ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    איך יודעים שהצעד הנכון הוא לפתוח תיק גירושין?

    נתתם לצד השני חיים שלמים, האדם שישנתם לצדו כבר לא מרגיש לכם נכון כמו פעם, השגרה משתלטת, המטלות והריצות ואתם מצויים בצומת דרכים ובקונפליקט ריגשי קשה, הראש אומר דבר אחד והלב אומר דבר אחר, וצריכים להחליט האם לסיים את מערכת היחסים.

    איך יודעים שהצעד הנכון הוא לפתוח תיק גירושין?

    אז איך תדעו שזה הצעד הנכון באמת? אל תשכחו, קשה מאוד לבנות וקל לפרק.

    תוכן עניינים

    אילו פעולות יש לבצע קודם לפתיחת תיק גירושין?

    זמן לעצמכם – קחו לעצמכם זמן. כן פשוט ככה. לכו לים או למקום אהוב אחר שמרגיע אתכם וסדרו את המחשבות, תזכרו מדוע נישאתם תסתכלו בסרטוני החתונה שלכם ובתמונות של החיים המשותפים, תזכרו למה בחרתם לחיות אחד עם השני, ואת כל הדרך שעברתם, תזכרו בדברים יפים, במעלות של הצד השני, ובחוויות טובות שעברתם יחד. נסו להרגיע את הלב והנפש במחשבות חיוביות כדי לבוא ממוקדי מטרה לשלב הבא.

    מה השלכות הפירוק – חישבו מי יפגע מפירוק המשפחה, מה מונח על הכף והאם שווה להילחם על המערכת הזוגית.

    שיחה – שבו עם בן / בת הזוג שלכם ושתפו אותו בהרגשתכם, נסו להסביר את תחושותיכם, את הדברים שמפריעים לכם, לפעמים שיחה פשוטה מול הצד השני מקלפת שכבות בין הצדדים ויוצרת קירבה, נסו להבין האם ניתן להציל את מערכת הנישואין באיזה שהיא דרך, ומה הרגשתו של הצד השני.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ייעוץ זוגי ו/או אישי – נסו לגשת יחדיו לייעוץ זוגי ו/או אישי על מנת לסדר את מחשבותיכם ולנסות להביא לפתרון המשבר בזוגיות, התמידו בפגישות והתמודדו על המערכת הזוגית כל עוד אתם יכולים.

      החזירו עטרה ליושנה – צאו לדייט, אכלו ארוחת ערב יחד, נסו להרים את הקשר בחזרה, הקדישו זמן אחד לשני, נהלו שיחה חצי שעה בערב מדי יום, תצברו חוויות ונסו להיזכר באדם שאהבתם.

      מה עושים אם הצלחתם להסדיר את הנושאים בניכם והמצב השתפר?

      ככל והצלחתם להתגבר על המשבר בניכם, ראוי וטוב אילו תעשו ותמשיכו לעשות את אותן הפעולות שעשו לכם טוב וסייעו לכם להרים בחזרה את המערכת הזוגית. אל תשכחו שזוגיות היא עבודה תמידית והזנחה שלה עלולה להוביל אתכם לאותו המצב בדיוק, המשיכו להתמיד בדברים חיוביים.

      ברור כי את התשובה קיבלתם, ועכשיו חיי הנישואים יהיו מקום טוב יותר עבורכם.

      מה עושים ככל והפעולות הללו לא צלחו?

      ככל ואף לא אחת מהאפשרויות צלחה, נראה כי עשיתם את כל המאמץ שניתן כדי להציל את חיי הנישואים והתשובה כבר בידכם והתמונה התבהרה. טוב תעשו אילו תפנו לעורך דין לענייני משפחה על מנת לקבל הכוונה ראשונית לקראת פתיחת תיק גירושין, וייעוץ משפטי לאופן שבו עליכם לנהוג מול הצד השני.

      טוב תעשו אילו תפנו לעוד לענייני משפחה על מנת לקבל הכוונה ראשונית לקראת פתיחת תיק גירושין

      כך תקבלו וודאות על המשך התיק ואופן פתיחת התיק ותוכלו להחליט באופן סופי אודות רצונכם להתגרש, והאופן בו זה יעשה.

      טוב תעשו אילו תנסו לסיים את מערכת היחסים בצורה יפה באמצעות הסכם ולא באופן מלחמתי, כך תוכלו להישאר במערכת יחסים טובה עבור ילדיכם ולהמשיך ללא רגשות רעות בחייכם.

      אל תשכחו, כל עוד יש אהבה, יש הכל.

      מה עושים אם פתחתנו תיק ואחר כך החלטנו לחזור לשלום בית?

      והנה פתחתם תיק גירושים אלא שלא הייתם סגורים כי אתם רוצים לפרק את הבית, החלטתם לתת הזדמנות שניה – ניתן במקרה זה לעשות הסכם שלום בית לחילופין גירושין במסגרתו יעגנו הצדדים את התנאים לשלום בית והדרישות לטובת הצלת הנישואים וניסיון לשקם את מערכת היחסים, ולחילופין, מה קורה במידה והסכם שלום הבית אינו צולח, הסכם זה מסדיר את כל הנושאים בין בני הזוג – ותתפללו שיישאר במגירה בלבד.

      לסיכום, פירוק חיי הנישואים היא דילמה קשה מאוד, לא מדובר בהחלטה קלה אלא כבדת משקל שמשפיעה על כלל אנשי הבית ובפרט על הצדדים, מדובר בטלטלה רגשית קשה מאוד, ולכן יש לנסות את כל האפשרויות קודם להחלטה לפירוק, להילחם עד שתרגישו בתוכם שעשיתם הכל כדי להצליח לשקם, ורק אז, לקחת את הצעד של פתיחת תיק לגירושין.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש