ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האם אפשר להתגרש כשאחד מבני הזוג בחו"ל? (מדריך משפטי)

    אנו עדים לזוגות רבים שבוחרים לעבור להתגורר בחו"ל יחד, ומוצאים עצמם נפרדים זה מזו, בעוד אחד מבני הזוג חוזר לישראל. בנוסף אנו עדים גם למקרים בהם בני הזוג התגוררו בישראל, אך לפני הגירושין אחד מבני הזוג בוחר לעבור לחו"ל.

    האם אפשר להתגרש כשאחד מבני הזוג בחו"ל? (מדריך משפטי)

    האם אפשר להתגרש כשאחד מבני הזוג בחו"ל? האם ניתן לקבל גט כשאחד מבני הזוג בחו"ל? האם יש בית דין רבני בחו"ל? והאם בני הזוג חייבים להתגרש גם אזרחית? מדריך משפטי מקצועי שיתן לבני זוג שמתגוררים במדינות שונות על רחבי הגלובוס, את המידע החשוב להם בגירושין.

    תוכן עניינים

    איפה מתגרשים כשאחד מבני הזוג בחו"ל?

    אחד מבני הזוג מתגורר בישראל ואחד מבני הזוג מתגורר בחו"ל

    • סידור הגט: ניתן להתגרש על ידי שליח, מבלי שבני הזוג יעזבו כל אחד את המדינה בה הוא מתגורר.
    • ההליכים הנלווים לגירושין: את הליכי המזונות, משמורת ורכוש, ניתן לנהל בישראל או בחו"ל בהתאם לנסיבות.

    הסמכות המקומית של בית המשפט תקבע על פי מקום המגורים המשותף האחרון, ואם אין מקום מגורים משותף אחרון בישראל, הסמכות נקבעת לפי מקום מגוריו של התובע. כך למשל אם בני הזוג התגוררו בחו"ל והאישה עברה עם הילדים לישראל, היא רשאית להגיש תביעת מזונות בישראל.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שני בני הזוג מתגוררים בחו"ל

      • סידור הגט: בני הזוג רשאים לבקש להתגרש בהסכמה בבית הדין הרבני בישראל. אם אין הסכמה על גירושין בבית הדין הרבני בישראל, עליהם להתגרש באמצעות בית דין יהודי מוכר בחו"ל.
      • ההליכים הנלווים לגירושין: את הליכי המזונות, משמורת ורכוש, על בני הזוג המתגוררים בחו"ל, להסדיר על פי הדין האזרחי שחל עליהם במדינה בה הם מתגוררים.

      האם מספיק להתגרש אזרחית בחו"ל?

      לא. אם בני הזוג הם יהודים, גירושין אזרחיים בלבד אינם מספיקים. גם בני זוג שנישאו בנישואין אזרחיים בחו"ל, נדרשים להתגרש בבית הדין הרבני ולסדר את הגט.

      שינוי הרישום במשרד הפנים בישראל יעשה רק לאחר סידור גט בבית הדין הרבני. כמו כן בני זוג שלא יסדרו את הגט בבית הדין הרבני ישארו נשואים הלכתית, ולכך השפעות כבדות משקל בעיקר על האישה, שלא תוכל להנשא לגבר אחר, ואם יוולדו לה ילדים מגבר אחר שאינו בעלה, הם יחשבו כממזרים.

      גט על ידי שליח

      ניתן להתגרש בבית הדין הרבני, כשאחד מבני הזוג נמצא בחו"ל ואחד נמצא בארץ. בית הדין הרבני מאפשר במקרים מסויימים, סידור גט באמצעות שליח.

      במקרים שבית הדין הרבני יאפשר זאת, שליח בית הדין הרבני יאתר את בן הזוג שנמצא בחו"ל, ויפנה אליו לקבל ממנו רשות למתן גט, באמצעות הרשאת "כתבו ותנו". לאחר מכן השליח יסדר את הגט במקום הבעל ויעניק אותו לשליח מטעם האישה שיקבל את הגט. לאחר הטקס, בני הזוג יהיו גרושים.

      האם ניתן להתגרש בבית הדין היהודי בחו"ל?

      ניתן להתגרש בבית דין יהודי בחו"ל, רק אם הוא מוכר רשמית על ידי הרבנות. לאחר סידור הגט בחו"ל, יש לפנות לבית הדין הרבני בארץ, ולבקש לאשר את הגט שניתן בבית הדין היהודי בחו"ל.

      אם בית הדין היהודי אינו מוכר ברבנות, בית הדין הרבני יבחן את כשרותו של הגט, ויקבע האם יש לו תוקף. אם יקבע שאין לגט תוקף, בית הדין יחייב בגט לחומרה, ובני הזוג ידרשו לסדר את הגט מחדש.

      ניתן להתגרש בבית דין יהודי בחו"ל, רק אם הוא מוכר רשמית על ידי הרבנות

      האם יש תוקף אזרחי לגירושין בבית דין יהודי בחו"ל?

      אמנם גירושין בבית דין יהודי בחו"ל עשויים לקבל תוקף הלכתי לאחר קבלת אישור בית הדין הרבני, אך אין לגירושין הדתיים תוקף אזרחי בחו"ל, ועל בני הזוג להתיר את נישואיהם אזרחית, על פי החוק החל עליהם במדינה בה הם גרים.

      האם ניתן לערוך הסכם גירושין כשאחד מבני הזוג בחו"ל?

      לא ניתן להשלים את הסכם הגירושין ללא נוכחות פיזית של בני הזוג בארץ. אמנם ניתן לקיים פגישות מרחוק ולערוך את ההסכם מרחוק, אך בסופו של דבר הצדדים ידרשו להגיע פיזית לבית המשפט, על מנת לאשר את הסכם הגירושין ולתת לו תוקף.

      גירושין מרחוק

      בשורה התחתונה, כאשר אחד מבני הזוג נמצא בחו"ל ובן הזוג השני נמצא בישראל, ניתן לסדר את הגט מרחוק, באמצעות שליח בית הדין הרבני. יחד עם זאת, את הסוגיות הנלוות לגירושין לא ניתן לנהל מרחוק.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש