ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    חלוקת רכוש לאחר פרידה של ידועים בציבור

    האם ידועים בציבור מתגרשים? כיצד מתבצע הליך הגירושין / הפרידה, וכיצד מתבצעת חלוקת הרכוש? כל המידע על חלוקת רכוש אצל ידועים בציבור.

    חלוקת רכוש לאחר פרידה של ידועים בציבור

    כאשר בני זוג ידועים בציבור מחליטים לסיים את השותפות ביניהם, את מערכת היחסים שלהם, ההליך אינו זהה להליך גירושין של זוגות נשואים. תחילה נסביר לגבי הליך הפרידה של ידועים בציבור, ולאחר מכן נפרט לגבי חלוקת רכוש וכיצד היא מתבצעת.

    תוכן עניינים

    הליך פרידה של ידועים בציבור

    ידועים בציבור הם בני זוג אשר חיים יחד, מקיימים משק בית משותף, ייתכן שיש להם ילדים משותפים, נכסים משותפים ושותפות כלכלית. כלומר, הם מתנהלים כזוג נשוי לכל דבר, מלבד העובדה שלא התחתנו.

    בישראל, הליך גירושין פורמלי מתקיים בבית הדין הרבני. כל זוג אשר התחתן כדת משה וישראל, תחת קופה וקידושין עם רב, ורוצה לסיים את מערכת הנישואין, חייב לעשות זאת מול בית הדין הרבני.

    כאשר ידועים בציבור נפרדים, אין הליך גירושין פורמלי, והוא גם אינו מתבצע מול בית הדין הרבני, אלא מול בית המשפט לענייני משפחה. יחשוב לציין כי העובדה שבני הזוג אינם נשואים באופן פורמלי, אינה משנה דבר בנוגע להתייחסות אליהם כאשר נפרדים, וההתייחסות למשמורת על הילדים, חלוקת רכוש בין בני זוג וממון ועוד.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד מתבצע הליך הפרידה?

      באמצעות עורך דין ידועים בציבור, עורך דין המתמחה בהליך פרידה של ידועים בציבור, מתבצע הליך הפרידה. השאלה החשובה שיש לשאול היא האם שני בני הזוג מסכימים להיפרד.

      אם שני בני הזוג מסכימים להיפרד – הסכם חוזי

      1. כאשר שני הצדדים מעוניינים ומסכימים להיפרד, ניתן להכיל את פרטי הפרידה וההסכמות בין הצדדים בנוגע לחלוקת הרכוש ותחומים נוספים, בהסכם חוזי מול עורך דין.
      2. ההסכם הזה יכול להיות עילה לתביעה במידה ומופר. בהמשך נפרט אודות נושא חלוקת הרכוש.

      אם אחד מבני הזוג אינו מסכים להיפרד – תביעה בבית המשפט לענייני משפחה

      1. במקרה בו אחד מהצדדים מעוניין לסיים את מערכת היחסים והשותפות, והצד השני אינו מעוניין, או במקרה בו הצדדים אינם מצליחים להגיע להסכמה לגבי פירוק השותפות וחלוקת הרכוש, ניתן להגיש תביעה בבית המשפט לענייני משפחה.
      2. בית משפט זה דן בנושאים המהותיים שנוגעים לפרידת הצדדים ככל זוג נשוי אחר.

      באמצעות עורך דין ידועים בציבור, עורך דין המתמחה בהליך פרידה של ידועים בציבור, מתבצע הליך הפרידהחלוקת רכוש בין ידועים בציבור

      • על איזה רכוש מדובר? נכסים משותפים, הלוואות משותפות, חסכונות, פנסיה, רכב, וכל רכוש שצברו בני הזוג במהלך חייהם המשותפים.
      • האם יש הבדל בדיון על חלוקת רכוש במקרה בו בני הזוג אינם נשואים? אם אין הסכם ממון שנכתב ונחתם לפני שהצדדים החלו את חייהם המשותפים, אין הבדל מהותי בשאלת הנישואין מכיוון שהצדדים קיימו משק בית משותף ומבחינה מהותית, חיו כזוג נשוי לכל דבר.
      • איזה הבדל כן קיים בחלוקת רכוש בין ידועים בציבור? במקרה של ידועים בציבור, הצד שמעוניין לסיים את מערכת היחסים ולהיפרד, צריך להוכיח כי הצדדים התכוונו להתחלק ברכוש באופן משותף במהלך הקשר ביניהם. על הצד השני להוכיח כי לא הייתה כוונה כזו.

      ידועים בציבור – אבחנה בין הסוגים השונים

      • ידועים בציבור מכיוון שאינם יכולים להינשא כדת משה וישראל – מדובר במקרים בהם בני הזוג אינם יכולים להינשא על פי הדת היהודית. זה יכול לקרות במקרה של כהן אשר מבקש להינשא לגרושה, או במקרה בו אחד מבני הזוג אינו יהודי. במקרה כזה, יש סיכוי כי בית המשפט יורה על חלוקת רכוש שווה בין הצדדים.
      • ידועים בחוק מכיוון שאינם מעוניינים להתחתן מבחינה אידיאולוגית – בני זוג שאינם מעוניינים להתחתן מטעמים אידיאולוגיים, הם אנשים שאינם מאמינים במוסד הנישואין, או לא רוצים לקחת חלק בממסד הנישואין, ולכן מטעמים אידיאולוגיים לא מבצעים טקס נישואין. במקרה כזה, נטל ההוכחה חל על הידועים בציבור. כלומר, על הצדדים להוכיח לבית המשפט את תרומתם לרכוש המשותף, את צבירת הרכוש המשותף, כמו גם הוכחה כי צד אחד לוקח אחריות יותר מהצד השני, על מנת למנוע חלוקה שווה בין הצדדים, על ידי בית המשפט.

      במקרה בו ידועים בציבור מעוניינים לסיים את מערכת היחסים ביניהם, להפריד את משק הבית המשותף ואת כל נכסיהם, מטב ככל מקרה פרידה, לנסות להגיע להסכמה הדדית. במידה ואין הצלחה בכך, מומלץ להיעזר בשירותו של עורך דין לענייני משפחה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש