ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האם ניתן לנסח הסכם גירושין ללא עורך דין

    זוגות רבים מבינים כיום שהדרך הטובה ביותר להתגרש היא באמצעות הסכם גירושין. אך אם בני הזוג מסוגלים להגיע להסכמות ביניהם, האם באמת יש צורך בליווי עורך דין?

    האם ניתן לנסח הסכם גירושין ללא עורך דין

    האם ניתן לנסח הסכם גירושין ללא עורך דין? האם תצליחו לנסח הסכם צופה פני עתיד לגמרי לבדכם? מה הסיכון הכרוך בניסוח הסכם גירושין ללא עורך דין? ולמה כדאי לפנות לייעוץ של עורך דין לגירושין שינסח את הסכם הגירושין?

    תוכן עניינים

    איך מתגרשים בלי עורך דין?

    ככלל, ניתן להתגרש ללא עורך דין, ואין חוק המחייב אתכם להיות מיוצגים או מלווים על ידי עורך דין. על מנת להתגרש ללא עורך דין, עליכם לערוך הסכם גירושין, לחתום עליו ולפנות לאשר אותו בערכאות השיפוטיות.

    בפועל, להעדר הליווי המשפטי עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על הליך הגירושין.

    האם ניתן להתגרש ללא עורך דין כשאין ילדים ואין רכוש?

    לא מומלץ להתגרש ללא עורך דין גם כשאין ילדים ואין רכוש. על אף שנדמה שגירושין ללא ילדים וללא רכוש הם פשוטים, הליכים אלה עלולים להסתבך ללא כל התראה מוקדמת.

    כך למשל במקרים בהם הבעל מסרב לתת לאישה גט, במקרים בהם האישה לפתע דורשת את מלוא תשלום כתובתה, במקרים בהם מתגלים חובות וכדומה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם ניתן לבטל הסכם גירושין שנערך ללא עורך דין?

      ניתן לבטל הסכם גירושין שנערך ללא עורך דין, רק במקרים חריגים ביותר, בהם בן הזוג יוכיח כי זכויותיו קופחו, והעדר הייצוג השפיע על כך שלא הבין את זכויותיו.

      על פי רוב, מי שוויתר על זכותו לקבל ייצוג בעת החתימה על ההסכם, לא יוכל לטעון שיש לבטל את ההסכם מאחר שלא קיבל ייצוג משפטי. הדבר מקבל משנה תוקף, לאחר שבהליך אישור הסכם הגירושין, בית המשפט או בית הדין הסבירו לבני הזוג את משמעות ההסכם וזכות כל אחד מהם לקבל ייעוץ משפטי, ובן הזוג עמד על סירובו לפנות לעורך דין.

      איך מכינים הסכם גירושין?

      הסכם גירושין חייב לצפות פני עתיד ולכלול את כל הנושאים הרלוונטיים לבני הזוג וילדיהם. על מנת להכין הסכם גירושין על בני הזוג להגיע להסכמות בכל העניינים הרלוונטיים לגירושין, לנסח את ההסכם, לחתום עליו ולאחר מכן לאשר אותו באחת מהערכאות השיפוטיות, על מנת שינתן לו תוקף של פסק דין.

      ואלה העניינים הרלוונטיים שיש לכלול בהסכם הגירושין:

      • חלוקת הרכוש – הסכם הגירושין יכלול את כל הרכוש של בני הזוג, ויקבע איזה רכוש נשאר בבעלות כל אחד מבני הזוג, ואיזה רכוש יחולק ביניהם.
      • חלוקת החובות – בנוסף על בני הזוג לקבוע בהסכם הגירושין גם כיצד יחולקו החובות שהם נטלו, או חובות עתידיים שעלולים לצוץ.
      • אחריות הורית – הסכם הגירושין יכלול את חלוקת התפקידים בין ההורים, כיצד יטפלו בילדיהם, כיצד יסדירו החלטות רפואיות, החלטות חינוכיות, חופשות לחו"ל, הוצאת דרכונים וכו'. בנוסף כדאי לפרט כיצד יסדירו ההורים מחלוקות ביניהם הנוגעות לילדיהם.
      • זמני שהות – בנוסף על בני הזוג לקבוע בהסכם הגירושין את זמני השהות של הילדים עם כל אחד מההורים, בימי החול, בשבתות, בשגרה, בחגים ובחופשים.
      • מזונות ילדים – הסכם הגירושין יכלול את חלוקת נטל המזונות על הילדים ואופן התשלום. חשוב לקחת בחשבון את ההוצאות השגרתיות הקבועות ואת הוצאות הבית. בנוסף יש לקבוע גם את חלוקת נטל ההוצאות החריגות עבור הילדים.
      • סידור הגט – הסכם הגירושין יכלול את התחייבות הצדדים לסדר את הגט.
      • מזונות אישה – בנוסף על הסכם הגירושין לכלול את הסכמתם על תשלום מזונות אישה או ויתור על מזונות אלה.
      • כתובה – כמו כן, יש להסדיר בהסכם הגירושין גם את ההסכמה על תשלום הכתובה או ויתור עליה.
      • אישור ההסכם – לבסוף יש לכלול בהסכם הגירושין את התחייבות הצדדים לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או ל בית הדין הרבני לצורך אישור ההסכם, בלעדיו להסכם לא יהיה תוקף.

      הסכם גירושין חייב לצפות פני עתיד ולכלול את כל הנושאים הרלוונטיים לבני הזוג וילדיהם

      למה כדאי שעורך דין ינסח לכם את הסכם הגירושין?

      בשורה התחתונה, הסכם גירושין ללא עורך דין הוא הימור מסוכן שעלול לעלות לכם ביוקר. אתם עלולים למצוא את עצמכם מנסחים הסכם שלא כולל את כל מה שהסכם גירושין חייב לכלול, הסכם גירושין שלא צופה בעיות עתידיות, או הסכם גירושין שמקפח את זכויותיכם. ובסופו של דבר תמצאו את עצמכם, מנסים לבטל בקושי רב, הסכם גירושין שלא תאם את הצרכים שלכם.

      עורך דין לענייני גירושין ינסח הסכם גירושין שיצמצם את המחלוקות ביניכם, לא ישאיר פתח לפרשנויות, וידע להימנע מכל הטעויות שעלולות לפגוע בכם בעתיד.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש