ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    הצעד הנכון: פתיחת תיק גירושין בהסכמה

    הצעד הנכון: פתיחת תיק גירושין בהסכמה

    פתיחת תיק גירושין ותהליך הגירושין עצמו, עשויים להיות קשים בעיקר מבחינה רגשית.  אולם לא פעם מתברר כי הצעד היעיל והנכון ביותר הוא דווקא פתיחת תיק גירושין בהסכמה.

    תוכן עניינים

    שיתוף פעולה לטובת קיצור הליך הגירושין

    המפתח לקיצור משמעותי של הליך הגירושין הוא שיתוף פעולה בין הצדדים. שיתוף פעולה כן ואמיתי יהווה את הבסיס להסכמות בסוגיות עקרוניות, כגון חלוקת הרכוש המשותף ומשמורת על הילדים.

    לכן ועל מנת ששיתוף הפעולה אכן יצליח ופתיחת תיק הגירושין אכן תהא בהסכמה, על בני הזוג לוודא כי יש בכוחם לפעול האחד כלפי משנהו בסבלנות וסובלנות, הקשבה, הבנה ואפילו בפשרה.

    שיתוף פעולה כן, ורצון אמיתי להתגרש בהסכמה מבלי להרבות בהליכים משפטיים,  יובילו במרבית המקרים לקיצור משמעותי של התהליך ולא פחות חשוב מכך, גם לאחדות משפחתית.

    דוגמה לכך, יכולה להיות על ידי ייצוג של עורך דין לגירושין אחד משותף לבני הזוג, לטובת ניסוח מוסכם של הסכם גירושין. מעבר לחיסכון הכספי הנובע מכך, הסכם גירושין מפורט, יעניק בהמשך לצדדים ודאות כלכלית ומשפחתית, וזאת ללא תעצומות הנפש הכרוכות בהליך גירושין ממושך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      פתיחת תיק גירושין בהסמכה – אז על מה כדאי להסכים מראש?

      כאמור פתיחת תיק גירושין בהסכמה משמעותה ברוב המקרים היא ייתור של הליכים משפטיים ארוכים תוך הסכמה מראש על סוגיות עקרוניות שיעוגנו בהסכם גירושין. דוגמאות לסוגיות עקרוניות החייבות לקבל ביטוי מפורט בהסכם גירושין:

      1. הסכמה על הגירושין עצמם כגון מתן גט לאישה, מזונות וכתובה או ויתור עליהם.
      2. הסכמה על משמורת (מלאה או משותפת) על הילדים והסדרי ביקור וראייה בהתאם.
      3.  גובה דמי מזונות והוצאות נלוות כמו חוגים שיעורי נהיגה וכד', מסגרת חינוכית, יציאה מהארץ, הגירה ועוד.
      4. חלוקת ממון והרכוש המשותף כגון דירת מגורים, משכנתה והלוואות אחרות, קופות חיסכון ותיקי השקעות, תכולת הבית המשותף ואפילו פריטים סנטימנטליים כמו אלבומי תמונות.
      5. סעיפים שונים כמו ויתור תביעות וסודיות הדדיים בין בני הזוג ומנגנון התגברות למקרה של שינוי בנסיבות באחד הנושאים.
      6. קביעת הסמכות המשפטית למקרה שבו יתעורר צורך בהתערבות שיפוטית (בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני) .

      מומלץ מאוד לרדת לפרטים הקטנים ביותר ולעגן כמה שיותר סוגיות במסגרת הסכם הגירושין. הסכם שנוסח באופן כללי מידי עשוי לגרום להפרת ההסכם וזאת אפילו מבלי שמי מהצדדים התכוון  לכך.

      לעומת זאת, הסכם גירושין מפורט הצופה פני העתיד, יעניק לצדדים שקט וודאות אודות מסגרת התא המשפחתי המתחדש ויתרה מכך, גם ודאות כלכלית.

      מומלץ מאוד לרדת לפרטים הקטנים ביותר ולעגן כמה שיותר סוגיות במסגרת הסכם הגירושין

      פערים בהסכמות – פתרון באמצעות גישור ולא בית משפט

      במקרה בו קיים קושי על הצדדים בניסוחו הסופי של הסכם גירושין, בשל פערים באחת מהסוגיות כאמור, יכולים הצדדים לפנות למגשר אשר יעניק להם מסגרת דיונית חיצונית לבית המשפט שתאפשר להם לקיים דיאלוג פתוח וכן לצמצם בניהם הפערים ולהגיע להסכמות.

      כמו כן יצוין כי פתיחת תיק גירושין בהסכמה באמצעות הסכם גירושין או באמצעות הליך של גישור,  לא תאפשר דילוג על בית הדין הרבני ועל הטקס ההילכתי שמסיים את חיי הנישואין.

      את הסכם הגירושין ניתן בהמשך להגיש לאישור בית המשפט לענייני משפחה, על מנת שיקבל תוקף של פסק דין. אולם אין חובה לעשות זאת.

      כך או כך, הסכם גירושין הוא הסכם, ולפיכך קיימת אפשרות להביא לביטולו רק על ידי הגשת תביעה לביטולו בעילות של עושק, הטעיה ומרמה.

      לסיכום, כאמור פתיחת תיק גירושין בהסכמה תלויה בעיקר ביכולת הצדדים לשתף פעולה. ככל שיצליחו בכך, יוכלו הם להנות מיתרונות רבים כמו חיסכון בזמן, משאבים וזאת מבלי לאבד תעצומות נפש רבות בשל ניהול הליך גירושין ממושך.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש