ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מהן מזונות מעוכבת? (מדריך משפטי)

    מזונות מדין מעוכבת הם חיובו של הבעל בתשלום מזונות אישה ככל והוא מסרב לתת לה גט למרות שניתן חיוב בגט על ידי בית הדין הרבני הדורש כי הצדדים יתגרשו זה מזו.

    מהן מזונות מעוכבת? (מדריך משפטי)

    הסנקציה של חיוב מזונות מעוכבת, יכול לסייע לתת לבעל עניין ו"זירוז" לחזור בו מהסירוב שלו, לרוב המזונות הנפסקים הם מזונות גבוהים על מנת להעניש ולהרתיע את הבעל ובכדי שיעצור את התשלום על ידי מתן הגט.

    תוכן עניינים

    מהי מעוכבת?

    מעוכבת היא מסורבת גט, המבקשת להתגרש מבעלה, שאינו נותן לה גט, על פי ההלכה מעוכבת גט או מסורבת גט היא אישה שעדין נחשבת לנשואה, ולכן היא נמצאת במצב שבו היא אמנם לבדה, אבל לא יכולה לקיים זוגיות עם אף גבר אחר.

    יתרה מכך, אם תרצה לקיים יחסי אישות עם גבר כזה היא תחשב נואפת ואף ילדים שיולדו עם אותו הגבר, יחשבו לממזרים על פי ההלכה, ובמצב דברים זה, היא לא תוכל ממילא להינשא לאותו הגבר גם לאחר סיום הנישואים ומתן הגט על ידי הבעל, ויש לכך השלכות משמעותיות מבחינה הלכתית הן על הילדים והן על האישה (למשל האישה יכולה לאבד את כתובתה).

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדוע נדרש להטיל סנקציות על סרבן גט ולא להחליט עבורו כי יינתן גט?

      כאמור, יש חשש הלכתית מפני גט "מעושה" גט שניתן בכוח, ולכן, בית הדין יכול לחייב בגט צדדים, אולם הגירושין בפועל חייבים להיעשות בהסכמת הצדדים, ועד אז בית הדין לא יכול לקבוע גירושין, לפיכך, הסעד של חיוב בדמי מזונות מדין מעוכבת (מעוכבת גט), יכול לסייע ולהועיל לטובת האישה במטרה להשיג את הגט.

      יצוין כי ישנם סעדים רבים ונוספים שניתן להטיל על בעל סרבן, לדוגמה: ניתן להוציא לו צו למניעת יציאה מהארץ, הגבלות על רישיון הנהיגה, הגבלות על חשבון הבנק, עיקולים כאלה ואחרים, מניעה לעסוק במקצועות מסוימים שהעיסוקים בהם מוסדרים, ואף במקרים חריגים ניתן גם לאסור את המתנגד למתן גט.

      המטרה של כל אלה, היא להביא את הבעל להחלטה משל עצמו כי כדאי לו לתת גט וכי חייו יהרסו והדבר יעלה לו ויפגע בשגרת חייו.

      מתי ניתן להגיש תביעה למזונות מעוכבת ובאילו תנאים?

      המדובר במזונות מוגדלים גבוהים שנועדו כפיצוי עונשי כנגד הבעל המסרב לתת את הגט, מזונות אלו נועדו להבטיח את רמת חייה של האישה ממועד הפרידה ועד למועד הגט בפועל על ידי הבעל.

      את התביעה ניתן להגיש בכל מקרה, לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה, המזונות שיפסקו הם מזונות עונשיים שיפסקו בלא התחשבות בהשתכרות הבעל ומצבו הכלכלי וכן הלאה.

      מתי ניתן להגיש לבית משפט לענייני משפחה ומתי לבית הדין הרבני?

      אם הוגשה תביעת גירושין כרוכה לבית הדין הרבני אזי תביעת מזונות תהיה בסמכותו של בית הדין הרבני, ככל ולא הוגשה תביעה כרוכה ניתן להגיש את התביעה לבית המשפט לענייני משפחה או לרבני לפי רצון האישה.

      אם הוגשה תביעת גירושין כרוכה לבית הדין הרבני אזי תביעת מזונות תהיה בסמכותו של בית הדין הרבני

      לסיכום, אישה שהיא מסורבת גט עלולה להיקלע למצב נוראי לפיו היא פרודה מבעלה ואינה מנהלת עמו חיי משפחה, ומנועה להקים משפחה אחרת משום שהיא עדיין נשואה לבעל המסרב לתת את הגט. ככל והאישה מסורבת גט יש לנסות לפעול במהרה ולהביא להפעלת לחץ על הבעל לשחררה מנישואים אלה כמה שיותר מהר, הסנקציות הללו הן סנקציות לא קלות שיכולות לשכנע את הבעל לתת את הגט ולשחרר את האישה.

      לאישה סיכון רב ככל והיא תבחר לקיים יחסי אישות עם גבר בזמן שהיא נקראת נשואה לבעלה, ו/או להביא עמו ילדים שיקראו ממזרים על פי ההלכה, ולכן, ראוי ומוטב שתעשה ותפעל על פי כל האפשרויות כדי שהבעל ישכנע לשחרר אותה ולתת לה גט.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש