ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    גירושין בהסכמה ללא ילדים וללא רכוש

    החלטתם להתגרש בהסכמה, אין לכם ילדים, אין לכם רכוש ונדמה לכם כאילו כל המחלוקות העיקריות סביב הגירושין כבר פתורות. אתם וודאי תוהים לעצמכם מה עוד נותר לכם לעשות? ואיך אתם מסיימים את הליך הגירושין ביניכם בהקדם האפשרי?

    גירושין בהסכמה ללא ילדים וללא רכוש, הם פחות מורכבים מהליך גירושין רגיל, אך אל לכם להקל ראש בהליך זה, ובטרם לתחילתו עליכם לקבל את כל המידע הנחוץ לקיום הליך גירושין שאין בו סוגיות של ילדים ורכוש.

    תוכן עניינים

    מה הסוגיות העיקריות בהליך גירושין בהסמכה ללא ילדים וללא רכוש?

    הסוגיות העיקריות בהליך גירושין בהסכמה ללא ילדים וללא רכוש הן הסדרת הגירושין עצמם:

    • מתן הגט – הסכימו על סידור מועד הגט וגירושין בהסכמה בבית הדין הרבני.
    • מזונות אישה – הסכימו על נושא מזונות אישה עד למתן הגט האם ישולמו וכמה מזונות ישולמו.
    • כתובה – הסכימו על סכום הכתובה או לחלופין על כך שהאישה תוותר על כתובתה.
    • רכוש – על אף שלכאורה לא נצבר לכם רכוש, לא ניתן לוותר כליל על הסדרת עניין הרכוש, ומומלץ להתייחס לנושא. כך למשל אם עבדתם בתקופת הנישואין, קצרה ככל שתהיה, יש להסדיר את חלוקת ההטבות הסוציאליות המגיעות לכם מעבודה (כגון פנסיה), או את החובות ככל שנצברו לאחד מבני הזוג.

    האם ניתן להתגרש ללא עורך דין?

    לכאורה מדובר בגירושין שאינם מורכבים ואתם מבקשים לחסוך את העלות הכספית של עורך דין, אך זה עלול לעלות לכם ביוקר בעתיד. עורך דין לענייני משפחה יסייע לכם לערוך הסכם גירושין שיכלול את כל הנושאים הרלוונטיים אליכם, וימנע מכם לעשות טעויות בהסכם הגירושין שבהמשך עשויות לגרור אתכם לפתחו של בית המשפט בהליך ארוך, יקר ומורכב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדוע חשוב לערוך הסכם גירושין גם כשאין ילדים ורכוש?

      החשיבות שבעריכת הסכם גם כשאין ילדים ורכוש היא הסדרת הנושאים הקיימים ביניכם ומניעת תביעות עתידיות שעשויות להפתיע אתכם. דווקא במקרים בהם אין ילדים ואין רכוש, ניתן להגיע להסכמות בין הצדדים בקלות יחסית, כשהנושאים הנפיצים שהם מזונות, זמני שהות ורכוש לא קיימים, והגישור על הפערים בהסכם הוא פשוט יחסית, מה שמהווה יתרון ברור.

      מומלץ להסדיר בהסכם הגירושין את נושא הכתובה, מזונות אישה, סידור הגט ואף את הנושאים הרכושיים המועטים שעלולים לצוץ בעתיד, כמו חלוקת הפנסיה ביניכם וחובות שכל אחד מהצדדים צבר, ולהגיש את ההסכם לבית הדין הרבני על מנת לזרז את סידור הגט.

      זכויות האישה בגירושין ללא ילדים וללא רכוש

      גם במקרים בהם אין לצדדים ילדים או רכוש משותף, לאישה יש זכויות הנובעות מכוח הנישואין, שניתן להסדירן בגירושין בהסכמה בהתאם לרצונכם.

      מזונות אישה

      על פי הדין, אישה זכאית למזונות אישה כל עוד היא נשואה ולא נשללה זכותה למזונות בגין אחת מהעילות השוללת מזונות אישה, ועל כן גם כשאין ילדים או רכוש יתכן והאישה עשוייה להיות זכאית לתשלום מזונות אישה.

      בגירושין בהסכמה תוכלו להסדיר את זכות האישה למזונות אישה בהתאם לרצונכם, לרבות ויתור על זכות זו.

      כתובה

      על פי הדין, אישה זכאית לקבל את כתובתה לאחר מתן הגט, וכל עוד זכות זו לא נשללה ממנה באחת מהעילות השוללות כתובה. הזכות לכתובה רלוונטית ביתר שאת במקרים בהם אין רכוש משותף, שכן עם חלוקת הרכוש המשותף בית הדין הרבני מקזז את סכום הכתובה מהזכויות הרכושיות שקיבלה.

      על כן, דווקא כשאין רכוש, האישה עשוייה לזכות במלוא סכום הכתובה כל עוד אין עילה השוללת את זכאותה. יחד עם זאת חשוב לדעת שבמקרים בהם לבני הזוג אין ילדים מהסיבה שהאישה סירבה להביא ילדים לעולם, יתכן וזו תהיה עילה לגירושין ועילה לשלילת זכותה לתשלום כתובה.

      בגירושין בהסכמה תוכלו להסדיר את זכות האישה לכתובה בהתאם לרצונכם, לרבות תשלום חלק מהכתובה או ויתור מוחלט על זכות זו.

      גירושין בהסכמה בבית הדין הרבני

      סיבה חשובה נוספת לבחור בגירושין בהסכמה ולערוך הסכם גירושין גם כשאין ילדים ואין רכוש היא קיצור הליך סידור הגט. גירושין ללא הסכמה יעכבו את מתן הגט ויולידו הליך בו תדרשו להוכיח עילות גירושין על מנת לחייב את הצד השני במתן גט.

      בנוסף על מנת לקבוע מועד לסידור הגט, עליכם להגיש לבית הדין הרבני הסכם גירושין, בו תסדירו את ההסכמות ביניכם, לרבות הסכמתכם בעניין הזכויות המגיעות לאישה מכוח הנישואין (מזונות וכתובה).
      גם כשאין ילדים ורכוש אל תוותרו על עריכת הסכם גירושין

      בשורה התחתונה, על אף שגירושין בהסכמה ללא ילדים וללא רכוש הם מורכבים פחות, חייבים להסדיר את כל העניינים הנלווים להם, בהסכם ביניכם, שיכלול בין היתר את נושא סידור הגט, מזונות אישה, כתובה, והסדרת הרכוש (מועט ככל שיהייה).

      עורך דין לענייני משפחה יסייע לכם בהסדרת הסוגיות העיקריות הרלוונטיות לכם ויאפשר לכם להמשיך הלאה בחייכם בראש שקט, ולמנוע מכם מחלוקות עתידיות.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש