ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    נדחה ערעור של איש עסקים אמיד מאוד על חיוב מזונות בסך 3,000 ₪


    בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון פסק לאב אמיד במיוחד תשלום מזונות קטין בסך 3,000 ₪, האב התנגד לגובה תשלום המזונות וערער לבית המשפט המחוזי.

    בית המשפט המחוזי במרכז-לוד דחה את הערעור, קבע כי אב עשיר יחוייב במזונות בהתאם לרמת החיים אליה הורגל הילד, ופסק כי חיוב האב בתשלום מזונות על סך 3,000 ₪ בחודש הוא סביר.

    תוכן עניינים

    מזונות הילד נקבעו בהתאם לפערי ההכנסות הגדולים בין ההורים וזמני השהות המצומצמים של האב עם הילד

    אישה תבעה מזונות קטין גבוהים מבעלה האמיד בטענה שפערי ההכנסות הגדולים ביניהם, שהילד הורגל לרמת חיים גבוהה, ובשל כך שרוב ההוצאות על הילד מוטלות עליה שכן הילד ישן בביתה משך מרבית השבוע.

    בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קיבל את טענות האם שהילד הורגל לרמת חיים גבוהה, שישנם פערים כלכליים משמעותיים בהכנסות ההורים, ושזמני השהות בין הילד לבין האב מצומצמים, ופסק מזונות לקטין בסך של 3,000 ₪ בחודש, בנוסף ל-30% תשלום על מגורים ו-80% תשלום הוצאות בריאות וחינוך חריגות.

    האב לא קיבל את רוע הגזרה ופנה לבית המשפט המחוזי בערעור על החלטת בית המשפט לענייני משפחה. האב העשיר טען ששכרו אינה גבוה כפי שנטע והוא מקבל רק 63,000 ₪ בחודש. בנוסף האב טען שהמזונות לא צריכים להיקבע בהתאם לעושרו, אלא בהתאם לצרכי הילד שאינם כה גבוהים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יש להעריך מזונות קטין שהוריו אמידים בסך של כ-4,500 ₪ בחודש

      הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בלוד, אב בית הדין צבי ויצמן, השופטת צבייה גרדשטיין פפקין והשופט אבי סתיו דחה את הערעור וקבע כי המזונות שנקבעו בבית המשפט לענייני משפחה, הם סבירים.

      השופטים קבעו כי בית המשפט לא יתעלם מרמת החיים אליה הורגל ילד כאשר הוריו היו נשואים. אמנם גובה המזונות הבסיסיים של הילד לא נקבע לפי עושרו של האב, אך כאשר ההורה עשיר, בית המשפט לא יבחן רק את הצרכים הבסיסיים, אלא גם את הצרכים האחרים של הילד, ויחלק את נטל התשלום של צרכים אלה בין שני הוריו בהתאם ליכולת הכלכלית של כל אחד מהם וזמני השהות שלהם עם הילד.

      בית המשפט המחוזי קבע כי הילד הורגל לרמת חיים גבוהה בבית אמיד במיוחד, ונטל עלות הטיפול בו מוטלת על האם מרבית השבוע, בעוד האב הוא איש עסקים עשיר המחזיק בנכסים ששווים מוערך בעשרות או מאות מיליוני שקלים. על כן יש להעריך את צרכיו של הילד בסכום של כ-4,500 ₪ בחודש כולל תשלום מגורים.

      לפיכך דחה בית המשפט המחוזי את ערעור האב על דמי המזונות שנקבעו לו, כך שחיוב האב במזונות בסך 3,000 ₪ בחודש, בתוספת תשלום מגורים והוצאות חריגות נותר בעינו.

      הורה עשיר יחוייב בתשלום מזונות בהתאם לרמת החיים אליה הורגל הילד

      הורה עשיר יחוייב בנוסף למזונות הבסיסיים של ילדיו הקטינים גם בתשלום מזונות בהתאם לרמת החיים אליה הורגלו הילדים במהלך חיי הנישואין. כך גילה אב אמיד במיוחד שחוייב בתשלום דמי מזונות בסך של 3,000 ₪ בחודש בתוספת תשלום מגורים והוצאות חריגות.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 67824-01-22 ד.מ נ' מ.מ

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש