ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    גירושין ברבנות פתח תקווה

    תושבי פתח תקווה והסביבה ושוקלים להתגרש? עליכם לפנות לבית הדין הרבני בפתח תקווה. גירושין בין בני זוג יהודים בישראל מתקיימים על פי הדין הדתי, והסמכות לדון בהם, נתונה באופן בלעדי לבית הדין הרבני האזורי, הסמוך למקום מגוריהם המשותף האחרון של בני הזוג.

    על מנת לקבל את הגט, בית הדין הרבני יבחן את העילות בגינן בן הזוג מבקש להתגרש, ואם ימצא עילה מוצדקת, בית הדין הרבני רשאי לחייב את בני הזוג בגירושין. לפני פתיחת הליך גירושין ברבנות, חשוב לנו שתקבלו את כל המידע הנחוץ לכם לצורך גירושין בבית הדין הרבני בפתח תקווה.

    תוכן עניינים

    היכן נמצאת רבנות פתח תקווה?

    בית הדין הרבני בפתח תקווה נמצא ברחוב שפיגל 6, פתח תקווה.

    פרטי יצירת קשר עם בית הדין הרבני:

    קבלת קהל: ימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30, פרט לערבי חג ומועדי ישראל. בית הדין הרבני נגיש באופן מלא לאנשים המתמודדים עם מוגבלויות.

    טלפון: 5889* או 1700-501531 – מענה טלפוני בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00.

    פקס: 03-6963997

    דואר אלקטרוני: petachtikva@rbc.gov.il

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם אני חייב להתגרש ברבנות פתח תקווה?

      הסמכות הבלעדית לדון בענייני גירושין בישראל בין בני זוג יהודים, בין אם הם נישאו בישראל כדת וכדין ובין אם הם נישאו בחו"ל בנישואים אזרחיים, נתונה לבית הדין הרבני. לפיכך, כל זוג יהודים שנישאו חייבים לפנות לבית הדין הרבני על מנת להתגרש.

      לאיזה בית דין רבני אני שייך?

      ככלל, הסמכות המקומית של בית הדין הרבני הינה בהתאם למקום המגורים המשותף האחרון של בני הזוג. בתי הדין הרבניים באזור המרכז הם תל אביב, פתח תקווה ורחובות. אם אינכם יודעים לאיזה בית דין רבני אתם שייכים, ניתן בקלות לאתר את בית הדין הרבני המתאים באתר: איתור בית דין (rbclocator.azurewebsites.net).

      האם ניתן להתגרש ברבנות ללא הסכמה?

      לא ניתן להתגרש ללא הסכמה של שני בני הזוג. על פי הדת כאשר גט ניתן על ידי הבעל שלא מרצונו החופשי, הגט הוא גט מעושה והוא נחשב לגט פסול. במהלך השנים התקבלו תקנות שקובעות שגם לא ניתן לגרש אישה בעול כורחה, ועל כן נדרשת גם הסכמת האישה לקבל את הגט.

      יחד עם זאת, ישנן עילות גירושין שעשויות לחייב את הגבר או האישה בגירושין ואף לכפות זאת עליהם, עד שיתרצו ויביעו הסכמתם לגירושין, כפי שנאמר: "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני". על פי הרמב"ם כאשר ישנה הצדקה דתית לכפות על הבעל לתת גט לאשה ניתן להפעיל עליו אמצעי לחץ וכפייה על מנת שיתרצה ויתן את הגט. משכך, ניתן לכפות גט גם על אישה המסרבת לקבל גט.

      מה הן עילות הגירושין ברבנות?

      בהעדר הסכמה בין בני הזוג על הגירושין, בית הדין הרבני יכול לחייב או לכפות גט על אחד הצדדים אם קבע כי קיימת עילת גירושין מוצדקת. עילות הגירושין נקבעות על פי הדין הדתי, ולמעשה בוחנות את אשם אחד הצדדים בפירוק הנישואין. ניתן להגיש תביעת גירושין ללא הסכמה באחת מעילות הגירושין שלהלן:

      • אלימות – לרבות אלימות מילולית, כאשר מדובר באלימות חוזרת ונשנית.
      • בגידה – בגידה של אישה עם גבר אחר היא עילה לכפיית גירושין. לעומת זאת במקרה שהגבר בוגד, על האישה להוכיח כי מדובר בבגידה ממושכת או בבגידות מרובות.
      • מעשה כיעור – מעשה המעלה חשד לבגידה, אך אין עדות מהימנה וחד משמעית לכך.
      • עובר/ת על דת – בן הזוג עובר על מנהגים דתיים או מכשיל את בן הזוג השני וגורם לו לעבור על איסורים דתיים. אם בן הזוג לא נהג מנהגים דתיים במהלך חיי הנישואין הוא לא יוכלו לטעון לעילה זו בגירושין. כמו כן, אם בן הזוג סלח והמשיך עם חיי הנישואין, הוא אינו יכול לטעון לעילה זו.
      • מורד/ת – איש או אישה המסרבים לקיים יחסי מין עם בן הזוג במשך זמן, ללא סיבה המצדיקה זאת. על מנת לקבל עילה זאת, יש להתרות קודם לכן במורד שאם ימשיך לעמוד במרידה, הוא יחשב כמורד.
      • מום – במקרה שנתגלה מום שלא היה ידוע בטרם לנישואין.
      • עקרות – במקרה שחלפו 10 שנים לפחות וטרם נולד ילד, או אם נתגלתה בעיה להביא ילדים שלא הייתה ידועה בטרם לנישואין.
      • מאיס עליי באמתלא מבוררת – כאשר אין סיכוי לשלום בית.

      הדרך הטובה ביותר להתגרש ברבנות היא בהסכמה

      בשורה התחתונה, הדרך הטובה, הזולה והמהירה ביותר להתגרש בבית הדין הרבני היא בהסכמה.

      גירושין בהסכמה לא ידרשו מכם להוכיח עילות גירושין מורכבות, לא תאלצו לשכור חוקרים פרטיים שיוכיחו את הטענות שלכם ותמנעו מדיונים ארוכים בבית הדין הרבני שיחטטו בכל פצעי העבר שלכם.

      כך תזכו בגט במהרה, במינימום הפסדים כספיים ונפשיים.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש