ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    להתגרש בגיל 50

    גירושין מאוחרים: הסיבות הייחודיות לגירושין בגיל 50, והסוגיות המשפטיות שיש לשים אליהן לב.

    להתגרש בגיל 50

    מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי שיעור הגירושין בגיל 50 נמצא בעלייה. לרוב מדובר בבני זוג הזוג שילדיהם כבר גדולים, ולעתים אף עזבו את הבית. במקרה הטוב המשכנתא כבר שולמה והלחץ הכלכלי פוחת. לבני הזוג יש יותר זמן לבלות אחד עם השני ואז הם מגלים שאין להם תחומי עניין משותפים ושהקשר כבר התמוסס. בני הזוג מתפנים לחשוב על עצמם, ולעתים הדבר מוביל להתפכחות מכאיבה ולהבנה שהקשר הזוגי לא עובד.

    גירושין בגיל 50, כמו גירושין בכל גיל – הם דבר לא נעים ומורכב. מחד ישנן סוגיות שכבר אין צורך לדון בהן והדבר מקל משמעותית על תהליך הגירושין: פעמים רבות הילדים כבר גדולים, ואין צורך לדון בהסדרי ראייה. מאידך,ישנם היבטים ייחודיים שיש לתת את הדעת אליהם כאשר מתגרשים בגיל 50 ונדון בהם בהמשך.

    תוכן עניינים

    מדוע בני זוג מתגרשים בגיל 50?

     

    בני זוג מתגרשים מסיבות רבות ומגוונות: בגידות, בעיות כלכליות, שעות עבודה רבות שלא מותירות זמן לקשר, מחלוקות סביב גידול הילדים וכו'. ניתן לראות שיש גם סיבות לגירושין הייחודיות יותר לגיל 50.

    • מצב כלכלי יציב – בגילאים צעירים יותר בני זוג לעתים נשארים ביחד מטעמים כלכליים גם אם הם אינם מאושרים. לעומת זאת בגילאי 50 בדרך כלל בני הזוג יציבים מבחינה כלכלית, והם חופשיים לעשות כרצונם.

    • הילדים גדלו – פעמים רבות זוגות צעירים לא מתגרשים למרות שהיחסים ביניהם אינם טובים וזאת מדאגה לילדים. בגיל חמישים לרוב הילדים כבר בוגרים, וגירושין לא יהוו משבר קשה עבורם.

    • כל החיים עוד לפניהם – לא מזמן גיל 50 נחשב לגיל מבוגר מאוד. עם העלייה המבורכת בתוחלת החיים, אדם בן 50 נחשב ל"צעיר" ואפשר לומר שלפניו עוד עשרות שנים לחיות. הרצון הוא להנות מהזמן שנותר, ולא להישאר במקום לא טוב. נוסף על כך הרפואה הפלסטית המתפתחת, זריקות הבוטוקס, והניתוחים הפלסטיים גורמים לכך שאנשים בגיל 50 נותרים אטרקטיביים ולא צפויה להם בעיה להכיר בני זוג חדשים.

    • הגיע הזמן לשים את עצמי במקום הראשון – בגילאים צעירים יותר הרצונות האישיים לפעמים נדחקים בגלל כורח המציאות. ידוע שגידול ילדים היא משימה אינסופית שלא משאירה הרבה זמן או אנרגיה לפיתוח עצמי. במקרים רבים לאחר שהילדים גדלים, נשים שנתנו את מיטב שנותיהן לגידול הילדים, רוצות לפתוח בקריירה מאוחרת, לטייל, להתפתח – ולעתים הבעל נשאר מאחור.

    • ההחלטה למעשה כבר נעשתה – זוגות רבים שמחליטים להתגרש בגיל חמישים למעשה החליטו בתוך תוכם על כך הרבה קודם לכן, ורק חיכו לזמן המתאים. לרוב מדובר בבעיות שנסחבות לאורך השנים כמו לקיחת האחר כמובן מאליו, חוסר בתקשורת, חוסר השקעה בקשר – ובגיל מסוים אחד הצדדים מחליט שמספיק.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חלוקת הרכוש מסובכת יותר

      במרבית המקרים בגילאי 50 בני הזוג צברו רכוש כגון דירות, עסק, חסכונות, פנסיה, קרנות השתלמות, מניות וכו'. הדבר הופך את חלוקת הרכוש למורכבת יותר. מכיוון שבני הזוג אינם צעירים, חלוקת הרכוש תשפיע בצורה משמעותית על מצבם הכלכלי. מומלץ להיעזר לשם כך בעורך דין לענייני משפחה אשר עורך הסכמי גירושין  כדי להבטיח את עתידכם הכלכלי עד כמה שאפשר. ככל שהגיל עולה, קשה יותר למצוא עבודה חדשה ולכן החשיבות של חלוקת רכוש הוגנת היא גבוהה.בגיל 50, ההבט המרכזי בהסכם הגירושין הוא הפנסיה. פנסיה שנצברה במהלך הנישואין נחשבת לרכוש משותף

      פנסיה – שמירה על ביטחון כלכלי לעת זקנה

      כאשר מתגרשים בגיל 50, אחד ההיבטים המרכזיים בהסכם הגירושין הוא הפנסיה. פנסיה שנצברה במהלך הנישואין נחשבת גם היא לרכוש משותף כמו גם זכויות סוציאליות אחרות כגון פיצויי פיטורין וקופות גמל.

      לפי חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג-1973 אשר חל על בני זוג שנישאו בשנת 74 והלאה – פנסיה, קרנות השתלמות וכו' כולם מיועדים לחלוקה שווה בין הצדדים אלא אם כן הזוג ערך הסכם ממון הקובע אחרת. חשיבות הייעוץ על ידי עורך דין הבקיא בעריכת הסכמי גירושין היא גבוהה שכן חלוקת הפנסיה אינה דבר קל היות והגישה אליה מתרחשת רק בפרישה לגמלאות.

      לשם כך נחקק החוק לחלוקת חיסכון פנסיוני בין בני זוג שנפרדו, תשע"ד-2014 אשר קובע מנגנון לפיו בן הזוג לשעבר יקבל את חלקו בפנסיה החל מהמועד בו בני הזוג התגרשו. עורך דין בעל ניסיון רב בהסכמי גירושין בכלל ובחלוקת פנסיה בפרט, ידאג למיצוי זכויותיכם עד תום ולעתיד כלכלי בטוח עד כמה שאפשר.

      לסיכום, גירושין אינם פשוטים בכל גיל. פרט לייצוג אצל עורך דין העוסק בגירושין אשר ידאג לכך שתקבלו את המגיע לכם, ויוכל לשמש גם כאוזן קשבת, מומלץ גם לגבש רשת תמיכה חברתית. אפשר להיעזר במשפחה, חברים קרובים או קבוצת תמיכה. פעמים רבות החברים מלפני הגירושין "בוחרים צד" ולכן המעגל החברתי מצטמצם. מומלץ למצוא אדם קרוב או איש מקצוע שיספק תמיכה ועידוד בדרך לחיים חדשים

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש