ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    קטינה סירבה לקשר עם אביה. ביהמ"ש: לא מדובר בניכור הורי

    בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קבע כי אין לחייב ילדה בת 13 שמסרבת להיות בקשר עם אביה המרצה עונש מאסר בן 14 שנים על אונס קטינה בת 9, בחידוש הקשר עם האב.


    השופטת מירה רום פלאי קבעה כי לא מדובר במקרה של ניכור הורי, אלא בסרבנות קשר שנולדה ממגוון סיבות נורמליות, מציאותיות וצפויות מבחינה התפתחותית, ופסקה כי אין לכפות על הקטינה את חידוש הקשר עם האב בניגוד לרצונה.

    תוכן עניינים

    האב לא קיים קשר יציב עם הקטינה מאז הייתה בת 3

    אב שהורשע באונס קטינה בת 9 שנים ונגזרו עליו 14 שנות מאסר, פנה לבית המשפט בעודו מרצה את עונשו, בתביעה לחידוש קשר עם בתו הקטינה. לטענת האב, האם השפיעה על הילדה כנגדו, הכפישה וניכרה אותו, ולכן הילדה מסרבת לקיים עימו קשר.

    לטענת האם, הילדה, בת 13, היא זו שמסרבת לקיים קשר עם אביה, לאחר שבמשך שנים ארוכות האב לא קיים עימה קשר, ולאור החשש מכך שהאב הורשע באונס של קטינה בת 9.

    לא כל מקרה של סרבנות קשר הוא תוצאה של ניכור הורי

    השופטת דחתה את טענות האב וקבעה כי לא מדובר במקרה של ניכור הורי. ניכור הורי הוא מצב בו הילד מזדהה באופן מוחלט עם אחד ההורים ומסרב לקשר עם ההורה השני, כשסירובו מלווה בהשמצות כנגד ההורה המנוכר ללא כל יסוד במציאות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      במקרה זה, הסיבות לסרבנות הקשר של הקטינה אינן תלויות באם אלא הן עצמאיות, נורמליות, מציאותיות וצפויות מבחינה התפתחותית. הילדה מסרבת להיות בקשר עם האב, לאחר שהאב לא היה נוכח בחייה מאז הייתה בת 3 שנים בלבד, ולאחר שנעצר, הודה והורשע בעבירת מין חמורה ביותר כלפי קטינה בת 9, כשכיום הוא עדיין מרצה את עונשו בגין עבירה זו.

      על האב לשים את צרכי הקטינה מעל לצרכיו שלו

      השופטת קבעה כי כפיית הקשר עם האב בניגוד לרצון הקטינה, במקרה זה, תזיק לקטינה יותר מאשר האפשרות של נתק מהאב, ועל האב לשים את צרכי הקטינה מעל לצרכיו שלו.

      על כן נפסק כי אין לכפות על הקטינה להיות בקשר עם האב בניגוד לרצונה. בנוסף נקבע כי על האב להתחיל בטיפולים עצמיים והדרכה הורית, ורק לאחר מכן יוכל האב לכתוב לקטינה מכתבים. מכתבים אלה יועברו לקטינה בתיווך העו"ס, כשלקטינה תנתן מלוא הבחירה האם לקרוא אותם או לא.

      ההבדל הדק בין ניכור הורי לבין סרבנות קשר עצמאית

      סרבנות קשר עשוייה לנבוע ממגוון סיבות, אחת מהן היא ניכור הורי שהוא תוצאה של הסתה של הורה אחד כנגד ההורה השני. יחד עם זאת סרבנות קשר עשוייה גם לנבוע מסיבות עצמאיות, נורמליות ומציאותיות.

      במקרה שבית המשפט יתרשם כי ישנן סיבות אובייקטיביות לסרבנות קשר של קטין עם הורה, הוא ישקול אותן לצורך בחינת חידוש הקשר עם ההורה. כך בית המשפט קבע כי אין לכפות חידוש קשר בין אב לבין בתו בת ה-13 שסירבה לקיים עימו קשר, לאחר שהאב ניתק ממנה קשר מאז הייתה פעוטה ובהמשך אף נאסר בגין אונס קטינה.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 35115-03-19 א.ש. (אסיר) נ' י.ו.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש