ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    5 עקרונות לניסוח הסכם גירושין הוגן

    הסכם גירושין הוא הדרך הטובה ביתר להתגרש, אך רק כל עוד מדובר בהסכם גירושין הוגן. הסכם גירושין שיקפח את זכויותיכם יגרום לכם לנזק רב ויוביל אתכם הישר לתוך הליך משפטי סבוך ביותר.

    אם אתם מעוניינים להתגרש ושוקלים לערוך הסכם גירושין, אך חוששים כי הסכם הגירושין יקפח את זכויותיכם, ערכנו עבורכם מאמר מקצועי עם 5 העקרונות לניסוח הסכם גירושין הוגן, שיגן על הזכויות המגיעות לכם בגירושים.

    תוכן עניינים

    אל תפגעו בקשר של ההורה השני עם הילדים

    הסדירו את חלוקת זמני השהות של הילדים עם כל אחד מההורים באופן ההוגן והמתאים לכם ביותר. הימנעו באופן מוחלט מלקפח את זכותו של ההורה השני לקשר מיטיב עם הילדים, והימנעו מהכנסת שיקולים זרים למערכת היחסים העדינה בין הילדים לכל אחד מההורים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הסכם גירושין הוגן יכלול חלוקה הוגנת של זמני השהות בין ההורים ובין הילדים, בהתאם לטובת הילדים. חלוקת זמני השהות לא חייבת להיות שווה, אלא תואמת את נסיבות חייכם, בהתאם למה שנהגתם במהלך הנישואין, ובהתאם למה שנכון עבורכם ועבור הילדים שלכם כעת.

      זכרו שתפקיד המזונות הוא לספק את צרכי הילדים

      זכרו שעל אף שהמזונות משולמים לידי ההורה, ועל פי רוב לאם, מטרתם היא לספק את צרכיהם של הילדים. אם יש בינכם פערי שכר גדולים קחו זאת בחשבון, והימנעו ממצב שיש הבדל ניכר בין רמת החיים של הילד בכל אחד מהבתים.

      בין אם החלטתם שסכום המזונות יועבר ישירות לידי אחד ההורים, ובין אם החלטתם על פתיחת חשבון הוצאות ייעודי או כל מנגנון אחר להסדרת תשלומי המזונות, הסכימו על סכום מזונות הוגן שיספק את צרכי הילדים.

      סכום מזונות הוגן הוא סכום שיגלם את פערי השכר בין ההורים ואת הזמנים בו הילד שוהה אצל כל אחד מההורים, ושישקף את ההוצאות של הילדים, לפחות כפי שנהגתם להוציא כאשר הייתם זוג נשוי. שקלו אף להוסיף למשוואה את העובדה שהוצאות הילדים גדלות, כאשר הילדים חיים בשני בתים.

      זכרו לציין בהסכם את כל ההוצאות הנוספות שיתחלקו בין הצדדים, כגון הוצאות עבור קייטנות, חוגים הוצאות בריאות חריגות וכו'. במקרה שיש פערי שכר גדלים שקלו לחלק בינכם את הנטל באופן יחסי בהתאם לפערי השכר ביניכם.

      חלקו את הרכוש ביניכם באופן הוגן

      הימנעו מהסתרת רכוש והברחתו, פעלו לפי הסכם ממון שערכתם (ככל שערכתם), וחלקו ביניכם את הרכוש המשותף שצברתם במהלך החיים המשותפים, באופן שוויוני והוגן. אם לא הסכמתם אחרת בהסכם ממון, זכרו לחלק ביניכם לא רק את הנכסים הפיזיים, אלא גם את כל הנכסים הפיננסיים שצברתם, קופות הגמל, הפנסיות וכו'.

      אל תחתמו על הסכם הגירושין מתוך לחץ וכפייה

      על מנת להימנע מהסכם מקפח ולא הוגן, יש להימנע מלחתום על הסכם הגירושין מתוך לחץ וכפייה. עדיף להתעכב עם החתימה על הסכם הגירושין מספר ימים נוספים, מאשר לחתום על הסכם מקפח.

      מומלץ כי שני בני הזוג יתייעצו עם עורך דין לענייני משפחה בטרם לחתימה על הסכם הגירושין. עורך דין לענייני משפחה יסייע לכל אחד מבני הזוג למצות את מלוא הזכויות המגיעות לו מכוח הנישואין, ויוודא כי ההסכם הוא הוגן ולא מקפח.

      דעו כי אי היוועצות עם עורך דין עשוי אף לשמש כעילה לביטול ההסכם במקרים מסויימים. על כן מומלץ לוודא כי בן הזוג חותם על ההסכם, לאחר שניתנה לו הזדמנות סבירה להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה.
      הסכימו על סידור הגט ואשרו את ההסכם בערכאה השיפוטית

      הימנעו מלעגן את בן הזוג ולעכב את מתן הגט, והתחייבו בהסכם לפעול ללא עיכובים לצורך סידור הגט. שקלו לקבוע כי סידור הגט יעשה בכפוף לוויתור האישה על כתובתה ומזונות האישה.

      זכרו כי סידור הגט והחתימה על ההסכם אינם מסיימים את ההליך, ועל מנת שיינתן תוקף להסכם הגירושין עליכם לאשר את הסכם הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. אישור ההסכם בערכאה השיפוטית לא רק יעניק תוקף להסכם אלא הערכאה השיפוטית תבחן גם כי ההסכם אינו מקפח את אחד מבני הזוג וכי הוא תואם את טובת הילדים.

      הסכם גירושין הוגן יגן על הזכויות שלכם

      בשורה התחתונה, הסכם גירושין הוגן הוא הסכם שיגן על הקשר שלכם עם הילדים, ישמור על רמת חיים דומה בין שני הבתים בהם יתגוררו הילדים, יחלק ביניכם את הרכוש המשותף באופן שוויוני ויאפשר לכם לצאת בבטחה לדרך חדשה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש