ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    כמה זמן לוקח להתגרש בגישור? (מדריך משפטי)

    החלטתם להתגרש? החלטה זו אינה עניין של מה בכך, ראשית עליכם לנסות ולהציל את נישואיכם בין אם בניסיונות להחזיר את מה שנעלם בכוחות עצמכם ו/או בין באמצעות טיפול זוגי ו/או כל דרך שיכולה לסייע לכם במטרה לפתור את המחלוקות בין הצדדים, יש לזכור כי קל מאוד לפרק בית וקשה מאוד לבנותו.

    כמה זמן לוקח להתגרש בגישור? (מדריך משפטי)

    יחד עם זאת, ככל והדבר אינו צולח, ובסופו של יום לאחר כל המאמצים להחזיק את החיים המשותפים החלטתם בכל את לפרק את החבילה, ניתן להתגרש באמצעות ניהול הליכים משפטיים ארוכים ומייגעים או באמצעות הליך גישור, שיכול לחסוך לכם זמן יקר, המון כסף וכאבי לב.

    תוכן עניינים

    במדריך זה תקבלו את מלוא המידע לעניין כמה זמן לוקח להתגרש בגישור.

    מהו הליך גישור?

    הליך גישור מתקיים מול מגשר מוסמך, כאשר שני הצדדים הגיעו מרצונם והסכימו כי הם מעוניינים להתגרש בדרך טובה ומכבדת, בגישור נערך ניסיון להביא את הצדדים להבנות מחוץ לכותלי בית המשפט, המגשר משתמש בהכשרתו כמגשר על מנת לפשר בין הצדדים ולהביא אותם להסכמות במחלוקות העומדות בניהם. בד"כ המגשר הוא איש מקצוע, שאינו מוכר למי מהצדדים באופן אישי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה זמן נמשך הליך גישור?

      פגישת גישור בד"כ מתקיימת אחת לשבוע, משך הפגישה בין שעה לשעתיים, לעיתים הפגישות נערכות לבד (בד"כ בהתחלה הפגישות לבד) ולאחר מכן ביחד, מפגישה לפגישה דנים הצדדים עם המגשר על הנושאים העומדים במחלוקת בניהם, כל צד מביע את עמדתו, הליך גישור נמשך בד"כ בין חודש לחודשיים, אלא אם המדובר במקרים מורכבים יותר ובצדדים 'עקשנים' ואז עלולות הכמות הפגישות להתארך בהתאמה.

      ככל והצדדים מוכנים לגירושין ודבקים במטרת הגירושין באמצעות גישור, כך הצדדים ימשיכו ויצליחו לקדם את הליך הגישור, שבסופו של יום התגבש לידי הסכם.

      רצוי ומומלץ לפנות למגשר שאתם שלמים איתו ובחרתם אותו יחדיו, כך שיהיה לכם קל לשוחח איתו, ורצוי להגיע לגישור מתוך רצון אמיתי לנסות ולהגיע להבנות.

      עליכם לשים את הכעסים בצד ולזכור שהאדם שיושב מולכם (האישה או הבעל) זה אדם שאהבתם ובחרתם בו לבניית חיים משותפים בעבר. במידה ובני הזוג יחתרו למציאות פתרונות אופרטיביים, כך הסיכוי שלהם להגיע להבנות גדול יותר.

      מה עלול לעכב את הליך הגישור בין הצדדים?

      אם הצדדים הם בעלי קצר תקשורתי, הרי שהדבר עלול לעכב את הליך הגישור, החיים, השגרה והמשברים בין הצדדים אותם סוחבים במשך שנים, יכולים לעייף את הצדדים ולעכב אותם מלהיות קשובים ובעלי אכפתיות אחד לשני.
      כמו כן, אם לאחד מהצדדים יש 'צלקת' או 'פגיעה' מהצד השני ו/או קיימים בניהם אגו וכעסים כאלה ואחרים הרי שהדבר עלול להאריך את הליך הגישור.

      המשברים בין הצדדים אותם סוחבים במשך שנים, יכולים לעייף את הצדדים ולעכב אותם מלהיות קשובים

      ראוי לציין, כי במקביל ניתן לקבל טיפולים אישיים כל אחד בפני עצמו על מנת לתמוך בהליך הגישור ולקדם אותו לעבר המטרה ובכך ולסייע לבני הזוג 'לרפא' את הקשיים והמחסומים לקראת עריכת הסכם.

      במידה ואחד הצדדים מתייעץ עם צד ג' למשל חברה או חבר או אח או הורה, שמעורב רגשית בנושא, זה עלול לעכב את הצדדים בהגעה להסכמות, ידוע כי מאה אנשים יביעו מאה דעות, וזה עלול להוביל לבלבול ולחבל בהליך הגישור.

      מה הפעולה הנדרשת לאחר שהצדדים גיבשו הבנות?

      והנה בשעה טובה הצדדים הגיעו להבנות מול המגשר – כל שנותר הוא להעלות את כלל ההסכמות בניהם על הכתב בצורה מסודרת ומקצועית במסגרת הסכם גירושין כולל, המעגן בתוכו את מלוא ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים במסגרת הליך הגישור, לאחר העלאת כלל ההסכמות על הכתב, יוגש ההסכם לפתיחת תיק לאישור הסכם בבית המשפט ו/או בבית הדין הרבני לצורך קבלת פסק דין בעל תוקף משפטי.

      שימו לב כי אתם שלמים עם ההסכם ושהוא לא סתם מסמך למגירה, אלא מדובר בפסק דין, במסמך בעל תוקף משפטי מחייב שילווה אתכם במשך שנים רבות.

      לסיום יצוין, כי אם קיבלתם החלטה להתגרש, עליכם לדעת כי גישור הוא תהליך נעים, מהיר יחסית (בכפוף לאמור במאמר זה) בעל יתרונות משמעותיים שכן הוא יכול לחסוך לצדדים המון כסף ומשאבים ואף להשאיר את הצדדים במקום חיובי ולא לגרור אותם להליכים משפטיים ארוכי שנים ומלחמות, וכך הם יכולים להתחיל חיים חדשים ברוח טובה ולהותיר את מה שהיה מאחור.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש