ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    עורך דין לענייני משפחה בבני ברק

    הגירושין בישראל הם מורכבים, והם נתונים בסמכות מקבילה של בית הדין הרבני ושל בית המשפט לענייני משפחה. מצב משפטי זה יוצר בלבול אצל מתגרשים רבים, שאינם יודעים היכן לנהל את הליך הגירושין.

    עורך דין לענייני משפחה בבני ברק

    האם יש בית משפט לענייני משפחה בבני ברק? האם ניתן להתגרש ברבנות בני ברק? מהי תביעת גירושין כרוכה? וכיצד ניתן לנהל את תביעת הגירושין ברבנות? עורך דין לענייני משפחה בבני ברק יסייע לכם בהליכי המשפחה שתנהלו, בכל הערכאות השיפוטיות הרלוונטיות.

    תוכן עניינים

    גירושין של תושבי העיר בני ברק

    האם יש בית משפט לענייני משפחה בבני ברק?

    על אף שקיים בית משפט בבני ברק, מדובר בבית משפט לעניינים מקומיים, והוא אינו דן בהליכי משפחה. תושבי בני ברק נדרשים לפנות בענייני משפחה לבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב-יפו.

    כתובת: ויצמן 1, תל אביב-יפו
    ניתן להגיע לשעות קבלת קהל בימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30.
    בעניינים שנקבעו כדחופים ניתן להגיע גם לשעות קבלת קהל בימי שישי, ערבי חג וימי זיכרון בין השעות 8:30-12:00 ובפגרות בית המשפט בין השעות 9:00-12:00.

    טלפון: 077-2703333
    מענה טלפוני ינתן בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00.
    מענה טלפוני בימי ו', ערבי חג וחול המועד ינתן בין השעות 8:00-12:30.

    פקס: 074-7937869

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם ניתן להתגרש ברבנות בני ברק?

      על אף שבבני ברק ישנה רבנות, הרבנות עוסקת בענייני נישואין וגיורים, והיא אינה עוסקת בגירושין בין בני זוג. תביעת גירושין יש להגיש לבית הדין הרבני. בית הדין הרבני אליו נדרשים תושבי בני ברק לפנות הוא בית הדין הרבני האזורי תל אביב.

      כתובת: דוד המלך 33, תל אביב-יפו
      ניתן להגיע לשעות קבלת קהל בימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30.
      בערבי חג ובמועדי ישראל אין קבלת קהל במזכירות.

      טלפון: *5889

      פקס: 03-6963997

      דואר אלקטרוני: telaviv@rbc.gov.il

      מהי סמכות בית הדין הרבני בגירושין?

      לבית הדין הרבני סמכות ייחודית בתביעת גירושין לסידור הגט והכרזת בני הזוג כגרושים. הנושאים הנלווים לגירושין נמצאים בסמכות מקבילה בין בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני.

      על מנת שאחת הערכאות תזכה בסמכות לדון בעניינים הנתונים בסמכות מקבילה, על בן הזוג לפתוח ראשון בהליכים כדין, בערכאה המשפטית שבחר.

      מהי כריכה בתביעת גירושין?

      מי שמבקש לדון בבית הדין הרבני בהליכים הנלווים לגירושין לא יכול רק להגיש ראשון את תביעת הגירושין לבית הדין, אלא עליו גם לכרוך את התביעות הנלוות לגירושין לתביעת הגירושין. תביעה שלא נכרכה כדין לתביעת הגירושין, לא תתנהל בבית הדין הרבני, אלא בהסכמת בן הזוג השני.

      יצויין כי תביעת כתובה הינה חלק מתביעת הגירושין, ואין צורך לכרוך אותה. כמו כן תביעת משמורת והסדרי שהות כרוכה מעצם טיבה בתביעת הגירושין, ולכן אין צורך לכרוך אותה במפורש.

      אילו סוגיות ניתן לכרוך לתביעת הגירושין?

      הסוגיות הנלוות לגירושין הנמצאות בסמכות מקבילה הן תביעות רכוש, זמני שהות, החזר הוצאות על מזונות קטינים בעבר ומזונות אישה.

      האם ניתן לכרוך מזונות ילדים לתביעת הגירושין?

      מדובר בסוגיה מורכבת. בית המשפט העליון קבע כי תביעת מזונות ילדים אינה נמצאת בסמכות מקבילה, וניתן לדון בה בבית הדין הרבני בהסכמה בלבד.

      עורך הדין יסייע לכם לבחור האם כדאי לכם לנהל את הליך הגירושין בבית הדין

      יחד עם זאת, סוגיית מזונות הילדים נותרה כחלק ממאבק הסמכויות בין הערכאות השונות במשך שנים, ובית הדין הרבני דן לא פעם, במזונות ילדים שנכרכו לתביעת הגירושין ללא הסכמה של בן הזוג.

      מה התנאים לכריכה לתביעת גירושין?

      תביעת הגירושין היא תביעה כנה

      על מנת לכרוך את הסוגיות הנלוות לגירושין יש להוכיח שבן הזוג מעוניין בכנות להתגרש, ולא כורך את הסוגיות רק במטרה לנצח ב"מירוץ" הסמכויות" ולבחור ראשון בערכאה השיפוטית.

      כריכת התביעה היא כנה

      על מנת לכרוך את הסוגיות הנלוות לגירושין יש להוכיח שבן הזוג מבקש לדון בסוגיות בבית הדין הרבני בכנות.

      חשוב לציין שעצם העובדה שמדובר בבני זוג חילוניים שאינם מקיימים מצווה או מסורת, אינה מעידה על חוסר כנות הכריכה, ובמקרים רבים מספור, מתנהלים דיוני רכוש גם במקרים בהם שני בני הזוג אינם דתיים.

      הכריכה נעשתה כדין

      על מנת לכרוך את הסוגיות הנלוות לגירושין יש לעשות זאת במפורש.

      כיצד עורך דין לענייני משפחה בבני ברק יסייע לכם בהליך הגירושין?

      עורך דין לענייני משפחה בבני ברק בעל ותק וניסיון מכיר את ההתנהלות הייחודית בבית הדין הרבני.

      עורך הדין יסייע לכם לבחור האם כדאי לכם לנהל את הליך הגירושין בבית הדין או שדווקא עדיף לכם לפנות לבית המשפט. ובמקרה הצורך, עורך הדין ידע כיצד לכרוך את הסוגיות הנלוות לגירושין לתביעת הגירושין בבית הדין הרבני, וייצג אתכם נאמנה בפני דייני בית הדין הרבני.

      ניהול הליך הגירושין בבית הדין הרבני

      בשורה התחתונה, לבחירה בערכאה שיפוטית שתנהל את הליך הגירושין יכולה להיות השפעה הרת גורל על הליך הגירושין. על מנת להצליח לקנות סמכות בבית הדין הרבני, עליכם להכיר את התנהלות בית הדין הרבני השונה מהתנהלות בית המשפט לענייני משפחה, ולדעת כיצד לכרוך את הסוגיות הנלוות לגירושין כדין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש