ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    5 שאלות ותשובות נפוצות לפני פתיחת תיק גירושין

    5 שאלות ותשובות נפוצות לפני פתיחת תיק גירושין

    אני מעוניין בפתיחת תיק גירושין – מה עלי לעשות?

    אפשרות אחת היא להגיש כתב תביעה לבית הדין הרבני. בכתב תביעה זה יש לכלול את העילות לגירושין, כלומר, מדוע הנך רוצה להתגרש, וכן את העדויות וההוכחות לקיום עילות אלה. ניתן לבקש מבית הדין הרבני לדון גם בנושאים כמו מזונות, משמורת על הילדים, וכן חלוקת רכוש.

    אפשרות שנייה היא לפנות לבית המשפט לענייני משפחה. אם הנך פונה לערכאה זו, אינך מגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין, ולפיכך אינך צריך להוכיח שקיימות עילות לגירושין. אתה צריך להגיש תביעה תביעה לגבי כל נושא שבו אתה אתה מעוניין שבית המשפט לענייני משפחה יכריע (מזונות, משמורת על הילדים, חלוקת רכוש וכו').

    תוכן עניינים

    האם פתיחת תיק גירושין כרוכה בהסכמה של שני בני הזוג?

    התשובה לכך שלילית. ניתן לפתוח תיק גירושין גם בהסכמה וגם לא בהסכמה.

    גירושין בהסכמה נועדו להסדיר את כלל המחלוקות בין בני הזוג באמצעות הסכם גירושין. במידה ובני הזוג אכן מסכימים על הגירושין ומאמינים שבמסגרת הסכם גירושין הם יצליחו להסדיר את כל המחלוקות ביניהם, הם מגישים את הסכם הגירושין, חתום על ידי שניהם, לבית המשפט לענייני משפחה, על מנת שיהיה לו תוקף משפטי של פסק דין.

    לאחר שהסכם הגירושין מקבל תוקף זה, בני הזוג צריכים לפתוח תיק בבית הדין הרבני, ולערכאה זו להגיש את ההסכם.

    אחר-כך, מתקיים טקס גירושין ומתן גט, ובני הזוג הופכים לגרושים באופן רשמי.

    גירושין שלא בהסכמה (נקראים גם "גירושין באופן חד צדדי"), מאושרים על ידי בית הדין הרבני רק אם מתקיימות עילות לגירושין. כשהגירושין הם לא בהסכמה, יכול בן הזוג המעוניין להתגרש לבחור איזו ערכאה תדון באילו נושאים. עם זאת, חוסר ההסכמה בין בני הזוג יכול לגרום לכך שהליך הגירושין יהיה ארוך, מלווה במתחים רבים בין בני הזוג וכן יקר מאוד.

    גירושין שלא בהסכמה, מאושרים על ידי בית הדין הרבני רק אם מתקיימות עילות לגירושין

    מהן העילות לפתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני?

    ישנן מספר עילות נפוצות לפתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני, כמו חוסר יכולת של מי מבני הזוג לקיים יחסי מין בעקבות מחלה או מום מולד, בגידה מצד מי מבני הזוג, חוסר יכולת מצד מי מבני הזוג להביא ילדים לעולם (קרי, עקרות), וכן שימוש באלימות מכל סוג שהוא מצד אחד מבני הזוג כלפי בן הזוג השני. בית הדין הרבני לא מאשר פתיחת תיק גירושין אם המעוניין להתגרש לא מוכיח שקיימות עילות לגירושין.

    כמה עולה פתיחת תיק גירושין?

    התשובה לכך תלויה בזהות הערכאה וכן בסוג התביעה המוגשת. בבית הדין הרבני, פתיחת תיק גירושין עולה 450 ש"ח, ופתיחת תיק גירושין בהסכמה – 750 ש"ח.

    בבית המשפט לענייני משפחה, פתיחת תיק גירושין בהסכמה עולה 251 ש"ח (כל בן זוג צריך לשלם את אותו הסכום גם לצורך הנפקת תעודת גירושין). פתיחת תיק גירושין באופן חד-צדדי עולה בערכאה זו 438 ש"ח. תביעת מזונות ילדים עולה כ-300 ש"ח, תביעת משמורת על ילדים כ-550 ש"ח, שזהו גם הסכום המינימלי שיש לשלם עבור תביעה בנושא חלוקת רכוש, אך סוג הרכוש והיקפו יכולים לגרום לכך שסכום זה יעלה.

    האם פתיחת תיק גירושין יכולה להתבצע ללא עורך דין?

    התשובה לכך חיובית. עם זאת, לא מומלץ לפתוח תיק גירושין ללא עורך דין לגירושין, שכן עקב נסיונו הרב, יודע עורך הדין, בהתאם לכל מקרה, לאיזו ערכאה כדאי שבני הזוג יגישו את תביעת הגירושין. כמו כן, הוא יכול וצריך להנחות את בני הזוג כיצד לפעול לכל אורך הליך הגירושין, ובכך מכין אותם ל"יום שאחרי" גירושיהם.

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש