ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    האם ניתן להתנגד להחלטה על מפגשים במרכז קשר? (מדריך משפטי)

    מרכז קשר בהגדרתו הוא מסגרת אזורית מוגנת, תומכת ומקצועית המאפשרת קיום מפגשים בין הורים לילדיהם המצויים בקונפליקטים קשים במשפחה על רקע של פרידה, גירושין, אלימות וסיכון.

    האם ניתן להתנגד להחלטה על מפגשים במרכז קשר? (מדריך משפטי)

    מרכז הקשר מופעל על ידי עובדים סוציאליים במסגרתו נערכים מפגשים בין הילדים להוריהם, המפגשים הללו נקבעים לאחר שהצדדים הסכימו על כך ו/או לאחר החלטה שיפוטית שניתנה על ידי ערכאה משפטית. ובכל זאת, ככל וניתנה החלטה על מפגשים במרכז קשר, האם ניתן להתנגד להחלטה שכזו?

    תוכן עניינים

    מי יכול להחליט כי המפגשים יתקיימו במרכז קשר?

    ההחלטה לקיום מפגשים במרכז קשר יכולה להיות בעקבות הסכמה משותפת של הורי הילד, ו/או בעקבות החלטה שיפוטית של בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית דין דתי ו/או בית משפט לנוער ו/או הפנייה על ידי עו"ס ברשות המקומית.

    מתי תינתן החלטה לקיום מפגשים במרכז קשר?

    ישנן נסיבות שבגינן תינתן החלטה לקיום מפגשים במרכז קשר, נתנה חלק מהנסיבות, להלן:

    1. כאשר קיימת סכנה לילד במפגשים לבד עם מי מהצדדים, ו/או כאשר צד לא מתנהג בצורה ניאותה כלפי הילדים.
    2. ככל ואין מקום אחר בו ניתן לקיים את המפגשים בצורה ניאותה.
    3. כאשר הורה לא היה בקשר עם הילד שלו ונדרש כי הדבר ייעשה בפיקוח של גורם מקצועי, באמצעות השגחה למניעת טראומה אצל הילד והדרגתיות ביצירת הקשר בינו לבין ההורה.
    4. בעקבות אלימות במשפחה.
    5. כל סיבה אחרת שבגינה ערכאה שיפוטית סברה שמן הראוי לקיים מפגשים במרכז קשר כדוגמה ילד מנוכר, חיזוק הקשר בין צד לילד שלו וכיו"ב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך מתנהלת פגישה במרכז קשר?

      פגישה במרכז קשר מתקיימת אחת לשבוע בין שעה לשעתיים, על הפגישה מפקחות עו"ס ועורכות דוחות בהתאמה. ככל וצד אינו עומד בחוקי המקום, בתקנון מרכז הקשר עלול להמליץ על הפסקת המפגשים על מנת שלא יגרם נזק לילד/ים.

      האם ניתן להתנגד להחלטה לקיום מפגשים בין הורים לילדיהם במרכז קשר?

      ככל וצד שניתנה החלטה בעניינו לפיו עליו לראות את ילדיו במרכז קשר סבור כי נעשתה לגביו החלטה שאינה נכונה, הוא יכול לערער על ההחלטה.

      ככל וההחלטה ניתנה על ידי בית המשפט לענייני משפחה על הצד המתנגד להגיש בקשת ערעור (ברשות) לביהמ"ש מחוזי.

      על החלטת בית הדין ניתן להגיש ערעור (ברשות).

      על החלטות עובדי המחלקה לשירותים חברתיים ניתן להגיש ערר.

      האם יכולים לקרות מקרים שבהם צד יופנה למרכז קשר בלי נחיצות לכך?

      מרכז קשר הוא מקום מסודר וחשוב להתנהלות תקינה בין הורים לילדיהם, יחד עם זאת ראוי לצין כי ישנם הורים המנצלים את הפלטפורמה על מנת לפגוע בצד השני מבלי שיש נחיצות וצורך לקיים פגישות במרכז קשר, להיכנס למרכז קשר זה לא דבר קל, ההורה שפוגש את הילדים אינו רואה אותם כאוות נפשו, מוגבל בשעות, ולא באמת מבלה עם הילד כפי שרוצה לעשות.

      מרכז קשר הוא מקום מסודר וחשוב להתנהלות תקינה בין הורים לילדיהם

      הדבר עלול לגרום לעוול ממשי ככל ואין במו צורך. אין צורך להכביר במילים אודות הפגיעה שצד חווה כאשר מקציבים לו זמן לראות את ילדיו, מבלי שעשה דבר וזאת בשים לב לכך כי טובת הילד נפגעת.

      יתרה מכך, לא כל מקרה אמור להתנהל במרכז קשר, זה עלול לפגוע בילדים שבאמת זקוקים לכך וליצור עומס במרכזי קשר. כמו כן, קיבוע מפגשים במרכז קשר שלא צריך בכל לא רצוי שכן מרכז הקשר אמור להוות צינור זמני שבסופו יעזור לצדדים לקיים קשר עצמאי האחד עם השני, שלאחריו תהיה לצדדים פרטיות, התנהגות טבעית וקשר נרחב לשעות ארוכות יותר.

      לסיכום, במקרה שבו ניתנה החלטה על מרכז קשר, ניתן יהיה להתמודד עם ההחלטה באמצעות הגשת ערר או ערעור בהתאם לערכאה שקבעה את ההחלטה או לבחור להתנהל בצורה נכונה כדי לעבור את התקופה בהצלחה ולצאת לדרך חדשה.

      מומלץ לפעול בהתאם לתקנון מרכז הקשר ובהתאם להחלטות הערכאה השיפוטית הדנה בעניינכם (אלא אם נעשה לכם עוול גדול ואתם חושבים שמן הראוי להילחם בהחלטה).

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש