ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האב תבע את האם בסך של 250,000 ₪ בגין ניכור הורי, בית המשפט קבע כי נדרש הליך טיפולי ולא משפטי

    אב לשני ילדים, תבע את האם בנזיקין על סך 250,000 ש"ח בגין ניכור הורי, וטען כי האם הסיתה אותם כנגדו.

    בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב יפו דחה את התביעה, קבע שהאב הוא שגרם להתרחקות בינו לבין הילדים, והוסיף כי ההליך הנדרש אינו הליך משפטי אלא הליך טיפולי.

    תוכן עניינים

    הילדים סירבו לפגוש את האב בביתו לאחר שעבר להתגורר עם בת זוג חדשה

    אב לשני ילדים שאחד מהם על הספקטרום האוטיסטי, תבע את אימם בתביעה נזיקית בגין ניכור הורי לפיה הילדים לא הגיעו לביתו, בניגוד להסכם גירושין שכלל זמני שהות דומים בין ההורים.

    לטענת האב, הניכור החל שנתיים בטרם להגשת התביעה, בעת הגדול היה בן 17 והקטן בן 15. לטענתו האם הסיתה את הילדים כנגדו ופעלה במכוון למחוק אותו מחייהם עד שהילדים החלו לסרב להגיע אליו למפגשים, והוא נאלץ לפגוש אותם על מפתן דלתה של האם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לטענת האם, היא עודדה את הילדים לקיים קשר עם האב, אך מעשיו של האב הובילו ליחסים העכורים עם הילדים, ולאחר שהאב עבר לגור עם בת זוגו החדשה, הילדים החלו לסרב להגיע לביתו החדש.

      על אף שהאם לא פעלה תמיד באופן מיטיב היא לא הסיתה כנגד האב

      בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב – יפו קבע כי הפגיעה בקשר בין הילדים לאב לא נוצרו מהסתה של האם, ושהיא לא נהגה בזדון או הובילה את הילדים לסרבנות קשר.

      על אף שהאם לא תמיד פעלה באופן המיטבי ביותר, האם שבה והסבירה לילדים שהם צריכים להגיע למפגשים עם האב בהתאם להסכם הגירושין, והיא אף התריעה בפני האב שהילדים מתחילים לסרב להפגש עמו.

      האב גרם להתרחקות בינו לבין הילדים במעשיו ובהתנהלותו

      השופטת איריס אילוטוביץ' סגל קבעה כי מעשי האב הם שהובילו להתרחקות ילדיו ממנו. על אף שהאב רשאי היה לנהוג כך, עליו להבין את ההשלכות של מעשיו על הילדים ולקחת אחריות לכך.

      כך למשל זמני השהות התבטלו לעיתים לאחר שהאב ביטל אותם בטענה שהוא רשאי ולא חייב לקחת את הילדים על פי הסכם הגירושין.

      בנוסף האב עבר להתגורר עם בת זוג חדשה למרות התנגדותו החריפה של בנו הגדול שנמצא על הספקטרום האוטיסטי. בתוך כך ילדיה של בת הזוג החלו לקרוא לאב "אבא" בנוכחות הילדים, מה שהחריף את הכעס של בנו הגדול עליו ועל "משפחתו החדשה".

      כמו כן, במשך שנתיים מאז פסקו המפגשים עם הילדים, האב לא נקט כל פעולה לאכיפה של זמני השהות שהופסקו ולא ניסה כל טיפול רגשי שישפר את היחסים עם ילדיו.

      לפיכך פסקה השופטת כי האם לא פעלה לניכור הורי, אלא האב הרחיק מעצמו את הילדים בשל התנהלותו, והוסיפה כי במטרה לשפר את הקשר בינו ובין הילדים, נדרש הליך טיפולי ולא משפטי. לבסוף דחתה השופטת את תביעתו של האב, וחייבה אותו בהוצאות משפט.

      תביעת נזיקין בגין ניכור הורי רק לאחר שמוצו כל ההליכים האחרים

      במרוצת השנים תביעות נזיקיות בגין ניכור הורי הפכו לנפוצות יותר, ויש בכוחן לסכל את התופעה הכואבת.

      אך לא כל תביעה נזיקית תתקבל. על מנת לתבוע בגין ניכור הורי, יש להוכיח ראשית כי ההורה השני אכן הסית את הילדים, ושנית יש להראות כי ההורה המנוכר פעל ועשה את כל המאמצים לצורך חיזוק הקשר.

      כך למד אב שהרחיק מעצמו את ילדיו במעשיו, ובית המשפט קבע כי במקרה זה עליו לפנות להליך טיפולי ולא משפטי.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 46140-12-20 ל'.ד' נ' ק'.י'

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש