ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    כמה עולה ייצוג בגירושין מעורך דין לענייני משפחה?

    ניהול תיק גירושין אינו דבר של מה בכך, ועלותו בהתאם. ככל ואינכם עומדים בקריטריונים של סיוע משפטי – עליכם למצוא עו"ד שינהל עבורכם את תיק הגירושין. יש לכך עלויות כספיות שעליכם לשקול קודם לבחירת עורך הדין שייצג אתכם בתהליך.

    תוכן עניינים

    מהם הפרמטרים שלפיהם נקבע שכר טרחת עורך דין?

    ראשית ברור כי עורך דין לענייני משפחה בעל וותק רב, שמוניטין שלם מאחוריו, הצלחות וניסיון רב וכיו"ב יגבה שכר טרחה גבוה מאשר עורך דין צעיר הנמצא בתחילת דרכו.

    פרמטר נוסף הוא האם עורך הדין עובד במשרד בעל עובדים והוצאות רבות וכך הסיכוי ששכר הטרחה יהיה גבוה יותר מעורך דין שאין לו עובדים ו/או אינו בעל הוצאות משרד ואף מיקום המשרד גם הוא משנה ומהווה פרמטר לקביעת גובה שכר הטרחה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה משפיע על המחיר?

      על מקצוע עריכת דין חלים כללי השוק החופשי ולכן כל עורך דין יכול לגבות שכר טרחה בהתאם לסכום שנראה לו לנכון לאחר שמיעת נתוני התיק, ולנקוב בסכום לפי ריאות עיניו.

      עורך דין מקצועי ומיומן יגבה את שכר הטרחה בהתאם לפעולות שהוא צופה שעתידות להיות בתיק, בהתאם לכמות התביעות שידרשו בתיק הנ"ל ומורכבותו ובהתאם לכמות הנכסים שיש לאזן בין בני הזוג.

      למשל, ככל ומדובר בתיק שבו מדובר על ידועים בציבור הרי שאין צורך להגיש תביעה לבית הדין הרבני לצורך גירושי בני הזוג, ככל ואין לצדדים ילדים ו/או נכסים משמעותיים הרי שגם פרמטרים אלו ישפיעו על מחיר התיק. להבדיל כאשר מדובר בזוג שנישא ברבנות, עתיר נכסים, ילדים קטנים, הסיכוי שהמחיר יהיה גבוה יותר עולה.

      מיקום המשרד – ככל ומיקום המשרד מצוי במרכז אז מן הסתם עלות התיק תהיה יקרה יותר מאשר עלות תיק בפריפריה, שבו המחירים נוחים יותר.

      האם בני הזוג מעוניינים להגיע להבנות או מעוניינים להשיג את רצונותיהם במלחמות, זוהי שאלה חשובה ומהותית בעניין תשלום שכר הטרחה. ככל והתשובה היא שבני הזוג מעוניינים להילחם אחד בשני הרי שהתיק ייגרר לבתי המשפט בלא הסכמות בין הצדדים ואז התיק ידרוש שעות מרובות בכתיבת תגובות בקשות תשובות וכל המשתמע מכך, והדבר כאמור מייקר את עלות התיק וניהולו.

      ככל והצדדים מעוניינים לפתור את הדברים בהבנה הרי שהדבר יוזיל את עלות התיק.

      מהי עלות שכר טרחת עו"ד?

      על מנת לשקף טווח של עלויות תיק, נציין במאמר זה את ממוצע שכר הטרחה לניהול תיק:

      בגין הליכים עיקריים כגון הגשת תביעות (תביעת פירוק שיתוף ואיזון משאבים, משמורת, מזונות ומדור, גירושין), עבור כל תביעה ישולם סך של בין 8,000 – 30,000 ₪ – המחירים לא כוללים מע"מ, ואינם כוללים סכומי ייצוג בדיונים – בעבורם ישולם שכר טרחה נפרד.

      סה"כ עלות ניהול תיק – בין 60,000 ₪ בצרוף מע"מ עד 150,000 ₪ בצרוף מע"מ – תלוי עו"ד, מיקום ומורכבות התיק.

      המחירים אינו כוללים הגשת צווי ביניים, צווי הגנה, שעליהם יש לשלם שכר טרחה נוסף ונפרד, כמו כן המחירים אינם כוללים הגשת ערעורים על פסקי דין או החלטות, וכן אינם כוללים תשלומי אגרות החלות על הלקוח והם עוברים ישירות לערכאה המשפטית.

      האם ניתן לעשות השוואת מחירים?

      בהחלט כן. מכיוון שמדובר בשוק חופשי, רוב הסיכויים שכל עורך דין שתגיעו אליו ידרוש מכם סכום שונה והגבייה אף תעשה באופן שונה, לדוגמה: יש עורכי דין שייקחו את שכר הטרחה לפי שלבי התיק, יש כאלה שידרשו מחיר פיקס לכל התיק, ויש כאלה שאצלם תשלמו על כל פעולה שיעשו בתיק שלכם, יש עורכי דין שהתחשבו מבחינת פריסת תשלומים, וכאלה שידרשו את כל התשלום בבת אחת.

      ניתן לעשות השוואת מחירים ורצוי ואף מומלץ לאחר שבדקתם אודות שלושה עורכי דין מומלצים לפחות – לקבל מהם הצעות מחיר.

      דרשו הצעת מחיר מפורטת כדי שתוכלו לקיים השוואה מול עורכי דין אחרים, שימו לב כי גם הרגשה מול עורך הדין היא לא פחות חשובה מגובה שכר הטרחה שתשלמו ויש לבחור נכון.

      לסיכום, יש לשים לב כי עלות שכר טרחת עורך דין תהיה בסופו של דבר בהחלטת עורך הדין המטפל, יחד עם זאת זה לא אמור להיות השיקול העיקרי בבחירת עורך דין שכן יש להתייחס גם לכימיה, לזמינות, למקצועיות ולשירות שעורך הדין שבחרתם בו יתן לכם בסופו של דבר.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש