ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מדריך לבחירת אקטואר גירושין

    אחד הנושאים המורכבים ביותר בהליך הגירושין הוא נושא חלוקת הרכוש בין בני הזוג. נושא זה הוא כר פורה למחלוקות תוססות בין בני זוג בהליכי גירושין. לתוך פער זה, נכנסים שירותי אקטואר גירושין לפעולה.

    מדריך לבחירת אקטואר גירושין

    מהו אקטואר גירושין? כיצד האקטואר עורך את חוות דעתו? כיצד לבחור אקטואר מתאים? האם האקטואר קובע כיצד יחולק הרכוש בין בני הזוג? והאם ניתן לערער על מסקנותיו של האקטואר? לפניכם התשובות לשאלות החשובות ביותר, בתחום הסבוך ביותר בגירושין – אקטואריה.

    תוכן עניינים

    מהו אקטואר גירושין?

    אקטואר גירושין הוא איש מקצוע מומחה, המשתמש בכלים חשבוניים וכלכליים, במטרה לחלק את הרכוש בין בני הזוג, בהתאם להסכמת בני הזוג או בהתאם להחלטת בית המשפט.

    מה כוללת חוות דעת אקטוארית?

    חוות הדעת האקטוארית כוללת את: פרטי האקטואר, המסמכים והנתונים שהיוו בסיס לחוות דעתו של האקטואר, החישובים וההסברים שערך האקטואר, ולבסוף את מסקנותיו של האקטואר על אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה החשיבות של בחירת אקטואר בהליך גירושין?

      זוגות בהליך גירושין שמבקשים לחלק את רכושם לעיתים נקלעים למחלוקת על אופן חלוקת הרכוש. הקושי האובייקטיבי של בני הזוג לערוך חישובים מקצועיים, בתוספת התחושות הסובייקטיביות של כל אחד מהם בהליך הגירושין, הכוללות חששות, העדר בטחון במניעיו של בן הזוג, כעס, נקמנות וכו', מובילים לקושי לפתרון המחלוקת.

      אחת הדרכים בטובות ביותר לפתור את המחלוקת, ולהימנע ממאבקים מיותרים, או מכישלון המשא ומתן בהליכי גישור, היא מינוי אקטואר שיחשב את הזכויות של כל אחד מבני הזוג ברכוש.

      אקטואר גירושין יחשב את כלל הרכוש שלכם, באופן אובייקטיבי, על פי הנחיות קבועות מראש, ויקבע כיצד לחלק ביניכם את הרכוש באופן ההוגן ביותר.

      איך לבחור אקטואר גירושין?

      על מנת לבחור אקטואר גירושין, התייעצו באנשי מקצוע המכירים לא רק את התחום הפיננסי אלא גם את עולם הגירושין. עורך דין לגירושין יסייע לכם לבחור את אקטואר הגירושין המתאים ביותר לצרכים שלכם.

      כיצד מתבצע חישוב אקטוארי בגירושין?

      החישוב האקטוארי יבוצע בהתאם להסכמה בין בני הזוג, או בהתאם להחלטת בית המשפט.

      בהליך גירושין המתנהל בבית המשפט, לרוב יבוצע החישוב כך שהרכוש יאוזן בין בני הזוג באופן שוויוני. יחד עם זאת, בית המשפט עשוי לקבוע חלקוה אחרת. למשל בהתאם להסכם ממון, או בכפוף לחריג המאפשר לקבוע חלוקת רכוש שאינה שווה בין בני הזוג.

      החישוב של זכויות בני הזוג ברכוש מתבצע החל מיום הנישואין או המועד שנקבע לתחילת החיים המשותפים, ועד ליום שנקבע כמועד הפרידה "המועד הקובע". האקטואר יסקור את כל הרכוש השייך לבני הזוג בתקופת החיים המשותפת, לרבות החובות והזכויות הסוציאליות הרשומים על שם כל אחד מהם.

      לאחר שהאקטואר יקבע את שווי הרכוש השייך לכל אחד מבני הזוג, הוא יבצע את חישוב הזכויות העתידיות של כל אחד מבני הזוג, שהן לרוב הזכויות בפנסיה. חישוב זה הוא מורכב ביותר, ולצורך כך האקטואר יערוך מספר חישובים: חישוב הערך העתידי של הפנסיה, מימוש מידי של הפנסיה ומימוש הפנסיה במועד הפרישה. לבסוף יקבע האקטואר שתי חלופות, לפיהן יאוזן הרכוש בין הצדדים.

      לאחר שהאקטואר יקבע את שווי הרכוש השייך לכל אחד מבני הזוג, הוא יבצע את חישוב הזכויות העתידיות

      מי ממנה אקטואר?

      בהסכמה, כל אדם יכול לפנות לשירותיו של אקטואר שיחשב את זכויותיו ברכוש. בהעדר הסכמה, בית המשפט ימנה אקטואר לצורך הערכת שווי הרכוש של בני הזוג.

      חשוב לדעת, שאם הליך הגירושין מתנהל בערכאות השיפוטיות, האקטואר ימונה מטעם בית המשפט או בית הדין הרבני. המשמעות היא שלא תוכלו לבחור אקטואר מטעמכם, אלא בהסכמה ביניכם, מתוך רשימה סגורה בלבד.

      האם האקטואר הוא מי שמחליט כיצד לחלק את הרכוש של בני הזוג?

      לא. בית המשפט הוא שקובע בסופו של דבר כיצד יחולק הרכוש בין בני הזוג. האקטואר עורך את החישובים בהתבסס על החלטת בית המשפט או הסכמת בני הזוג כיצד לאזן את הרכוש ביניהם. יחד עם זאת, בית המשפט רואה באקטואר בית המשפט כאיש מקצוע מהימן ונוטה להסתמך על חוות דעתו של האקטואר, אלא במקרים חריגים.

      האם ניתן לערער על חוות דעתו של האקטואר?

      לא ניתן להגיש ערעור על חוות הדעת של האקטואר, אך ניתן להגיש שאלות הבהרה לאקטואר, על מנת שיבהיר נקודות לא ברורות בחוות דעתו, ויסביר את עמדתו.

      בית המשפט יקרא את חוות דעתו של האקטואר ואת תשובותיו לשאלותיכם, ויקבע האם יש צורך לתקן את חוות הדעת, לערוך חוות דעת חדשה, או לחלק את הרכוש על פי חוות הדעת המקורית.

      אקטואר גירושין לחלוקה הוגנת של הרכוש

      בשורה התחתונה, אקטואר גירושין יסייע לכם לפתור את המחלוקות הכלכליות הנוגעות לרכוש שלכם, ויעזור לכם לחלק את הרכוש באופן הוגן. חשוב לבחור את אקטואר הגירושין עוד בטרם להגעה לערכאות המשפטיות, שם תצומצם האפשרות שלכם לבחור באקטואר הגירושין המתאים לכם ביותר.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש