ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    איפה הכי כדאי לפתוח תיק גירושין? (מדריך משפטי)

    איפה כדאי לפתוח תיק גירושין, השאלה הזו נשאלת תמיד על ידי גברים או נשים, האם כדאי לפתוח תיק ברבנות? או דווקא בבית המשפט?

    איפה הכי כדאי לפתוח תיק גירושין? (מדריך משפטי)

    תוכן עניינים

    מי זכאי לפתוח תיק ראשון באחת מהערכאות של הרבנות או בית משפט?

    ההכרעה להגשת תביעות ראשון תהיה של מי שהגיש בקשה ליישוב סכסוך ראשון, מי שהגיש את הבקשה, יהיה רשאי בחלוף 60 ימים ממועד פתיחת תיק י"ס להגיש את תביעותיו ראשון.

    לפיכך מי שימהר ויפתח תיק ראשון יכריע לאן יוגשו התביעות.

    לאן כדאי להגיש תביעות?

    יש הגורסים כי לבעל טוב יותר להגיש את תביעותיו לבית הדין הרבני ולאישה לבית המשפט לענייני משפחה, הסברה הזו אינה נכונה, ויש לבחון כל מקרה את נסיבותיו על מנת להכריע לאן כדאי להגיש.

    יש לשים לב, כי תביעת גירושין בלבד שאינה כרוכה ממילא תוגש בכל מקרה לבית הדין הרבני שלו סמכות ייחודית לדון בענייני גירושין ונישואין.

    לתביעת הגירושין ניתן לכרוך תביעות נוספות למשל: פירוק שיתוף ואיזון משאבים ותביעה למשמורת ילדים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אילו סוגי תביעה ניתן להגיש ומה ההבדלים בהחלטת בית הדין מול החלטת בית המשפט?

      תביעת הסדרי שהות: ככל ומי מבני הזוג רוצה לקבל משמורת משותפת הרי שברוח הפסיקות והתקדמות השנים עולה כי בית המשפט לענייני משפחה דווקא תומך יותר במתן משמורת משותפת ובבית הדין הרבני הדרישה למשמורת משותפת וקבלתה תדרוש יותר מאמץ מאשר בית המשפט לענייני משפחה – מובן שבסופו של דבר טובת הילד עומדת כערך עליון בעת קבלת החלטה לעניין זה, לפיכך נראה כי מי שמבקש משמורת משותפת כדאי לו להגיש את התביעה בבית המשפט ולא בבית הדין הרבני.

      תביעת פירוק ואיזון משאבים בין בני זוג: אין כל הבדל בין הערכאות שכן בד"כ החלוקה בפירוק השיתוף והאיזון נערכת בין בני הזוג באופן שווה לחלוטין.

      יחד עם זאת ישנן שאלות שבהן הבדל בין בית הדין הרבני לבין בתי המשפט, יש דברים מסוימים שבהם מחלוקת לעניין חלוקה, יש לשים לב כי בית המשפט בוחן כל מקרה לגופו למשל – ככל והייתה דירה משותפת לצדדים קודם למועד הנישואים בית הדין יגרוס כי הנכס שייך לצד שרכש את הדירה לפני הנישואים, ואילו להבדיל בית המשפט יבחן את המקרה, את השקעת הצדדים בנכס ואת נושא ערבוב הנכסים ויקבל החלטה.

      אך יחד עם זאת קיימים חילוקי דעות בין בית הדין הרבני לבית המשפט בשאלות מסוימות, כגון האם יש לחשב מוניטין אישי בכלל זכויות הצדדים הניתנים לחלוקה, בעוד שלדעת בית הדין "מוניטין אישי" אינו בר חלוקה, הרי שלדעת בתי המשפט הוא בר חלוקה.

      תביעת מזונות: בעבר תביעת מזונות הייתה סמכותה הבלעדי של בית המשפט לענייני משפחה אלא שלאחרונה נקבע כי לבית הדין יש סמכות לדון בתביעות מזונות ילדים, ככל ותביעת המזונות הוגשה כרוכה לתביעת הגירושין.

      לעניין תשלומי המזונות, ככל ומדובר בבית המשפט ובילדים מעל גיל 6, ביהמ"ש פועל לפי הלכת בע"מ 919, ובוחן את זמני השהות בין הצדדים למול הכנסות הצדדים וקריטריונים נוספים אחרים ומחליט על גובה דמי המזונות, ילדים מתחת לגיל 6, על פי הדין העברי האב חב במזונותיהם באופן אבסולוטי ללא קשר להכנסת האישה.

      ככלל בתי הדין יחייבו במזונות נמוכים יותר ככל והכנסת האב אינה גבוהה, מצד שני, ככל והסדרי השהות רחבים, ובתנאים שלעיל, הרי כי בית המשפט יכול לפטור אב מתשלום דמי מזונות ובית הדין יחייבו בכל מקרה בדמי מזונות.

      לאן כדאי להגיש הסכם גירושין?

      ככל ונערך הסכם בין הצדדים, אין כל חשיבות אם ההסכם יאושר בבית המשפט ו/או בבית הדין הרבני, לאחר האישור יש לגשת בכל מקרה לבית הדין הרבני לצורך סידור גט וגירושין בין הצדדים. היתרון להגיש את ההסכם בבית הדין הרבני מוביל שכבר באותו היום ניתן לבצע סידור גט ולהפריד את הכוחות בין הצדדים.

      ככל ונערך הסכם בין הצדדים, אין כל חשיבות אם ההסכם יאושר בבית המשפט ו/או בבית הדין הרבני

      כמו כן, יש לשים לב, כי ככל וישונה תוכן ההסכם אזי המשמעות שהערכאה השיפוטית שערכה שינויים בהסכם – קנתה סמכות ואז כל תביעה נוספת שתוגש בעתיד תוגש לערכאה שנתנה את תוקף פסק הדין ואישורו ולכן יש לשים לב לסמכות הרשאית לדון בתביעות עתידיות ולעגן זאת בהסכם.

      לסיכום, אין שחור או לבן. כל מקרה נבחן לגופו ומומלץ לקחת עו"ד שידע להתאים לכם את הערכאה הטובה ביותר עבורכם מבחינה אסטרטגית.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש