת המגורים שלכם בלבד), ונוגע לדיני נפשות כשמדובר בהסכמות לגבי ילדיכם הקטינים.

    עורך דין לענייני משפחה ילווה אתכם בכל הליך המשא ומתן, ייעץ לכם, יפנה את תשומת ליבכם לסוגיות רלוונטיות בהתאם לנסיבות שלכם, יצפה פני עתיד וימנע טעויות קריטיות שעלולות לעלות לכם בעתיד ביוקר.

    האם ניתן לשנות הסכם גירושין שקיבל תוקף של ערכאה שיפוטית?

    שינוי הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין בערכאה שיפוטית, שלא בהסכמה אינו פשוט כלל ויתרחש רק בנסיבות חריגות. אמנם ניתן לשנות את הסכם הגירושין שקיבל תוקף, אך רק במקרים נדירים, בעילות מורכבות, כגון תקפות החוזה או הבנתכם את החוזה, או במקרים בהם השינוי נוגע למזונות וזמני שהות כאשר יש שינוי נסיבות מהותי שלא ניתן היה לצפות במועד אישור ההסכם.

    מדובר במקרים חריגים בלבד, ולרוב בית המשפט לא ימהר להסכים לבקשתכם לשנות את ההסכם שקיבל תוקף של פסק דין. לפיכך מומלץ להיוועץ בעורך דין בטרם לעריכת הסכם הגירושין, שבהמשך עלול להיות שנוי במחלוקת ביניכם ולעלות לכם ביוקר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה הסוגיות העיקריות בהסכם גירושין?

      מזונות אישה סידור הגט והכתובה

      על פי הדין, אישה זכאית למזונות אישה וכתובה מכוח הנישואין, כל עוד אין עילה השוללת זכויות אלה. חשוב להסדיר בהסכם הגירושין את זכויות האישה או ויתורה על זכויות אלה, ואת הסכמת הצדדים לסידור הגט במועד סביר.

      זמני שהות וחלוקת אחריות הורית

      עליכם להסדיר את חלוקת האחריות ההורית ביניכם, את תחומי האחריות שלכם, ואת הזמנים בהם ישהו הילדים אצל כל אחד מההורים.

      במסגרת הסדרת זמני השהות יש להתייחס גם לשגרה וגם לחגים וחופשות מהמוסדות החינוכיים, לחופשות בחו"ל ולהגבלת מקום המגורים של ההורים, כך למשל אם אתם מבקשים לקיים זמני שהות דומים עם הילדים, על מרחק המגורים ביניכם לבין ההורה השני, להיות סביר.

      מזונות קטינים

      במסגרת הסכם הגירושין יש להסדיר את חלוקת נטל המזונות בין ההורים, ההוצאות השוטפות, הוצאות חריגות, הגיל המקסימלי בו ישולמו המזונות ואת אופן התשלום שיכול להעשות בדרכים רבות, כגון העברת כספים מהורה אחד לשני, כל הורה יהיה אחראי על התשלומים בעצמו, פתיחת חשבון משותף וכל דרך אחרת שמתאימה לכם.

      איזון משאבים ורכוש

      על הצדדים להסדיר ביניהם את חלוקת כלל הרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים, לרבות, נכסי נדל"ן, מטלטלין, רכבים, השקעות, חשבונות עו"ש, פנסיות, חובות וכל רכוש אחר רלוונטי.

      גירושין בהסכמה ללא עורך דין בבית המשפט לענייני משפחה

      אישור הסכם גירושין בבית המשפט הוא הליך פשוט יחסית, ובמקרים רבים ניתן לקיים אותו גם ללא ליווי עורך דין.

      לצורך אישור ההסכם, יש להגיש בקשה לאישור הסכם בצירוף ההסכם החתום, ולקביעת מועד דיון ולשלם את האגרה הנדרשת. במועד הדיון יש להביא תעודת זהות ואת ההסכם החתום המקורי. בית המשפט יבחן האם הצדדים מבינים את ההסכם על כל סעיפיו, האם ההסכם נחתם מרצונם החופשי והאם ההסכם תואם את טובת הילדים, ובהתאם לכך יאשר את ההסכם.

      גירושין בהסכמה בבית הדין הרבני ללא עורך דין

      לצורך סידור הגט תדרשו להגיש לבית הדין הרבני בקשה לאישור הסכם גירושין, על מנת שיעיד על כך שכל הסוגיות הרלוונטיות לגירושין הוסדרו ביניכם. לאחר מכן יקבע מועד סידור גט. ככל שהליך סידור הגט נעשה בהסכמה, מדובר בתהליך שאינו מורכב ואין צורך בליווי עורך דין.

      חשיבות הליווי של עורך דין בגירושין בהסכמה

      בשורה התחתונה, על אף שגירושין בהסכמה הם הליך פחות מורכב מהליך גירושין שמתנהל בערכאות השיפוטיות. מומלץ להיוועץ בעורך דין לצורך עריכת הסכם גירושין מקצועי, שיכלול את כלל הסוגיות הרלוונטיות לגירושין.

      חשיבות הליווי המשפטי של עורך דין לענייני משפחה בעל ידע ונסיון משפטי היא רבה. עורך דין לענייני משפחה יצפה פני עתיד, יערוך לכם הסכם שימצה את מירב הזכויות המגיעות לכם מקשר הנישואין וימנע מאבקים עתידיים ומצבים בהם תדרשו להגיש בקשות מסובכות לשינוי הסכם שקיבל תקוף של פסק דין, שעשויות לעלות לכם כסף רב.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש