ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    פתיחת תיק גירושין ברבנות אשדוד

    למרות ששכיחותה של תופעת הגירושין בישראל, גוברת משנה לשנה, בני זוג רבים שברצונם להתגרש – אינם יודעים מה עליהם לעשות כדי להפוך באופן רשמי לגרושים.

    התשובה הכללית לכך היא שעליהם לפתוח תיק גירושין ברבנות. הרבנות נקראת גם בית הדין הרבני. ישנם מספר בתי דין רבניים בערים שונות בישראל, והאזור המשותף האחרון שבו התגוררו בני הזוג הוא שקובע היכן נמצא בית הדין הרבני שבו צריכים בני הזוג לפתוח תיק גירושין. אחת מהערים שבהן נמצא בית דין רבני היא אשדוד. מאמר זה יציג פרטים חשובים באשר לבית דין זה, ויציג מספר דרכים לפתיחת תיק גירושין באופן כללי.

    תוכן עניינים

    בית הדין הרבני אשדוד

    הפרטים החשובים באשר לבית הדין הרבני שבאשדוד הם:

    • כתובת: שדרות מנחם בגין 7.
    • שעות קבלת קהל: ימים א' עד ה' מ-08:30 ועד 13:30 (מלבד ערבי חג ומועדי ישראל).
    • טלפון: *5889
    • פקס: 08-8678918
    • דואר אלקטרוני: ashdod@rbc.gov.il
    • תחומי עיסוק נוספים פרט לגירושין: צוואות וירושות, הפקת אישורים ותעודות, בירור יהדות, פטור משירות ביטחון, אפוסטיל.
    • גישות לבעלי כסאות גלגלים: מלאה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      פתיחת תיק גירושין בהסכמה

      אחת הדרכים לפתיחת תיק גירושין נקראת פתיחת תיק גירושין בהסכמה. דרך זו אפשרית רק במקרים שבהם שני בני הזוג הם יהודים, והם מתגוררים בשתי קורות גג נפרדות.

      הליך פתיחת תיק גירושין בהסכמה, מתחיל, למעשה, לא בבית הדין הרבני אלא בבית המשפט לענייני משפחה.

      ערכאה שיפוטית זו צריכה לאשר את הסכם הגירושין שבו המחלוקות בין בני הזוג, לכאורה מוסדרות, ולהעניק לו תוקף של פסק דין. לאחר מכן על בני הזוג לפנות לבית הדין הרבני ולהגיש לערכאה שיפוטית זו בקשה לגירושין, שבין היתר גם מבקשת קביעת מועד לסידור גט. בקשה זו צריכה להיות חתומה על ידי שני בני הזוג, ועליהם להגיש אותה באופן מסודר על גבי טופס שניתן לקבל במזכירות בית הדין הרבני.

      לבקשה זו, בני הזוג צריכים לצרף:

      • צילום של תעודת הזהות של כל אחד מהם (כולל ספח)
      • את הסכם הגירושין שאישר בית המשפט לענייני משפחה, או כדי שבית הדין הרבני יאשרו.
        בני הזוג צריכים לשלם לבית הדין הרבני אגרה עבור הבקשה, אלא אם בית הדין הרבני כבר פתח תיק בנושא הגירושין שלהם. את הבקשה יכולים בני הזוג להגיש באמצעות:
      • הדואר האלקטרוני
      • הפקס
      • הגעה פיזית לבית הדין הרבני.

      לאחר שבני הזוג עושים זאת, קובעת מזכירות בית הדין הרבני (להלן:המזכירות) תאריך לאישור הסכם הגירושין (גם במקרים שבהם בית המשפט לענייני משפחה כבר אישר את ההסכם). אחר כך, מוציאה המזכירות הזמנה לדיון שבו הסכם הגירושין יאושר. לדיון זה, רק בני הזוג ועורכי דינם/טוענים רבניים מטעמם יכולים להגיע.

      בית הדין הרבני מאשר את ההסכם אם זה לא מעורר כל קושי הלכתי. לאחר מכן, על בני הזוג לבקש מהמזכירות שתקבע מועד לסידור הגט, אליו כל אחד מבני הזוג צריך להגיע עם עד מטעמו (לרוב, קרוב משפחה מדרגה ראשונה) ועם תמונת פספורט, ותעודת זהות כולל ספח. כמו כן, לסידור הגט יש להגיע עם תעודת נישואין של בני הזוג ועם כתובה.

      בסוף סידור הגט – הגט נמסר לאישה, והדיין מסביר לבני הזוג מהן המגבלות ההלכתיות שחלות עליהם. לאחר מכן, על בני הזוג לבקש מהמזכירות את תעודת הגירושין (עליה כל אחד מבני הזוג צריך לשלם אגרה), ותעודה הלכתית שמאשרת שבני הזוג אכן גרושים באופן רשמי.

      האם ניתן לפתוח תיק גירושין באופן מקוון בלי עורך דין

      דרך נוספת לפתיחת תיק גירושין היא באופן מקוון. השלב הראשון בפתיחת תיק גירושין מסוג זה הוא תשלום אגרה, באמצעות כרטיס אשראי, בתשלום מאובטח. גובה האגרה הוא 387 ₪.

      לאחר מכן, יש למלא את הטופס המתאים ואת פרטי התיק. ישנם מספר סוגי טפסים:

      • פתיחת תיק גירושין בהסכמה (על כך כבר הורחב)
      • הנחיות לפתיחת תיק גירושין והכרוך בגירושין
      • הצהרת פרטים בתביעה למזונות
      • כתב תביעה.

      אחר כך, על בני הזוג למלא את פרטיהם האישיים, ולצרף אליהם את צילומי תעודות הזהות שלהם כולל ספח, אסמכתא בדבר תשלום האגרה, ואת הטופס המתאים עם פרטי התיק. אם אחד מבני הזוג, או שניהם, מיוצגים על ידי עורך דין – עליהם לצרף גם מסמך המעיד על כך, אך אין כל חובת ייצוג על ידי עורך דין במסגרת פתיחת תיק גירושין באופן מקוון. לאחר שכל אלה מוגשים, מקבלת מזכירות בתי הדין את הבקשה, וכעבור מספר ימים משיבה עליה.

      חשוב להבהיר שפתיחת תיק גירושין באופן מקוון אינה באה על חשבון הדרכים הישנות יותר לפתיחת תיק גירושין, אך יש לה מספר יתרונות עליהן:

      • מי שמגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין באופן מקוון לא צריך לנסוע למקום כלשהו לשם כך. כמו כן, הוא לא צריך לשוחח, גם לא בטלפון, עם איש. כלומר, למי שמגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין באופן מקוון, נחסך זמן רב
      • מי שמגיש בקשה לפתיחת תיק גירושין באופן מקוון, יכול להתקדם בהליך רק אם הוא מילא את כל הנתונים והטפסים שהיה צריך למלא עד אותו שלב. כלומר, בהגשת בקשה לפתיחת תיק גירושין באופן מקוון, לא יכולה להיות אפשרות שהמעוניין להתגרש יגיע כביכול לסיום ההליך ובדיעבד יתברר שהוא דילג על שלב מוקדם יותר.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש