ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    איך לזהות אישה נרקיסיסטית, ואיך להתגרש ממנה? (מדריך משפטי)

    גירושין מאישה נרקיסיסטית הם אחת החוויות הקשות ביותר שאדם יכול לעבור. שלב הזיהוי הוא ארוך ביותר, והוא יכול לקחת שנים רבות. לאחריו מגיע השלב הקשה לא פחות, הגירושין עצמם. שלב שמלווה בקשיים וקונפליקטים חריפים ביותר.

    מה הסימנים המעידים על כך שאתה במערכת יחסים עם אישה נרקיסיסטית? כיצד ניתן לצלוח גירושין מאישה נרקיסיסטית? מה הם הטיפים החשובים ביותר לגירושין מאישה נרקיסיסטית? והאם ניתן להתגרש בהסכמה מאישה נרקיסיסטית?

    תוכן עניינים

    מהי אישה נרקיסיסטית?

    הפרעת אישיות נרקיסיסטית היא הפרעה של אדם בעל ערך עצמי מופרז, הזקוק להערצה, והאדרה של הסובבים, ומלווה בהעדר אמפתיה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הגורמים להפרעה אינם ידועים, אך ישנן מספר תאוריות, הגורסות שמדובר בשילוב גנטי עם הפרעות התפתחויות שנובעות מהקשר עם ההורים בגיל הרך, ומאופיינות בסגנון התקשרות לא בטוחה.

      הפרעת אישיות נרקיסיסטית יכולה להיות הפרעה קלאסית המתבטאת בעיקר ביהירות וביטחון עצמי מופרז, אך היא יכולה גם להיות סמויה מהעין, כך שהסובבים אתכם כלל לא יבחינו בה, וגם אתם עצמכם לא תדעו על כך, ותגלו שמדובר באישה נרקיסיסטית, רק לאחר שנים של זוגיות.

      סימנים המעידים שאתה במערכת יחסים עם נרקיסיסטית

      גאוותנות – היא מחפשת הערכה ומחמאות באופן מופרז. אם היא לא מקבלת ממך מחמאות, היא תחפש אותן במקומות אחרים. היא נוטה לחפש תשומת לב באופן מופרז, להחצין את עצמה, ולהיות מרכז תשומת הלב, בכל אירוע.

      התקרבנות – לעיתים מדובר בנרקיסיסטית סמויה, אישה כזו תהיה מופנמת ולא תחפש תשומת לב באופן קלאסי וגאוותני, אלא להיפך. היא תשים את עצמה כקורבן במטרה לזכות בתשומת לב וסימפתיה.

      האשמה תמידית – לא משנה מה קרה, אתה תמיד אשם. כל ביקורת עליה, הופכת מיד לחצים יוקדים של ביקורת חזרה כלפיך. היא תעוות את התמונה כולה, על מנת שאתה תרגיש בסופו של דבר אשם.

      הפחתת הערך שלך – היא נוהגת להקטין אותך בפני החברים שלך, המשפחה שלך, ואפילו בפני הילדים שלך, על מנת להצדיק את הערך העצמי המופרז שלה.

      איך להתגרש מאישה נרקיסיסטית?

      גירושין מאישה נרקיסיסטית אינם פשוטים, לרוב הם אורכים זמן רב יותר מהממוצע, והם מלאים במאבקים ומלחמות.

      הנרקיסיסטית שניסתה לשלוט בך במשך כל חיי הנישואין, לא רק שלא מפסיקה בתקופת הגירושין, אלא לרוב אף פועלת במרץ רב יותר כדי להגביר את המלחמות ולהמשיך לשלוט בך.

      טיפים לגירושין מאישה נרקיסיסטית:

      • אל תחזור בך מההחלטה – אם החלטת על הגירושין, על אף הפחד הברור מגירושין מאישה נרקיסיסטית, המשך החיים עמה, יפגע בך ובילדים באופן רב יותר.
      • את הגירושין מנרקיסיסטית אסור לך לעבור לבד – עזרה מקצועית של עורך דין לגירושין עם ניסיון בגירושין מנרקיסיסטים, היא הכרח.
      • פנה לסיוע רגשי – גירושין מאישה נרקיסיסטית עלולים להשאיר טראומות לא פשוטות לעיבוד. סיוע רגשי יעזור לך לעבד את הסיטואציה הקשה בזמן אמת, ולהצליח להתמודד עם הקושי באופן בריא יותר, וגם לסייע לילדים שלכם.
      • איסוף ראיות – חשוב להיות מוכן לניהול ההליך בבית המשפט, ולכך שהיא תשקר במצח נחושה גם אל מול פני השופטים, לכן הקפד לאסוף את כל הראיות שאתה יכול.
      • אל תחשוף מידע בפניה – היא מקליטה ומתעדת הכול, והיא תעוות את כל מה שניתן לעוות. כל מה שתגיד לה ישמש כנגדך בבית המשפט, לכן שמור על שיח ענייני ואל תחשוף יותר מידע מהדרוש.
      • צמצם ככל הניתן את השיח הישיר עמה – מטרתה של הנרקיסיסטית היא לייצר מלחמות, כדי שתיתן לה יחס ותשומת לב, הימנע מכך.
      • נסה לנהל עמה שיח על דברים עניינים בערוץ תקשורת יחיד – עדיף בתכתובת, והימנע מלהגיב לניסיונות ברורים לפתוח עוד ויכוח.
      • לעולם אל תנסה להסית את הילדים כנגדה, גם אם האישה מנסה להסית כנגדך את הילדים – במקרה זה חשוב מיד ליידע בכך את עורך הדין שיפעל בהתאם וכחוק, וימנע ניכור הורי בזמן.

      האם אפשר להתגרש בהסכמה מאישה נרקיסיסטית?

      גירושין מאישה נרקיסיסטית מלווים בקונפליקטים בעצימות גבוהה ביותר, ולכן הסיכוי להתגרש בהסכמה מאישה נרקיסיסטית הוא לא גבוה.

      חשוב גם לקחת בחשבון שהאישה עלולה לשנות פניה לכבוד הגירושין כמניפולציה, ולנסות להציע לך לערוך הסכם גירושין ללא עורך דין. לרוב היא תתייעץ מהצד עם עורך דין מטעמה בלבד, מבלי ליידע אותך בכך.

      הסכם גירושין ללא ייצוג עורך דין מצדך, סביר ביותר שיהיה מקפח, יתעלם מהצרכים שלך, או שישמש כאסטרטגיה במטרה להרוויח זמן, להבריח רכוש, לברוח עם הילדים או לפתוח הליך גירושין ראשונה.

      אם אתה בוחר לערוך הסכם גירושין מאישה נרקיסיסטית, לעולם אל תוותר על עורך דין לענייני גירושין מצדך, שיערוך לך הסכם גירושין הוגן, ינהל את המשא ומתן מול עורך דינה של האישה, ויצמצם את השיח ביניכם.

      גירושין מאישה נרקיסיסטית למען עתיד טוב יותר

      אחרי שנים של חיים בצילה של אישה נרקיסיסטית, גברים רבים מאבדים אמון בעצמם וביכולת שלהם לקום ולעזוב, לבנות לעצמם עתיד טוב יותר.

      חלקם כבר לא מרגישים שמגיע להם טוב יותר, למעשה הם מפנימים את ההתעללות הרגשית שהם חוו, ומאמינים שהם לא טובים מספיק.

      אך גירושין מאישה נרקיסיסטית הם הכרח, למען עתיד טוב יותר. אל תעברו את הקשיים בגירושין מאישה נרקיסיסטית לבד, פנו לעזרה מקצועית, שתסייע לכם להתמודד עם המשבר הקשה שעובר עליכם.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש