ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    רילוקיישן אחרי גירושין [מדריך משפטי]

    הצעה לרילוקיישן היא תמיד מרגשת, אך מעלה חששות ותהיות רבים. החששות מקבלים משנה תוקף, כאשר הצעת הרילוקיישן מתקבלת לאחר הגירושין. לרילוקיישן אחרי גירושין, יש משמעויות רבות על הקשר בין ההורה והילדים המשותפים.

    במרבית המקרים ההורה השני, לא יצטרף לרילוקיישן, מה שהופך את המעבר למדינה הזרה, למורכב בהרבה. סקרנו עבורכם במדריך המשפטי המקצועי את ההתמודדויות הייחודיות שידרשו מכם במקרה של רילוקיישן אחרי גירושין.

    תוכן עניינים

    האם ניתן למנוע מהורה לעבור לחו"ל בעקבות רילוקיישן אחרי גירושין?

    לא ניתן למנוע מהורה לעבור לחו"ל ללא הילדים. חופש התנועה הוא זכות יסוד בסיסית של כל אדם, לרבות הורה, ולא ניתן לכפות על הורה שמבקש לעבור למקום מרוחק ללא ילדיו, להשאר בארץ.

    יחד עם זאת, במקרים מסויימים בהם יש חשש לכך שההורה יתחמק מחובת תשלום מזונות, ניתן להוציא כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

    צו עיכוב יציאה מהארץ הוא זמני ולרוב ניתן יהיה להסיר אותו באמצעות ביטחונות וערבונות לעמידה בהתחייבויות הכלכליות והמשך תשלום דמי המזונות. כך למשל הורה יכול להפקיד ערבות בנקאית, להתחייב לעקל את הבית הרשום על שמו כנגד תשלום המזונות, או כל הסדר אחר שבית המשפט יראה לנכון להבטחת תשלום חובותיו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם ניתן לעבור עם קטינים לחו"ל בעקבות רילוקיישן אחרי גירושין?

      המצב מורכב יותר כאשר הורה מבקש לעשות רילוקיישן לאחר הגירושין, ולקחת עמו את הילדים לחו"ל. על ההורה המבקש לקחת את הילדים לחו"ל, להגיש בקשה לבית המשפט שיאשר את המעבר של הקטינים עמו. אמנם לא ניתן למנוע מההורה לעבור להתגורר היכן שיחפוץ, אך בהחלט ניתן למנוע ממנו לקחת עמו את הילדים, בכפוף לטובת הילדים.

      כדי לבחון את מעבר הקטינים לחו"ל, בית המשפט יבחן את הסיבה בגינה ההורה מבקש לעבור, את הנסיבות, את טענות ההורה השני והפגיעה בטובתו, את שינוי זמני השהות בין הילד להורה השני בעקבות המעבר, ואת ההשפעה של המעבר על הילד, לרבות הפחתת זמני השהות עם ההורה השני.

      לבסוף בית המשפט יקבע בהתאם לכלל הנסיבות ולטובת הילד, האם יש לאפשר להורה לעבור יחד עם הילד.

      כך למשל אם הורה מבקש לעשות רילוקיישן עם ילדיו הקטינים לצרכי עבודה, וההורה השני שנותר בארץ לא היה מעורב כלל בחיי הילדים משך זמן רב, יתכן ובית המשפט יאפשר את הרילוקיישן.

      לעומת זאת כאשר ההורה השני מעורב בחיי הילדים ומקיים עמם זמני שהות סדירים, גם אם זמני השהות אינם מחצית מהשבוע, בית המשפט עשוי לסרב לרילוקיישן. חשוב להבין שגם אם ההורה השני נוהג לפגוש את הילדים בזמני שהות מצומצמים יחסית, למשל בכל סופ"ש שני, מעבר לחו"ל יפחית את זמני השהות באופן ניכר ויצור נתק מההורה שילקח בחשבון בשיקולי טובת הילד.

      כיצד ניתן לקבוע בהסכמה זמני שהות לאחר רילוקיישן לחו"ל?

      ניתן לקבוע בהסכמה זמני שהות לאחר רילוקיישן לחו"ל, בהתאם לטובת הילד ולצרכי ההורים. לרוב מדובר בזמני שהות מצומצמים שירוכזו לזמנים ספציפיים, אך אין לוותר על כך, וחשוב מאוד שלא לנסות לנתק את הילד מההורה השני ולהמנע מהחרפת הסכסוך.

      הסכם רילוקיישן לאחר גירושין

      חשוב להסדיר בהסכם כיצד יתנהל הקשר בין ההורה השני לבין הילד. את ההסכם עליכם לאשר בבית המשפט לענייני משפחה על מנת שינתן לו תוקף של פסק דין.

      מה חשוב להסדיר בהסכם רילוקיישן?

      בהסכם מומלץ להסדיר את שימור הקשר במהלך השגרה בין ההורה לילד, למשל באמצעות שיחות טלפון, שיחות וידאו וכו', וכיצד יתנהלו זמני השהות עם ההורה.

      כך למשל הורה שעובר לחו"ל ללא הילדים, יכול להגיע לישראל במועדים קבועים מראש ולקיים בהם זמני שהות נרחבים עם הילד בהתאם לגילו ולטובתו.

      בנוסף ניתן לקבוע כי החל מגיל מסויים הילד יטוס במועדים שיקבעו מראש לבקר את ההורה בחו"ל או בארץ, או כל הסדר אחר שמתאים לבני הזוג ותואם את טובת הילד. חשוב להסדיר גם את נושא מימון הטיסה והביקורים של הילד אצל ההורה השני.

      תשלום מזונות קטינים לאחר רילוקיישן

      כאשר הורה נותר בישראל עם הילדים וההורה השני עובר לחו"ל, זמני השהות עם הילדים מצטמצמים באופן טבעי, והופכים להיות מועטים ביותר, ועול פרנסת הילדים מוטל ברובו המוחלט על ההורה שנותר לגור עמם בישראל. לפיכך נטל המזונות המוטל על ההורה שעובר לחו"ל יהיה גדול יותר.

      כך למשל בהליך 1248293-5 שם בני זוג חתמו על הסכם גירושין בו קבעו כי האב ישלם סך של 4,500 ₪ בחודש עבור שלושת ילדיו. זמן קצר לאחר שאושר הסכם הגירושין, האב החליט במפתיע להגר לחו"ל. האישה ביקשה מבית הדין הרבני להגדיל את חיוב המזונות שלו על אף ההסכם שנחתם ביניהם.

      בית הדין הרבני קיבל את בקשתה, הגדיל את דמי המזונות ופסק כי לאור מעבר האב לחו"ל עליו לשלם 5,600 ₪ בחודש עבור כל ילדיו.

      טובת הילדים קודמת לכל

      בשורה התחתונה, רילוקיישן אחרי גירושין היא סוגיה משפטית מורכבת, מדובר על מעבר שטומן בחובו משמעויות רבות על המשך הקשר בין ההורה לילדים. כמו סוגיות מורכבות אחרות בגירושין, גם במקרה של רילוקיישן כל החלטה שתינתן תהייה כפופה קודם כל לטובת הילד.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש