ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    רוצה להתגרש אבל בעלי לא מוכן לשמוע על כך

    את רוצה להתגרש אך בעלך מסרב. בין אם בעלך מונע מאהבה אלייך ובין אם מדובר בטקטיקה להשגת יתרון בהליך הגירושין – הסירוב של הבעל אינו סוף פסוק. כיצד להגיע לגט הנכסף במאמר שלפניכן. מחקרים מראים שבמרבית המקרים האישה היא זו שיוזמת את הגירושין. תמו הימים בהם נשים "סובלות בשקט". נשים כבר מפרנסות את עצמן ואינן חוששות להתגרש.

    רוצה להתגרש אבל בעלי לא מוכן לשמוע על כך

    נשים מעוניינות להתגרש בגלל סיבות שונות ומגוונות: חוסר בתקשורת טובה או חיבור עם בן הזוג, אלימות פיזית או רגשית, חוסר תמיכה מצד הבעל, סירוב של הבעל לקחת חלק בגידול הילדים ובמטלות הבית, בגידה וכו'.

    בני הזוג לא תמיד מסכימים ביניהם בנוגע לעתידם המשותף. לעתים קורה שהבעל לא מעוניין בגירושין, למרות שהאישה אינה מאושרת והגיעה לידי החלטה.

    תוכן עניינים

    הבעל מסרב להתגרש כמניפולציה להשגת יתרון בהליך הגירושין

    לעתים הסירוב של הבעל להתגרש אינו מונע משאיפה ליישר את ההדורים, אלא מטקטיקה גרידא. מטרת הבעל במקרה שכזה היא להתחיל את ההליך מעמדת כוח.

    הפעלת לחץ שכזה על האישה עשויה להוביל למצב בו האישה תוותר על דרישותיה על מנת שהליך הגירושין יתקדם והיא תוכל להמשיך בחייה.

    הבעל מסרב להתגרש בתום לב

    במקרים מסוימים הבעל אכן מעוניין בשיקום היחסים. זה המקום לבדוק עם עצמך האם את שלמה לחלוטין עם ההחלטה שלך. מומלץ לבחון לעומק האם הסיבה שבגינה את מעוניינת להתגרש היא סיבה מוצדקת או שמא את עלולה להתחרט על המהלך בהמשך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ללא הסכמת הבעל: הגשת תביעת גירושין לבית הדין הרבני

      כיוון שנישואין הם הסכם, צד אחד לא יכול פשוט לכפות גירושין על הצד האחר מבלי שיש לו עילה טובה לכך.

      במקרה שהבעל מסרב להתגרש, האישה יכולה לפנות לבית הדין הרבני ולתבוע את גירושיה. האישה צריכה להציג עילת גירושין מוצדקת. העילה יכולה להיות עילה אובייקטיבית או סובייקטיבית כפי שיפורט בהמשך. לרוב עורך דין לגירושין ימליץ לאישה להכין מספר עילות. די בעילה אחת מהן שתתקבל כדי שבית המשפט יקבל את תביעת הגירושין. חשוב מאוד שהעילות תהיינה מגובות בראיות רבות ככל האפשר ושהעילות לא תסתורנה אחת את השנייה.

      כיוון שנישואין הם הסכם, צד אחד לא יכול פשוט לכפות גירושין על הצד האחר מבלי שיש לו עילה טובה לכך

      עילות גירושין אובייקטיבית

      עילות אלו נסמכות על מצבים שלא ניתן לערער עליהם כגון: עקרות או אין-אונות של הבעל או מחלות של הבעל שהאישה לא ידעה עליהם לפני הנישואין.

      עילות גירושין סובייקטיביות

      למשל כאשר הבעל מכה, מתעלל או בוגד (והאישה מסוגלת להוכיח זאת), מכור לסמים ועוד.

      ענישה לבעל סרבן גט

      אם התקבלה תביעת הגירושין והבעל עדיין מסרב לתת גט, בית הדין יכול להטיל עליו סנקציות רבות כגון שלילת רישיון נהיגה, איסור יציאה מהארץ, ובמקרים קיצוניים אף מאסר.

      אלטרנטיבה מעניינת: הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

      עורכי דין לענייני משפחה לעתים מציעים לאישה פתרון יצירתי להתמודדות עם בעל שמסרב להתגרש ככל שהפתרון תואם את הסיטואציה.

      במקרים מסוימים עורכי דין המתמחים בגירושין יציעו לבני הזוג לערוך הסכם שלום בית ולחילופין גירושין. במסגרת הסכם זה נקבעת תקופה קצובה בזמן של ניסיון לשלום בית ובמידה ושלום הבית לא מצליח, ייכנס לתוקפו הסכם הגירושין.

      כל אחד מבני הזוג רשאי להחליט על סיום תקופת הניסיון והפעלה של הסכם הגירושין. כך במידה שהבעל אכן מעוניין בשלום בית, ניתנת לו הזדמנות נוספת להוכיח את עצמו.

      חשוב מכך, ההסכם נערך כשהצדדים הולכים לשלום בית. הדבר עוזר ברוב המקרים להגיע להסכמות בנוגע לגירושין שכן הצדדים בשלב זה מראים רצון טוב, וכך החלק העוסק בהסכם הגירושין נערך בצורה חלקה יותר.

      הסכם שכזה יכול למנוע הידרדרות של המצב וניסיונות סחיטה/תרגילים מצד הבעל, כיוון שהסכם הגירושין כבר נעול בתוכו. הבעל מצידו עשוי להבין שנעשה כאן ניסיון אמיתי ושאם הוא לא צלח, כנראה שזה לטובה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש