ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    אני רוצה להתגרש ואין לי אומץ

    זוגות רבים מעוניינים להתגרש אך ממאנים לעשות כך, בשל פחדים רבים שמציפים אותם ברגע שהם רק מתחילים לחשוב "אני רוצה להתגרש" על כל הכרוך בכך.

    אם אתם שומעים את הקול הפנימי שלכם מהדהד לכם אני רוצה להתגרש ואין לי אומץ… אם אתם אומרים לבן זוגכם פעמים רבות שאתם רוצים להתגרש, אך לא עשיתם דבר בנדון;

    אם אתם מרגישים כבר תקופה ארוכה שהקשר שלכם נגמר, אבל אתם עדיין עמוק בתוכו; אם אתם רבים ורבים ומתקשים להשלים, ובכל זאת לא נפרדתם זה מזו; המאמר הזה מופנה אליכם.

    תוכן עניינים

    למה זוגות רבים מפחדים להתגרש?

    לגירושין יש מחיר, משפחתי וכלכלי, אנשים רבים חוששים לשלם את המחיר, גם כאשר הוא שווה את מה שהם יקבלו בעבורו – השקט, השלווה והאושר שלהם.

    הפחד מלהתגרש הוא הפחד מלהיות לבד, הפחד מהאובדן והפחד מהלא נודע. גירושין הם תהליך שמעלה הרבה תחושות של בדידות. הם אובדן של החיים של החיים שקדמו לפרידה. תהליך שאינכם יודעים כיצד יסתיים. מדובר בתהליך קשה, שישנה את מצבכם המשפחתי וסביר להניח ישנה גם את מצבכם הכלכלי.

    הפחדים האלה מתעצמים לנוכח העובדה שדווקא בן זוגכם – האדם שהיה קרוב לכם ביותר ויכל לעזור לכם להתמודד עם הפחד, הוא האדם שממנו אתם מבקשים להפרד ולא יכול לשמש לכם ככתף תומכת במקרה זה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      סימנים שצריך להתגרש

      ישנם סימנים רבים שיעידו על כך שהזוגיות שלכם נגמרה, אתם רבים פעמים רבות ולמשך פרקי זמן ארוכים מאוד, אתם מתקשים להשלים, אתם מתקשים למצוא סיבות להישאר עם בן הזוג, מתקשים למצוא בו תכונות חיוביות, אתם נמנעים מבן הזוג, אתם מאושרים כשאתם לא יחד ועצובים כשאתם כן יחד, הרומנטיקה ביניכם נגמרה מזמן וכל שנותר לכם במשותף הוא הטיפול בשגרה, כל שיחה ביניכם נגמרת בריב או ויכוח שמסלימים מהר מאוד, ואתם מוצאים את עצמכם אדישים לבן הזוג ולריבים שלכם, ומרגישים שאין עוד טעם לנסות להמשיך.

      איך יודעים שנכון יותר לשחרר ולהתגרש

      אנשים רבים מוצאים את עצמם נלחמים ומתעקשים להישאר בקשר מתוך הרגל ופחדים. פחד מלהיות לבד, פחד מאובדן, פחד משינוי, זה מוביל אותם לחיות חיים שלמים של סבל. כשאתם מוצאים את עצמכם סובלים באופן ניכר, אתם לא זוכרים איך זה להיות מאושרים, אתם נמצאים במלחמה תמידית, ופיתחתם אדישות זה לזו, כנראה שנכון יותר לשחרר ולהתגרש.

      השאלות שצריך לשאול את עצמנו כשחושבים להתגרש

      כאשר חושבים על גירושין שאלות רבות צצות במוחכם, השאלות שעליכם לשאול את עצמכם מתחלקות לשניים:

      1. שאלות שיתנו לכם ודאות בהחלטה שלכם להתגרש – האם אתם באמת מעוניינים להתגרש? האם ניתן לפתור את הבעיות ביניכם? האם יש בעיות שאתם יכולים לפתור לבדכם בטיפול אישי שישליכו גם על הקשר הזוגי שלכם?
      2. מהו מעגל התמיכה הנכון לכם בהליך הגירושין? על מנת לצלוח את הליך הגירושין תזדקקו למעגל תמיכה, ורצוי שיהא מדובר במעגל תמיכה מתאים. הרחיקו בשלב זה אנשים שיגררו אתכם למטה, ופנו למי שיספק לכם קרבה ותמיכה. בכל הנוגע לשאלות המקצועיות פנו לאנשי המקצוע המתאימים ואל תסתמכו על עצות של חברים. אם אתם מעוניינים לתת סיכוי להמשך הקשר שלכם – פנו לייעוץ זוגי של איש מקצוע מוסמך.
        אם אתם מעוניינים לסיים את הקשר שלכם – עורך דין לגירושין מומחה לענייני משפחה הוא הכתובת לכל השאלות שעולות בכם.

      איך מחליטים אם להתגרש

      אחרי שבחנתם את סימני האזהרה שהקשר שלכם נגמר, שאלתם את עצמכם את השאלות הנכונות, וידאתם שאתם באמת מעוניינים להתגרש, והתייעצתם באנשי המקצוע המתאימים, ההחלטה נותרת בידיים שלכם, בהסתמך על תחושות הבטן שלכם וההכרות עם הזוגיות שלכם.

      אתם ורק אתם, אלה שיודעים אם ההחלטה הנכונה היא להתגרש. אף אדם אחר לא יכול לעשות בשבילכם את ההחלטה הזו. עצמו את העיניים ובדקו עם עצמכם מה אתם באמת רוצים. אם אתם באמת לא רוצים להיות שם – כנראה שכבר החלטתם שאתם רוצים להתגרש, ועכשיו נשאר רק להכיר בכך.

      האם טובת הילדים היא גירושין?

      אחד החששות הגדולים ביותר מהליך הגירושין הוא מה יהייה עם הילדים? האם הגירושין הם לטובתם? אם בעבר זוגות רבים נשארו יחד "למען הילדים", כיום נהוג לחשוב כי בית מלא סכסוכים וריבים תמידיים מזיק להתפתחות הילדים שלכם.

      הוסיפו על כך את התחושה כבדת המשקל של הילדים, שההורים שלהם נשארים באותו הבית רק בגללם וסובלים. הנזק מתחושת האחריות הלא מותאמת לגילם של הילדים הוא גדול.

      אם כך נשאלת השאלה האם למהר להתגרש בשל כל סכסוך כדי למנוע נזק עתידי לילדים? התשובה היא לכך היא בהחלט לא.

      לילדים עדיף לחיות יחד עם הוריהם בהרמוניה ותמיכה. לא כל ריב וסכסוך צריך להוביל אתכם למדרגות הרבנות, וכשיש קושי בקשר כדאי ראשית לעבוד על הקשר שלכם, לחזק אותו, לתקן את הקשיים ולהוות דוגמא לילדיכם לפיה עבודה קשה משתלמת. יחד עם זאת, צריך לדעת לשחרר כאשר הקשר כבר לא ניתן לתיקון, והנזקים בהמשך הזוגיות ההרסנית שלכם עולים על התועלת שתצמח לילדים מהמשך המגורים המשותפים של כולכם יחד.

      האם ייעוץ זוגי באמת עוזר?

      טיפול זוגי עשוי לעזור לבני הזוג להתמודד עם המשבר ולתקן את הליקויים בתקשורת ובקשר שלהם, יחד עם זאת, זוגות רבים מספרים כיצד הטיפול הזוגי היה צעד נוסף בדרכם אל הגירושין.

      על מנת לייעל כמה שיותר את הטיפול הזוגי מומלץ להגיע אליו מוקדם ככל הניתן, בני זוג רבים שבוחרים להגיע לטיפול זוגי כפתרון "מוצא אחרון", מגיעים לטיפול זוגי בשלב מאוחר מדי, כשנראה שהאהבה ביניהם כמלה לחלוטין ולא ניתן לעשות דבר על מנת להפיח בה חיים, וכך הם מוצאים את עצמם בטיפול זוגי שמקדם אותם לעבר הגירושין.

      כמו כן עליכם להבין כי טיפול זוגי אינו עוסק ב"בוררות". בני זוג שחושבים כי המטפל הזוגי יפסוק מי הוא הצודק בוויכוח ביניהם, ימצאו את עצמם מהר מאוד מאוכזבים – מטרת הטיפול הזוגי היא לקרב בין בני הזוג, ולא להכריע מי המנצח במלחמה.

      כמו דברים רבים בחיים, כדי לצלוח טיפול זוגי עליכם להתמיד בו ולהתאזר בסבלנות. טיפול זוגי אינו מטה קסם שיחולל שינוי בהינף יד. עליכם יהא לעבוד קשה הן במהלך הטיפול והן בין הטיפולים, על שיקום הזוגיות שלכם. עליכם יהא להתמיד בעבודה הקשה לאורך כל הדרך, ולגלות הבנה שלעיתים דווקא הצפת הדברים בפני המטפל הזוגי תגרום לקושי רב יותר בחיי הזוגיות שלכם, עד לשינוי המיוחל.

      כמו כן, עליכם לדעת שלפעמים עליכם לשחרר, שהטיפול הזוגי עשוי שלא להצליח, ושזה בסדר.

      האם ניתן להתגרש ולחזור?

      זוגות שהתגרשו לעיתים נוטים לשכוח את הקשיים בחיי הנישואין שלהם ולהתרפק על כל מה שהיה טוב בהם, וכך הם מוצאים את עצמם חוזרים זה לזרועותיו של זו. חשוב במקרים כאלה להבין את המשמעויות וההשלכות של חזרה לגרוש.

      ראשית יש לקחת בחשבון את ההשפעה על הילדים ואף להתייעץ עם גורם מקצועי כיצד להתנהל מולם, איך וכיצד כדאי לספר להם על כך. שימו לב שלאחר שהילדים יודעים שחזרתם, פרידה נוספת תשמיט שוב את הקרקע מחייהם, ולעיתים הפרידה הנוספת תהא קשה יותר בעבורם.

      על כן הקפידו לחזור זה לזו כשאתם באמת מוכנים לכך, לאחר שעבדתם על הקשיים ביניכם.

      זוגות שבוחרים לחזור זה לזו רק בשל כך שהניצוץ ביניהם הוצת שוב, והם מתעלמים מכל משקעי העבר ואינם עובדים יחד על הקשיים שלהם, נמצאים בסבירות גבוהה מאוד לפרידה נוספת. ההתאהבות המחודשת תדעך במהירות, ועימה יצוצו שוב אותן הבעיות בדיוק. פנייה לטיפול זוגי או טיפול אישי, תעזור לזוגות שחזרו לאחר גירושין לעבד את הסיטואציה ולהתמודד איתה באופן טוב יותר.

      גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הפן המשפטי הכרוך בחזרה שלכם לחיות יחד:

      • בפן המשפטי-דתי יהודים שהתגרשו וחזרו לאחר מכן לחיות כזוג ידרשו בעת פרידה ביניהם להתגרש על ידי מתן גט לחומרא. גט לחומרא הוא גט שמטרתו להסיר ספק בנישואין שנערכו שלא עפ"י ההלכה והוא קל יותר למימוש, יחד עם זאת, עדיין תאלצו לפנות לבית הדין הרבני ולקיים הליך גירושין נוסף.
      • בפן המשפטי-אזרחי יתכן שתאלצו במקרה של פרידה גם לערוך ביניכם הסכם פרידה נוסף או לפנות לבית המשפט בתביעות מתאימות. כך למשל במקרה של לידת ילד נוסף או במקרה של צבירת רכוש נוסף שהסכם הגירושין הקודם שלכם אינו חל עליהם.

      אשתי רוצה להתגרש ואני לא – מה עושים?

      גירושין חד צדדים או גירושין ללא הסכמה, הם גירושין במקרה שאחד הצדדים לא מעוניין לסיים את הנישואין.

      במקרים אלו, רשאי הצד שמעוניין לסיים את מערכת היחסים להגיש בקשה ליישוב סכסוך לערכאה המשפטית בה הוא יבחר לדון. להליך זה שני הצדדים מחוייבים להגיע, ותערך ביניכם פגישת גישור ראשונית ללא ליווי עורכי דין, לאחר מכן תערך פגישה נוספת אליה רשאי כל אחד מהצדדים להגיע בליווי עורך דין. ככל שאין הסכמה ביניכם בהליך יישוב הסכסוך, הליך יישוב הסכסוך יסגר, והצד שהגיש את הבקשה יהא רשאי להגיש תביעות מתאימות.

      על מנת להגיש תביעה לגירושין ברבנות כשאין הסכמה, על הגבר או האישה המגישים את הבקשה יהא להוכיח עילת גירושין בהתאם לדין הדתי.

      גבר שאשתו הגישה כנגדו תביעה לגירושין והוא אינו מעוניין להתגרש, עליו לפנות לבית הדין הרבני בבקשה לשלום בית. בית הדין הרבני נוהג תחילה לנסות לקיים שלום בית, ככל שאין עילה המצדיקה גירושין מיידים, כגון אלימות קיצונית, בגידה, נישואין שנערכו שלא על פי ההלכה וכו'.

      חשוב לדעת שבכל תקופת הנישואין ועד למתן גט, האישה זכאית למזונות אישה ומדור. אם האישה תסרב לבקשה לשלום בית, היא עלולה להפסיד את זכאותה למזונות אישה עד מתן הגט ולכתובה לאחר מתן הגט.

      בעלי כל הזמן רוצה להתגרש – כיצד לנהוג?

      חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולא להיות שאננים. בן הזוג עשוי לנצל את תקופת הנישואין על מנת להשיג יתרון בפתיחת הליך הגירושין. כל עוד אתם נשואים, הרכוש המשותף לכם שייך לשניכם ובן הזוג עשוי להבריח נכסים תוך שהוא מתכונן לפתיחת הליך הגירושין.

      כמו כן הוא עשוי להיות הראשון שפותח את הליך הגירושין ולבחור את הערכאה השיפוטית בה יתנהל הליך הגירושין בהתאם ל"מירוץ הסמכויות".

      לבחירת הערכאה השיפוטית ישנן השפעות רבות על המשך ההליך, והיא יכולה לעלות לך בסכומים לא מבוטלים.

      על כן מהרגע שבעלך מתחיל לדבר על גירושין מומלץ ראשית לפנות לעורך דין בקיא בענייני משפחה, לשקול לשכור חוקר פרטי במקרה של חשד להברחת נכסים או חשד לבגידה ולתעד ולעקוב אחר כל הרכוש המשותף שלכם, לרבות חשבונות בנק, קרנות ביטוח, השקעות, מניות, נכסים וכיוצ"ב.

      איך מקבלים אומץ להתגרש?

      בעיקרם של דברים, אומץ אינו העדר פחד, אלא המסוגלות להתמודד עם הפחד. הגירושין הם מפחידים ואל לכם להתכחש לכך, מדובר בכניסה לעולם זר ולא מוכר המלא בפרידה, אובדן ואבל על החיים הקודמים שלכם שהגיעו לסופם. כדי להתמודד באופן הטוב ביותר עם הקשיים והפחדים האלה, מומלץ להיעזר באנשי המקצוע המתאימים שיתנו לכם את הכלים המתאימים להתמודדות עם הפחד, ולא לעשות את התהליך לבדכם.

      אם אתם עוד מאמינים באהבה שלכם, פנו לטיפול זוגי ונסו לשקם את הקשר שלכם. אם כלו כל הקצין וברור לכם שהגיעה העת להתגרש, או שבן הזוג שלכם גמר בדעתו להתגרש מכם, עורך דין לענייני משפחה יוכל להכווין אתכם כיצד עליכם לפעול בתוך העולם הלא מוכר של הגירושין, ולתת לכם את הכלים להתמודד עם הפחד מלהתגרש.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש