ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    כמה זמן לוקח להתגרש בהסכמה?

    גירושין בהסכמה זוהי הדרך הידידותית לסיום מערכת יחסים בין הצדדים בהסכמה הדדית לכלל המחלוקות במסגרת הסכם גירושין.

    כמה זמן לוקח להתגרש בהסכמה?

    הסכם כזה יכול לחסוך זמן יקר לצדדים, משאבים, כוחות נפשיים והמון כסף, ולמנוע מהצדדים אויבות ומלחמות ארוכות ומתישות בכותלי בית המשפט, ולהסב להם נחת שכן התוצאה בהסכם הגירושין ידועה לכל צד ומעניקה יציבות.

    הסכם גירושין שכזה, יהיה תפור לנושאים הרלוונטיים לגביכם ובעצם יקבע את תנאי הפירוד, את חלוקת הרכוש, ואת כלל הנושאים הנוגעים לילדיכם, חובות וזכויות הצדדים ובעצם יתווה את הדרך בכל הנוגע לפירוד הצדדים, ואף ייקבע בתוכו את מה שרלוונטי לגבי העתיד לתקופה שלאחר גירושי הצדדים.

    תוכן עניינים

    איזה הסכם גירושים נחשב להסכם טוב?

    הסכם טוב הוא הסכם שיכלול בתוכו את מרבית הבעיות שעלולות להתעורר בין הצדדים בעתיד, ויקיף בתוכו את כלל הנושאים החשובים ללא פרשנויות מיותרות, ללא חוסרים, הסכם חד וחלק הברור לצדדים, שנערך בצורה מקיפה לחלוטין, וצופה את כלל הבעיות העתידיות ומונע כל סכסוך העתיד להגיע.

    הסכם טוב הוא הסכם שניתן להוציא אותו מהכוח אל הפועל, שניתן ליישם אותו, והוא אפשרי לכל אחד מבני הזוג מבחינה פרקטית. מן הראוי לציין כי כל זוג וחייו ואין פה מתמטיקה פשוטה, ולכן לכל זוג המחלוקות שלו והנושאים אותם יש לכלול במסגרת ההסכם בניהם (בנוסף לקווים הכללים והמובנים שאמורים להופיע בכל הסכם שכזה למשל ענייני קטינים מזונות מדור הסדרי שהות הוצאות חריגות וכיו"ב, איזון משאבים בין בני הזוג, כתובה וכיו"ב).

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מהם האפיקים שניתן לגשת אליהם לצורך גירושים בהסכמת הצדדים?

      בני הזוג גיבשו החלטות בניהם ושניהם לוקחים עורך דין גירושיו מומלץ אחד שיעגן את ההסכמות אליהם הגיעו בהסכם גירושין או שהחליטות כי כל אחד מהם לוקח לעצמו ייצוג של עו"ד משל עצמו ועורכי הדין מסייעים לצדדים במו"מ עד להגעה להסכם, או באמצעות הליך גישור.

      כמה זמן לוקח להתגרש בהסכמה?

      לרוב, ההליך מבחינת הזמן ניהול גירושים בהסכמה יהיה פחות ארוך מניהול הליכים במסגרת הערכאות המשפטיות השונות, שם עלולים הצדדים להיגרר להליכים ארוכי שנים, מתישים ומיגעים.

      בד"כ תהליך שכזה ייקח מספר חודשים בלבד, בכפוף למורכבות הצדדים, נחישותם, מוכנותם, הבשלות שלהם בהגעה להסכם ומידת עקשנותם, האגו המעורב והמחלוקות בניהם, גם מספר הנכסים – הכספים – חובות – ונושאי הילדים וכל יתר הנסיבות המשתנות עלולות להקשות סיום מהיר של ההליך, אולם כאשר שני הצדדים נכונים לעשות זאת, ומגיעים רגשית ונפשית פתוחים לפתרונות ונחושים בדעתם, אין סיבה שהדבר יעלה על מספר חודשים בודדים.

      מגיעים רגשית ונפשית פתוחים לפתרונות ונחושים בדעתם, אין סיבה שהדבר יעלה על מספר חודשים

      מה הם השלבים במסגרת הליכי גירושים בהסכמה?

      פגישת ייעוץ; מו"מ; העלאת הסכמות על הכתוב; חתימה על הסכם; הגשה לאישור בית המשפט; קביעת מועד דיון ולמעט מקרים יוצאים מהכלל, בו ביום הדיון ההסכם יקבל תוקף של פסק דין לאחר דיון קצר והבנה כי הצדדים חותמים על ההסכם תוך שהם מבינים אותו וחתמו עליו בהסכמה ורצון חופשי.

      לצורך הסדרת מועד הגט בין הצדדים, בית הדין יקבע מועד נוסף לצורך סידור גט וטקס הגירושין, וכאן, הסתיים הליך הגירושין בהסכמה.

      לסיכום, תמיד עדיף להתגרש בהסכמה על פני גירושין שלא בהסכמה, אין השוואה כלל בין הזמן שיידרש לצורך הגעה להסכמות לבין הזמן הארוך והמתיש והיקר שתבזבזו בבתי המשפט לניהול הליכים.

      מה גם, שהתוצאה בהסכם היא תוצאה נשלטת ולא מוכרעת על ידי אדם אחר שאין לכם עליו שליטה (שופט), כאשר הצדדים מגיעים עם הסכמות חלקיות ו/או מלאות לעו"ד מטעמם ונחושים בדעתם להגיע להבנות – הסיכוי שלהם להגיע להסכם בתוך ימים או חודשים ספורים בלבד הוא גבוה, וזאת מבלי לשכוח את העובדה כי חסכתם המון כאבי לב, נזק לילדים וכיו"ב.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש