ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    גירושין בהסכמה עם ילדים

    אתם מעוניינים להתגרש, אבל יש לכם ילדים, וברור לכם שמרגע שהם הגיחו לאור העולם התהליך הופך להיות מורכב יותר. גירושין בהסכמה עם ילדים כוללים סוגיות נפיצות יותר, ודורשים מכם להוסיף נתון נוסף למשוואת הגירושין – שמירה על טובת הילדים.

    חשוב לנו להביא לפניכם את הזווית המשפטית המקצועית לסוגיות העיקריות שעולות בגירושין בהסכמה עם ילדים, כך שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות ביותר עבורכם, עבור ההורה השני, ועבור היקר לכם מכל – הילדים שלכם.

    תוכן עניינים

    איך גירושין בהסכמה משפיעים על הילדים?

    כל פרידה היא שינוי גדול הדורש התמודדות והסתגלות מחדש. גירושין, בין אם הם תוך מאבק ובין אם הם בהסכמה, הם תהליך של אבל ואובדן של כל העולם המוכר לילדים. הגירושין משפיעים על עולמם הרגשי של הילדים ועל חיי היום יום שלהם. הם נדרשים להסתגל למעבר מגורים, מעבר בין בתים, ולעיתים גם שינוי סביבת המגורים והמוסד החינוכי.

    כיצד גירושין בהסכמה הם לטובת הילדים?

    בעוד בגירושין ללא הסכמה הצדדים נאבקים ביניהם ולמעשה שמים את צרכיהם שלהם במרכז הסכסוך, בגירושין בהסכמה לרוב יהיה מקום רב יותר לצרכי הילדים וטובתם.

    גירושין בהסכמה הם רווים פחות במאבקים, קצרים יותר ומפנים משאבים להתמודד עם קשיי הילדים ובכך מאפשרים לכם להתחיל בהליך הריפוי מהקושי שנגרם לילד מעצם הפרידה במהירות המירבית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה הסוגיות העיקריות בהסכם גירושין עם ילדים?

      חלוקת אחריות הורית

      על הסכם גירושין עם ילדים לכלול את חלוקת האחריות ההורית ביניכם ותחומי אחריות של כל אחד מכם.

      זמני שהות

      הסכם גירושין יכלול חלוקה ברורה של זמני השהות של הילדים עם כל אחד מהוריהם. על ההסכם לכלול חלוקת הזמנים בשגרה, בחגים ובחופשים מהמוסדות החינוכיים.

      מרחק מגורים סביר

      על הסכם הגירושין לכלול סעיף שיתייחס למרחק המגורים ביניכם. ככל שאתם מבקשים לקיים זמני שהות דומים, יש לשים לב כי על המרחק ביניכם לבין הילדים והמוסדות החינוכיים להיות סביר, על מנת שהילדים לא יאלצו להטלטל מרחקים גדולים בכל יום.

      חופשות והוצאת דרכון

      הגדירו את התנאים לפיהם ניתן יהיה להוציא לקטינים דרכון ולצאת עימם לחופשות בחוץ לארץ.

      מזונות קטינים

      במסגרת הסכם הגירושין עליכם להסדיר את מזונות הקטינים ואת חלוקת הנטל ביניכם על הוצאותיהם, לרבות הוצאות מגורים ולרבות הוצאות חריגות שאינן שוטפות, ולקבוע את הגיל המקסימלי לתשלום המזונות. בנוסף עליכם לקבוע את מנגנון תשלום המזונות (ישיר, העברה ביניכם, חשבון משותף וכו').

      איזון משאבים ורכוש וזכויות כספיות נוספות

      בנוסף לכל העניינים הנוגעים לילדים, אל לכם לשכוח את כלל הסוגיות הרלוונטיות הנוספות לגירושין. על הצדדים להסדיר ביניהם גם את נושאי הרכוש המשותף, מזונות אישה, כתובה וסידור הגט.

      אישור הסכם גירושין עם ילדים בערכאות השיפוטיות

      עקרון טובת הילד הוא העקרון המנחה את בתי המשפט בכל הנוגע לסכסוכי גירושין, ועל פיו יישק דבר. הסכם גירושין חייב להיות מאושר בערכאות השיפוטיות על מנת שינתן לו תוקף, ואם ההסכם מכיל סעיפים הנוגעים לילדים, הוא יאושר רק במקרים בהם ההסכם תואם את טובת הקטינים, ואילו סעיפים בהסכם שיקבעו כי הם אינם לטובת הילדים, לא יאושרו.

      האם ניתן לשנות סוגיות הקשורות לילדים בהסכם גירושין שאושר בערכאה שיפוטית?

      ביטול או שינוי הסכם גירושין בסוגיות הרלוונטיות לילדים, שלא בהסכמת הצדדים, לאחר שאושר וקיבל תוקף של פסק דין בערכאות השיפוטיות, יתאפשר רק במקרים חריגים.

      ניתן להגיש בקשה לשינוי ההסכם בכל הנוגע לזמני השהות והמזונות של הקטינים, רק במקרים של שינוי נסיבות מהותי ומשמעותי, שלא ניתן היה לצפות במועד אישור ההסכם, למשל במקרים חריגים של נכות פתאומית של אחד ההורים או מעבר פתאומי של אחד ההורים לחו"ל.

      עקרון טובת הילד

      בסיכום הדברים, גירושין בהסכמה מאפשרים לכם לסיים את ההליך הקשה במהירות ולהמנע מחיכוכים מיותרים, ועל כן ניתן לומר כי גירושין בהסכמה הם לטובת הילדים שלכם.

      יחד עם זאת, ישנן סוגיות מורכבות בגירושין עם ילדים, ובמסגרת הליך הגישור והפשרה ביניכם עליכם לתת את הדעת לא רק לצורך של כל אחד מכם, ההורים, אלא לשים לנגד עיניכם קודם כל את טובת הילדים שלכם, ולהתייחס לכל הסוגיות הנוגעות לילדים תוך בחינה של טובתם.

      עורך דין לענייני משפחה יערוך לכם הסכם גירושין שיתווך בין הצורך שלכם, לצורך של ההורה השני ולצורך של הילדים שלכם, כך שעקרון טובת הילד ישמר והסכם הגירושין יאושר בערכאות השיפוטיות.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש