ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    חויב לשלם מזונות אישה בסך 75,000 ₪ בחודש

    בית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו חייב בעל לשלם מזונות אישה בסכום עתק של 75,000 ₪ מדי חודש, בהתאם לרמת החיים הגבוהה של המשפחה.

    הרכב הדיינים, אב בית הדין הרב צבי בן יעקב, הרב משה בצרי והרב בן ציון הכהן רבין, קבע כי האישה זכאית למזונות אישה וכי יש לחייב את הבעל בסכום גבוה בהתאם לעושרו של הבעל, שותף ומייסד משרד רו"ח מצליח.

    תוכן עניינים

    שכרו של הבעל עומד על מעל לחצי מיליון ₪ בחודש

    בני הזוג חיו יחדיו, משך חייהם המשותפים, חיי מותרות ועושר יחד עם שלושת ילדיהם המשותפים. הבעל ייסד ועבד כרואה חשבון בחברת רואי חשבון משגשגת ושכרו עמד על כ-560,000 ₪ בחודש, ואילו האישה עבדה במשרד הבעל.

    אך הכסף לא קנה להם אושר, נישואיהם של בני הזוג עלו על שירטון, האישה פוטרה מעבודתה בחברה והבעל עזב את הבית. לאחר שהבעל הגיש תביעת גירושין, האישה תבעה מהבעל תשלום מזונות אישה חודשיים בסך ההוצאות המשפחתיות החודשי – 75,000 ש"ח.

    הבעל התנגד לתשלום מזונות האישה וטען שהאישה לא זכאית למזונות כי סירבה לקיים עימו יחסי אישות והסכימה לגירושין. הבעל הוסיף שמדובר בתביעת מזונות האישה בלבד ולא כוללת את מזונות הילדים, כך שגם אם יחוייב בתשלום המזונות, עליו לשלם סך חמישית מההוצאות המשפחתיות החודשיות בלבד, שהוא חלקה של האישה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אישה לא תפסיד את זכותה למזונות אישה מבלי שיש עילה הלכתית המצדיקה זאת

      הרכב הדיינים קבע כי האישה לא הפסידה את זכותה למזונות, שכן אין עילה הלכתית המצדיקה את שלילת מזונותיה. הסכמה לגירושין אינה עילה להפסד מזונות אישה. גם סירוב לקיים יחסי אישות לא בהכרח ישלול את זכותה של אישה למזונות, וישנן נסיבות המצדיקות את הסירוב.

      בנוסף נקבע שעל אף שעניין התביעה הוא מזונות אישה ולא מזונות ילדים, חובת האב לספק לילדים הגרים בבית האם את צרכיהם היא חלק מחיוב מזונות האישה. אם היה מדובר במקרה שהיה מונע מהבעל להתקיים כלכלית, היה ניתן להתחשב בכך, אך לא כך במקרה הנדון.

      לבסוף קבע הרכב הדיינים כי במקרה של בעל עשיר, בית הדין יפסוק לאישה מזונות על פי עושרו של הבעל, וסכום המזונות יקבע בהתאם לתקציב המשפחתי שהופרש ממשכורתו לצורך קיום חיי המשפחה. על כן, על הבעל לשלם לאישה מזונות בסך 75,000 ₪ עד למתן החלטה אחרת של בית הדין.

      אישה זכאית למזונות אישה בהתאם לעושרו של הבעל

      זכותה של כל אישה הנשואה כדת וכדין בתשלום מזונות אישה עד למתן הגט, כל עוד אין עילה הלכתית השוללת את מזונותיה.

      אישה שנשואה לאיש עשיר והורגלה בחיי עושר, לא תרד ברמת החיים שלה ללא כל הצדקה, רק בשל כך שהבעל מבקש להתגרש ממנה, והיא תהיה זכאית למזונות אישה גבוהים בהתאם לעושרו של הבעל. כך חוייב האיש שהשתכר בסך מעל חצי מיליון ₪ בחודש, במזונות אשתו בסך 75,000 ₪.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 1372937-6 פלונית נ' פלוני

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש