ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    גירושין ברבנות ראשון לציון

    רוב הזוגות המתגרשים, עושים זאת בפעם הראשונה בחייהם. הם מוצאים עצמם בהליך קשה ומורכב, כאשר הם לא מכירים את הנושא לעומק. בני הזוג מבינים שעליהם לעבור ברבנות על מנת לסיים את הגירושין ולקבל את הגט, אך הם אינם יודעים כיצד מתנהל הליך הגירושין ברבנות.

    אם אתם מבקשים להתגרש ותוהים למי עליכם לפנות? אילו מסמכים יש לצרף לתביעה? אילו מסמכים יש להביא להליך מתן הגט עצמו? ועוד כהנה וכהנה תהיות, חשוב לנו שתקבלו את כל המידע שאתם צריכים לדעת על הליך גירושין בבית הדין הרבני.

    תוכן עניינים

    איך מתגרשים ברבנות ראשון לציון?

    המועצה הדתית, הרבנות ראשון לציון הנמצאת ברחוב הדרור 7, ראשון לציון עוסקת בענייני נישואין, ואינה עוסקת בגירושין בין בני זוג נשואים. מי שעוסק בתביעות גירושין הוא בית הדין הרבני האזורי. אם אתם תושבי ראשון לציון ואתם מעוניינים להתגרש, עליכם לפנות לבית הדין הרבני האזורי הסמוך למקום מגוריכם, שנמצא ברחוב דוד המלך 33, תל אביב-יפו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם חייבים להגיע באופן פיזי לרבנות כדי לפתוח תיק גירושין?

      לא חייבים להגיע באופן פיזי למזכירות בית הדין הרבני בתל אביב על מנת לפתוח תיק גירושין. ניתן לפתוח תיק גירושין בבית הדין הרבני גם באמצעות הדואר האלקטרוני telaviv@rbc.gov.il, ובאופן מקוון באתר בתי הדין הרבניים (www.gov.il).

      את אגרת פתיחת התיק ניתן לשלם באופן מקוון באמצעות כרטיס אשראי. לאחר מכן ניתן לפתוח תיק גירושין באמצעות מילוי טופס ידני, סריקתו והגשתו לבית הדין הרבני, או באמצעות מילוי טופס מקוון, לאחר הזדהות במערכת הממשלתית.

      אם נתקלתם בבעיה, ניתן לפנות לבית הדין הרבני בטלפון 5889* או 1700-501531, בפקס: 077-6052770 בדואר האלקטרוני: panatz@rbcsupport.gov.il ובצ'אט האנושי 7twenty Chat (wizsupport.com).

      אילו מסמכים יש לצרף לתביעת גירושין ברבנות ראשון לציון?

      על מנת להתגרש בבית הדין הרבני בתל אביב, עליכם להגיש תביעת גירושין לבית הדין. ראשית עליכם לשלם את האגרה עבור פתיחת תיק הגירושין ולצרף את האסמכתא על תשלום האגרה.

      בנוסף עליכם לצרף תעודות מזהות של כל אחד מבני הזוג כולל ספח, תעודת נישואין, שטר כתובה ופסק דין בעניינים הנלווים לגירושין או הסכם גירושין. אם הסכם הגירושין אושר על ידי בית המשפט לענייני משפחה יש לצרף גם את פסק הדין המאשר את הסכם הגירושין.

      אם הגירושין אינם מתנהלים בהסכמה של בני הזוג, עליכם לצרף ראיות המעידות על הטענות בגינן אתם מבקשים להתגרש. כך למשל אם אתם טוענים כי עילת הגירושין היא בגידה, עליכם לצרף ראיות המעידות על כך שבן הזוג בגד.

      חשוב שתדעו שלא כל ראיה תתקבל בבית הדין הרבני. כך למשל ראיות לבגידה שנאספו תוך פגיעה בפרטיות או באמצעות האזנת סתר לא חוקית כגון צילום בן הזוג בחדרי חדרים, ציתות שאינו חוקי וכדומה, לא ישמשו את בית הדין הרבני.

      האם ניתן לקבוע סידור גט גם ללא פסק דין או הסכם גירושין?

      על פי רוב בית הדין הרבני לא מאפשר לקבוע סידור גט עד למתן פסק הדין הנוגע לכלל הנושאים הנלווים לגירושין בין בני הזוג, או להגעה להסכם גירושין בין בני הזוג.

      יחד עם זאת, במקרים חריגים בית הדין הרבני עשוי להתיר גירושין ולקבוע מועד סידור גט גם בטרם ניתן פסק דין או אושר הסכם גירושין. במקרה בו לא הגעתם להסכם גירושין, אך אתם מבקשים להסדיר את הגט במהירות, תדרשו להסביר לבית הדין הרבני את הטעמים החריגים לסידור הגט המיידי.

      מה צריך להביא להליך סידור הגט ברבנות ראשון לציון?

      לטקס הגירושין בבית הדין הרבני בתל אביב יש להקפיד להגיע בלבוש צנוע והולם המותאם לבית הדין הדתי. גברים – גם אם אינכם דתיים הקפידו להגיע עם כיפה.

      המסמכים הנדרשים להליך הם תעודת זהות כולל ספח, תעודת נישואין מקורית ושטר הכתובה המקורי.

      כמו כן, על כל אחד מבני הזוג להביא עמו עד שיוכל להעיד על השם שלו, על כינוי שניתן לו (אם יש כינוי) ועל שם אביו. מומלץ שהעד יהיה בן משפחה שמכיר אתכם היטב.

      אם אין לכם אפשרות להביא עד שמכיר היטב את שם האב, מומלץ לברר עם בית הדין הרבני בתל אביב כיצד לפעול בהעדר העד. לעיתים ניתן יהיה להסתפק בפתרונות יצירתיים לצורך הגירושין כגון עדות מרחוק, או להסתפק בגירושין ללא העדות.

      הליך גירושין בבית הדין הרבני

      בשורה התחתונה, יהודים תושבי ראשון לציון שנישאו זה לזו ומבקשים להתגרש צריכים לפתוח הליך גירושין בבית הדין הרבני האזורי בתל אביב. את תביעת הגירושין ניתן לפתוח בהתאם לנוחיותכם באופן פיזי במזכירות בית הדין, או באופן מקוון. לתביעת הגירושין יש לצרף תעודת זהות, תעודת נישואין, וכתובה, ולהביא למעמד סידור הגט עד שמכיר אתכם היטב.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש