ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האם להתגרש? איך יודעים שזו ההחלטה הנכונה באמת?

    הכרתם, התאהבתם, התשוקה בערה, נישאתם, הבאתם ילדים. אך עם הזמן הזוגיות הלכה ודעכה, ההתאהבות נמוגה, אש התשוקה הפכה לאש מלחמה, והריבים הבלתי פוסקים התישו אתכם. כעת אתם חוששים מההחלטה הגורלית על גירושין, ואינכם יודעים אם זו ההחלטה הנכונה באמת עבורכם.

    כיצד תקבלו את ההחלטה על גירושין? מה הסיבות הנפוצות לגירושין? מדוע אנשים חוששים להתגרש? האם ניתן להציל את הנישואין? איך אפשר לשמור על טובת הילדים בגירושין? ולמה לא כדאי לכם לחכות עם הגירושין?

    תוכן עניינים

    מה הסיבות הנפוצות לגירושין?

    בעיות בתקשורת

    קשיי תקשורת בין בני זוג הם אחד הגורמים המובילים ביותר לגירושין. בני הזוג אינם מצליחים לתקשר זה עם זו, צוברים תסכולים רבים, ולבסוף מגיעות גם המריבות או ההתרחקות הבלתי נמנעת זה מזו, עד שהאהבה בין בני הזוג מתנדפת, וקשר הנישואין מתפרק.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מריבות מרובות

      אם אתם רבים כל יום בחירוף נפש, על כל דבר, גם השולי ביותר, החל מריבים ברומו של עולם על נושאים עקרוניים כמו כסף וחינוך הילדים, ועד לריבים השוליים ביותר כמו מי השאיר את הכוס על השולחן, דעו שזו סיבה נפוצה מאוד לגירושין. ככל שהמריבות גוברות על הזמנים הטובים, כך הסיכוי להתגרש גדל.

      בגידה

      חוסר נאמנות מינית היא סיבה נפוצה ביותר לגירושין. זוגות רבים שמגלים כי בן הזוג בגד בהם ושבר את אמונם, לא מצליחים או לא מעוניינים לסלוח לו, ומסיימים את הנישואין.

      התערבות בני משפחה

      סיבה נפוצה נוספת שמביאה זוגות רבים להחליט להתגרש, היא מעורבות יתר של בני המשפחה המורחבת, שעלולה ליצור מתחים וריבים בין בני הזוג עצמם. התערבות ההורים, האחים, ולעיתים אף החברים הטובים, בקשר הזוגי, עשויה להפר את האיזון העדין של הקשר הזוגי, בעיקר בעתות משבר, ולגרום לפירוק הנישואין.

      מדוע אנשים חוששים להתגרש?

      לעיתים, על אף שיש לבני הזוג סיבות טובות להתגרש, הם חוששים מלעשות את הצעד הראשון, ונשארים משותקים, בנישואין אומללים. אנשים חוששים מהקושי הכלכלי לאחר הגירושין. הם חוששים מחלוקת הרכוש, תשלומי המזונות, והמגורים בשני בתים נפרדים, שיביאו אותם לקושי לכלכל את עצמם.

      בנוסף אנשים חוששים מהבדידות. הם חוששים לא למצוא אהבה חדשה ולהישאר בודדים בזקנותם, ולכן הם מעדיפים להשאר בתוך הרע המוכר. כמו כן זוגות רבים חוששים מאוד מפגיעה בטובת הילדים. הם חוששים מהקשיים שיחוו הילדים, ההסתגלות הקשה ותחושת האובדן והחרדות שיצוצו בעקבות הגירושין.

      עוד אנשים חוששים, בעיקר בחברות שמרניות יותר, מהסטיגמה שתדבק להם כגרושים, ואולי אף תשפיע גם על מעמדם של הילדים.

      האם ניתן להציל את הנישואין?

      אם היחסים הזוגיים עוד ניתנים לתיקון, מומלץ ביותר לנסות לפנות לטיפול זוגי. ייעוץ זוגי יעזור לכם לגשר על הפערים, לתקן את התקשורת ביניכם, לדעת כיצד לנהל את הריבים ביניכם, ולנסות לפתור את הבעיות בנישואין שלכם.

      מנגד אם התחושה היא שהנישואין תמו, שהמריבות בלתי נסבלות, שאין לכם אוויר לנשימה, שכל רגע עשוי לגרום לפיצוץ הגדול, וכמובן במקרים של גילויי אלימות, אין טעם לנסות לחתור ל"שלום בית". כדאי למהר לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין לענייני משפחה שיסייע לכם בגירושין.

      למה לא כדאי לחכות עם הגירושין?

      המתנה עם הגירושין, כשברור שהנישואין תמו, ועל אחת כמה וכמה כשברור לכם שהצד השני מתכוון לפתוח בהליך גירושין, שמה אתכם בעמדת סיכון בהליך המשפטי. ראשית הריבים או הריחוק ביניכם עשויים להתעצם, מה שיחריף את הסכסוך וימנע כל סיכוי לניהול הליך גירושין בהסכמה. הליך גירושין רווי סכסוכים יהיה ארוך יותר ויקר יותר.

      בנוסף בן הזוג עשוי למנף את ההמתנה שלכם, על מנת לפתוח ראשון בהליכי הגירושין, ולזכות לבחור היכן יתנהל ההליך המשפטי, אם בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה, בהתאם לטובתו.

      כמו כן בן הזוג עשוי לנצל את ההמתנה שלכם, על מנת להבריח רכוש, להוציא כספים מחשבון הבנק המשותף, להעלים נכסים, לעבור עם הילדים למקום מגורים אחר ולקבוע עובדות בשטח שלאחר מכן יהיה קשה לשנות, או חלילה לברוח עם הילדים לחו"ל.

      איך לשמור על טובת הילדים בגירושין?

      על מנת לשמור על טובת הילדים שלכם, התגרשו לפני שהסכסוך ביניכם יחמיר עד כדי שהחיים בבית משותף יהפכו לבלתי נסבלים עבור הילדים ויגרמו להם לנזקים לטווח הארוך. גירושין מהירים עדיפים לילדים, על חיי אומללות בבית בו ההורים מסוכסכים ואינם אוהבים זה את זו.

      הדרך הטובה ביותר לשמור על טובת הילדים בגירושין היא באמצעות ניהול הליך גירושין בהסכמה. הליך גירושין בהסכמה יהיה מהיר יותר, יצמצם את עוצמות הסכסוך, ויחסוך לכם משאבים רבים, אותם תוכלו להשקיע בהתמודדות של הילדים עם הקשיים הטבעיים שהגירושין הביאו עמם.

      כיצד תקבלו את ההחלטה על גירושין?

      בשורה התחתונה, אם חיי הנישואין תמו ולא ניתן להציל אותם, ואם החיים יחד הופכים לבלתי נסבלים, המנעו מלהחמיר את המצב. דעו שההחלטה שלכם להתגרש, על אף הקושי הכרוך בה, היא ההחלטה הנכונה, עבורכם ועבור הילדים שלכם.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש