ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    הגדלת מזונות עקב הפרת הסדרי ראיה (מדריך משפטי)

    ערכתם הסכם או שבית המשפט קבע בפסק דין את סכום המזונות והסדרי הראיה של כל אחד מכם עם הילדים. אך חולף הזמן וההורה השני מפר את הסדרי הראיה, והקריירה שלכם היא שנפגעת. האם תוכלו לבקש להגדיל את המזונות עקב הפרת הסדרי ראיה?

    האם כל מקרה של הפרת הסדרי ראיה תביא להגדלת סכום המזונות? מתי הפרת הסדרי ראיה תצדיק הגדלת מזונות? האם ההורה שמפר את הסדרי הראיה יחוייב בדמי טיפול עבור הזמן שהשקעתם בילדים בהעדרו? והאם ניתן להטיל קנסות על הורה המפר הסדרי ראיה?

    תוכן עניינים

    האם ניתן להגדיל מזונות שנקבעו?

    הגדלת מזונות שנקבעו בפסק דין

    לאחר שניתן פסק דין, וחלפה תקופת הערעור עליו, לא יהיה פשוט להגדיל את המזונות שנקבעו, בשל עקרון סופיות הדיון. יחד עם זאת, לאור כך שמדובר במזונות ילדים, ולאור עקרון טובת הילד, לבית המשפט סמכות לשנות את שנקבע בפסק דינו, כאשר מתרחש שינוי נסיבות מהותי, שלא ניתן היה לצפות אותו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות


      הגדלת מזונות שנקבעו בהסכם גירושין

      כאשר מדובר בהסכם שערכו בני הזוג, ואישרו אותו בפני בית המשפט שנתן לו תוקף של פסק דין, יהיה קשה עוד יותר לשנות את סכום המזונות שנקבע.

      בנוסף על עקרון סופיות הדיון, מדובר גם בהסכם בין בני הזוג, הכולל לרוב נושאים אחרים, שאינם דווקא מזונות, השזורים זה בזה, וקשה יותר לשנותם מבלי לפגוע במהות ההסכם כולו. כך למשל האישה עשויה לוותר על מזונות גבוהים ולקבל בתמורה יותר רכוש, ולהפך.

      יחד עם זאת, גם במקרה של הסכם גירושין, עקרון טובת הילד יגבר, אך נטל ההוכחה הדרוש יהיה גבוה יותר. כלומר, על מנת שבית המשפט ייעתר לבקשה להגדיל את המזונות שנקבעו בהסכם הגירושין, תדרשו להוכיח שקיים שינוי נסיבות מהותי ביותר, ושלא הייתה לכם כל אפשרות לצפות אותו בעת מועד אישור ההסכם, בתוך כלל הנסיבות של ההסכם.

      מתי הפרת הסדרי ראיה תביא להגדלת מזונות?

      לא כל מקרה של הפרת הסדרי ראיה יביא להגדלת מזונות. כך למשל מקרים של הפרות חד פעמיות, לא יהיו נסיבה משמעותית דיה על מנת להגדיל את המזונות. על מנת שתביעה להגדלת מזונות תתקבל, התובע נדרש להראות שהתקיים שינוי נסיבות מהותי, שלא ניתן היה לצפות אותו מראש. כלומר נדרשת הפרה קבועה חוזרת ונשנית של הסדרי הראייה, שלא הייתה צפויה מראש.

      כך למשל ניתן יהיה לבקש להגדיל מזונות במקרים בהם האב עובר לחו"ל באופן מפתיע, שלא היה ידוע בעת עריכת ההסכם או מתן פסק הדין, או במקרים בהם האב עבר עיר והפסיק לקיים באופן קבוע הסדרי ראייה עם הילד באמצע השבוע. גם במקרים בהם האב מגיע אי מתי שמתחשק לו, כשפעם הוא מגיע ופעם לא, באופן קבוע חוזר ונשנה לאורך תקופה ארוכה, ניתן יהיה לבקש להגדיל מזונות.

      בנוסף על התובע להגדלת מזונות להוכיח כי הוא פועל בתום לב, ושהגורם להפרת הסדרי הראייה הוא מי שלא מתקיימים עמו הסדרי ראייה.

      כך למשל במקרים בהם האם היא זו שמונעת מהאב לפגוש את הילדים, והיא מבקשת הגדלת מזונות בשל כך שהאב לא פוגש את הילדים, מדובר יהיה בחוסר תום לב, שימנע את הגדלת המזונות.

      לעומת זאת אם האב שמשלם מזונות, לא מגיע בשל נסיבות שאינן תלויות באם, כמו מקום עבודה שלא מאפשר, מקום מגורים רחוק, חוסר מוטיבציה שלו עצמו וכו', ניתן יהיה לבקש להגדיל מזונות.

      האם ניתן להטיל דמי טיפול על מי שמפר הסדרי ראיה?

      כן, ניתן להטיל דמי טיפול על מי שמפר הסדרי ראיה, בנוסף לדמי המזונות הרגילים המשולמים, אם האם נאלצה לטפל בילד בעקבות הפרת הסדרי הראיה, ונגרם לה נזק כספי כגון עלות שמטרף, עלות הפסד השתכרות, פגיעה בפוטנציאל ההשתכרות העתידי וכו'.

      האם ניתן להטיל קנסות על מי שמפר הסדרי ראיה?

      בהחלט. בניגוד להגדלת מזונות שם נדרש להוכיח שינוי נסיבות מהותי, על מנת להטיל קנסות, לא נדרש שינוי נסיבות מהותי, אלא יש צורך להוכיח כי מדובר בהפרות קבועות, חוזרות ונשנות של הסדרי הראיה.

      תשלום כספי עבור הפרת הסדרי ראיה

      בשורה התחתונה, מי שמפר הסדרי ראיה עלול למצוא עצמו מחוייב בתשלום כספי עבור ההפרות. מזונות ילדים שנקבעו בהסכם גירושין או בפסק דין, עתידים תמיד להשתנות, בשל עקרון טובת הילד, והשינויים במהלך החיים.

      לפיכך, ניתן להגדיל את המזונות במקרים חריגים של הפרת הסדרי ראיה קבועה, חוזרת ונשנית, הנגרמת על ידי המפר עצמו, ומהווה שינוי נסיבות מהותי ומשמעותי.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש