ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האם מותר לפרוץ לנייד של בן/ת הזוג במהלך הגירושין?

    הטכנולוגיה המתקדמת והקלות של מעקב אחר בן הזוג באמצעים דיגטליים מביאה זוגות רבים להתפתות לנהל מעקב עצמאי אחר בן הזוג, באמצעות המכשירים הניידים. אך האם מותר לפרוץ לנייד של בן/ת הזוג במהלך הגירושין?

    האם מותר לפרוץ לנייד של בן/ת הזוג במהלך הגירושין?

    האם מותר לחדור למחשב של בן הזוג ללא הסכמתו? האם מותר לעקוב אחר המייל של בן הזוג ללא הסכמתו? האם בית המשפט יקבל ראיות שהושגו תוך פריצה לנייד? האם בית הדין הרבני יקבל ראיות שהושגו תוך פריצה לנייד? ובאילו דרכים נוספות ניתן לגלות בן זוג שבוגד?

    תוכן עניינים

    מה קובע חוק הגנת הפרטיות על פריצה לנייד במהלך הגירושין?

    חוק הגנת הפרטיות התשמ"א-1981 קובע כי בילוש או התחקות אחרי אדם מהווים עבירה של פגיעה בפרטיות שעונשה עד 5 שנות מאסר, והיא עשויה גם לזכות את הנפגע בפיצויים בסך של עשרות אלפי שקלים.

    בית המשפט העליון פסק כי פריצה לנייד במהלך הגירושין, בין אם נעשתה במכוון בנייד שהיה מוגן בסיסמא, ובין אם נעשתה באקראי בנייד שהושאר פתוח, עשויה להפר את חוק הגנת הפרטיות. בית המשפט עמד על חשיבותו של הנייד בחיי הפרט כיום, קבע כי הנייד מהווה כספת של אדם בה שמורים סודותיו הפרטיים, ושחדירה לנייד הינה חדירה למתחם הפרטי ביותר של כל אדם.

    האם מותר לחדור למחשב של בן הזוג ללא הסכמתו?

    לא. בדומה לפריצה לנייד, גם חדירה למחשב של בן הזוג ללא הסכמתו היא עבירה על חוק הגנת הפרטיות, גם אם מדובר במחשב שהושאר פתוח ללא סיסמא. כך גם במקרה שמדובר בחדירה למייל של בן הזוג, שעשויה לעלות לכם בפסילת כל הראיות שהגיעו בדרך זו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם בית המשפט יקבל ראיות שהושגו תוך פריצה לנייד?

      חוק הגנת הפרטיות קובע שראיה שהושגה תוך פגיעה בפרטיות, למשל במקרים של פריצה לנייד, תהיה פסולה, אלא במקרים חריגים בהתאם לשיקול בית המשפט.

      בבואו של בית המשפט לקבוע האם ראיה שהושגה תוך פריצה לנייד תתקבל, בית המשפט יאזן בין האינטרס של הוכחת האמת, לבין הזכות לפרטיות של כל אחד מבני הזוג, לרבות במהלך הגירושין.

      בפועל, בתי המשפט לענייני משפחה נוטים לפסל ראיות שהושגו תוך פריצה לנייד של בן או בת הזוג, אף אם יש בהן כדי להוכיח טענות על בגידה, הברחת נכסים, הסתרת הכנסות וכו', אלא במקרים חריגים ביותר שיצדיקו זאת.

      האם בית הדין הרבני יקבל ראיות שהושגו תוך פריצה לנייד?

      בית המשפט העליון קבע בפירוש כי גם בתי הדין הרבניים כפופים לחוק הגנת הפרטיות. כך למשל במקרה בו בית הדין הרבני קיבל כראיה צילומים של אישה בביתה הפרטי, בהם היא נראתה מקיימת יחסי מין עם גבר זר, שהוכיחו כי היא בוגדת. במקרה זה, בית המשפט העליון התערב ופסק כי בית הדין הרבני פגע באופן קיצוני בזכות האישה לפרטיות.

      יחד עם זאת, על פי חוק הגנת הפרטיות, לבית הדין הרבני יש שיקול דעת לקבוע האם לקבל ראיה שהושגה תוך פריצה לנייד, ובית המשפט העליון יתערב רק במקרים חריגים של הפרת כללי הצדק.

      לבית הדין הרבני יש שיקול דעת לקבוע האם לקבל ראיה שהושגה תוך פריצה לנייד

      בפועל, קיים הבדל בשיקול הדעת לקבל ראיות שהושגו תוך פריצה לנייד, בין בתי הדין הרבניים לבין בתי המשפט לענייני משפחה. גישת בתי הדין הרבני היא מקלה יותר, ובמקרים של הפרה קלה של הזכות לפרטיות, בית הדין הרבני יטה יותר לקבל ראיות שהושגו תוך פגיעה בפרטיות.

      איך ניתן לגלות האם בן הזוג בוגד?

      בכל מקרה בו יש לכם חשד שבן הזוג בוגד, מבריח רכוש, מעלים הכנסות וכו', מומלץ למהר לפנות לייעוץ של עורך דין לגירושין שייעץ לכם כיצד לפעול בהתאם לנסיבות. יתכן וכדאי יהיה לכם להשתמש בשירותיו של חוקר פרטי היודע כיצד לנהל מעקב וחקירה מבלי לפגוע בפרטיות בן הזוג, כך שהראיות יתקבלו בבית המשפט.

      בנוסף ניתן לנסות לגלות בגידה באמצעים מותרים אחרים, כגון:

      רשתות חברתיות – בעידן של היום לא חייבים לחדור לפרטיות של בן הזוג, כשהוא בעצמו מפרסם את חייו לעיני כל. מעקב אחר ראיות שבן הזוג פרסם בעצמו ברשתות החברתיות, יכול לסייע לכם בקלות מדהימה לאתר ראיות לבגידה

      מעקב אחר חשבון הבנק המשותף – נסו לעקוב אחר ההוצאות של בן הזוג מהחשבון המשותף, ולגלות הוצאות חשודות שיכולות להעיד על בגידה או הברחת רכוש.

      הקלטה חוקית של בן הזוג – החוק בישראל מתיר להקליט שיחה אם המקליט נוכח במהלך השיחה. לפיכך אתם רשאים לנסות להקליט בעצמכם את בן הזוג מודה בבגידה או בהברחת הרכוש.

      תיעוד היעדרויות חריגות מהבית – אם בן הזוג נעדר מהבית באופן מחשיד, או מתחיל פתאום לעבוד שעות נוספות , אתם יכולים לתעד זאת על מנת להוכיח בגידה.

      חדירה למתחם הפרטי של בן הזוג

      בשורה התחתונה, החוק אוסר עליכם לפרוץ לנייד הפרטי של בן הזוג. גם במקרים בהם בן הזוג הלך רגע למקלחת, והטלפון שלו לא נעול בסיסמא, אל לכם להתפתות לפרוץ לטלפון הנייד שלכם, ולהשתמש במידע שהשגתם כנגדו במהלך הגירושין.

      במקרים בהם המידע הושג באופן לא חוקי תוך חדירה למתחם הפרטי של בן הזוג, בית המשפט עשוי שלא לקבל אותו כראיה. במקביל, בן הזוג עשוי גם לתבוע אתכם בנזיקין על הפגיעה בפרטיות שלו.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש