ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    עורך דין לגירושין בהרצליה

    החלטתם להתגרש ואתם נדרשים לחלק את הרכוש שלכם. בין אם יש לכם דירת פאר עם נוף לים בהרצליה פיתוח, או דירת 3 חדרים שרכשתם לפני ארבעה עשורים, מדובר באחד הנכסים היקרים ביותר שאתם נדרשים לחלק ביניכם בעת הגירושין.

    האם דירה בבעלות בן זוג אחד תתחלק בגירושין? מתי בית המשפט יחייב את אחד מבני הזוג לעזוב את הבית? האם כדאי לעזוב את דירת המגורים בהרצליה לפני הגירושין? ומתי כדאי למהר לפנות לעורך דין בהרצליה?

    עורך דין גירושין בהרצליה

    תוכן עניינים

    גירושין של תושבי הרצליה

    היכן נמצא בית הדין הרבני אליו מופנים תושבי הרצליה?

    בית הדין הרבני בו מתנהלים הליכי סידור הגט של תושבי הרצליה, הוא בית הדין הרבני האזורי תל אביב.

    כתובת: דוד המלך 33, תל אביב-יפו. קבלת קהל בימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30. אין קבלת קהל בערבי חג ובמועדי ישראל.
    טלפון: *5889
    פקס: 03-6963997
    דואר אלקטרוני: telaviv@rbc.gov.il

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      היכן נמצא בית המשפט לענייני משפחה הסמוך להרצליה?

      בית המשפט לענייני משפחה בו יתנהלו הליכי הגירושין של תושבי הרצליה הוא בית המשפט לענייני משפחה תל אביב-יפו.

      כתובת: ויצמן 1, תל אביב-יפו
      קבלת קהל בימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30. קבלת קהל תתאפשר בעניינים שנקבעו כדחופים גם בימי שישי, ערבי חג וימי זיכרון בין השעות 8:30-12:00 ובפגרות בית המשפט בין השעות 9:00-12:00.
      טלפון: 077-2703333
      מענה טלפוני בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00. מענה טלפוני בימי ו', ערבי חג וחול המועד בין השעות 8:00-12:30.
      פקס: 074-7937869

      האם כדאי לעזוב את הבית לפני הגירושין?

      התשובה לשאלה תלויה בנסיבות כל מקרה ומקרה, להחלטה על עזיבת הבית עשויות להיות השלכות על הליך הגירושין, ולא כדאי לעשות זאת בטרם מתייעצים עם עורך דין גירושין בהרצליה.

      לבית המשפט ולבית הדין הרבני יש סמכות לתת צווי הרחקה מהבית כנגד בן הזוג שנוקט באלימות

      כך למשל אישה שתעזוב את הבית עשויה למצוא עצמה מפסידה את זכויותיה למזונות אישה ולכתובה, אם אין לה סיבה המצדיקה את עזיבת הבית. גם גבר שעוזב את הבית עלול למצוא עצמו מחויב לשלם לאישה מזונות אישה ואת מלוא הכתובה, אם אין לו סיבה המצדיקה את עזיבת הבית.

      בנוסף מרגע עזיבת הבית, יש להסדיר את כל הנושאים הרלוונטיים לילדים, לרבות זמני השהות עמם ותשלום המזונות.

      מנגד גם להחלטה להישאר בבית בזמן הליך הגירושין יכולות להיות השלכות קשות, והיא עשויה להחמיר את הסכסוך ואף לפגום בהליכי גירושין בהסכמה.

      מתי בית המשפט יחייב את אחד מבני הזוג לעזוב את הבית?

      ככלל, אף אחד מבני הזוג לא חייב לעזוב את הבית לפני הגירושין, יחד עם זאת בית המשפט עשוי לחייב את אחד מבני הזוג לעזוב את הבית במקרים מסויימים:

      הרחקת בן זוג מדירת המגורים לפני הגירושין

      במקרים של חשש ממשי מאלימות כנגד בן הזוג או הילדים, לבית המשפט ולבית הדין הרבני יש סמכות לתת צווי הרחקה מהבית כנגד בן הזוג שנוקט באלימות, לרבות באיומים.

      הרחקת בן זוג המסכל את מכירת הדירה

      הערכאה המשפטית שדנה בהליך פירוק השיתוף בדירה במסגרת הליך הגירושין, רשאית לחייב בן זוג המסכל את מכירת הדירה לעזוב את הבית על מנת לאפשר את מכירת הדירה.

      הערכאה המשפטית אף רשאית לפסוק כנגד בן הזוג המסכל את מכירת הדירה דמי שימוש ראויים בדירה, ולחייב אותו בתשלום כספי על כל יום בו הוא נותר להתגורר בדירה.

      האם הדירה בבעלות בן הזוג תתחלק בגירושין?

      דירה בבעלות אחד מבני הזוג בלבד, עשויה להתחלק בגירושין. חוק יחסי ממון קובע כי כל הרכוש המשותף שצברו בני הזוג במהלך חייהם המשותפים, יתחלק ביניהם בגירושין, לרבות רכוש שנרשם על שם אחד מבני הזוג בלבד, אלא אם נקבע ביניהם אחרת בהסכם.

      החוק אמנם מחריג נכסים שנצברו לאחד מבני הזוג בטרם לנישואין, ונכסים שהתקבלו בירושה או במתנה במהלך הנישואין. יחד עם זאת כאשר ניתן להוכיח כוונת שיתוף של הנכסים, הנכס עשוי להתחלק בגירושין. כך למשל כשמדובר בדירת מגורים, בה התגוררו בני הזוג משך זמן רב, גידלו בה ילדים ובן הזוג השקיע בה כספים ומאמצים, יתכן והדירה תתחלק בגירושין, גם אם נרכשה בטרם לנישואין.

      מתי כדאי למהר ליצור קשר עם עורך דין גירושין בהרצליה?

      מיד לאחר שהחלטתם שאתם מעוניינים להתגרש או מיד כשגיליתם שבן הזוג רוצה להתגרש, כדאי למהר ליצור קשר עם עורך דין גירושין בהרצליה.

      עורך דין גירושין בהרצליה ייתן לכם מענה פרטני ומדויק לשאלות הנוגעות לדירת המגורים, יסייע לכם במקרים בהם בן הזוג מנסה להוציא אתכם מהבית, יעזור לכם במקרה שאין לכם מקום מגורים אחר, יאפשר לכם להוציא צווים להרחקת בן הזוג מהבית בנסיבות המצדיקות זאת, ויאפשר לכם לעמוד על כל הזכויות המגיעות לכם מהדירה בהרצליה.

      עורך דין שיהיה המפתח להצלחה שלכם

      בשורה התחתונה, עורך דין לענייני גירושין בהרצליה ימליץ לכם האם כדאי לעזוב את דירת המגורים לפני הגירושין או שכדאי לכם להמתין, יסייע לכם להבין את הזכויות שלכם בדירת המגורים ולהגיע להסכם על חלוקת הרכוש, ויעזור לכם להצליח להפיק את מירב הזכויות שלכם מהגירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש