ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מתגרשים? למה חשוב שתכירו את מכשיר ההקלטה?

    במקרה שבו אתם יודעים כי אתם על סף גירושים, וגירושים אלה עומדים לקרות באופן מלחמתי על ידי מי מהצדדים, רצוי שבשלב איסוף הראיות תכירו את חברכם הטוב ביותר, מכשיר ההקלטה.

    מתגרשים? למה חשוב שתכירו את מכשיר ההקלטה?

    מכשיר ההקלטה יעזור לכם לאסוף ראיות שבהמשך יועילו לכם להוכיח את טענותיכם וגם יגן עליכם מטענות שווא שעלולות להגיע לטובת ההליך המשפטי ותוך ניצול לרעה של הערכאות המשפטיות במטרה ליצור יתרון טקטי.

    תוכן עניינים

    איסוף ראיות

    במהלך התקופה הקשה שבה אתם חווים את המשבר הקשה של לפני הגירושין, יהיו לכם שיחות ומריבות לעיתים קרובות, בשיחות הנ"ל יאמרו דברים על ידי כל אחד מהצדדים שיוכלו אח"כ לשמש אתכם לצורך ההליך המשפטי ולהוכחת טיעוניכם.

    לדוגמא:

    בגידה – בת הזוג שמודה שבגדה ומתארת ומספרת אודות הבגידה (לבגידה יש משמעויות לעניין נושא הכתובה, מזונות אישה וכיו"ב);

    נושאי רכוש – צד אחד המרוויח יותר כסף או מעלים שכר למשל – עלול לפלוט במהלך השיחות ו/או להודות בהעלמת כספים, הדבר עשוי לסייע לצד השני להוכיח את הברחת הנכסים של בן הזוג באמצעות הקלטת השיחה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אלימות או הוכחת היעדר אלימות – כשאישה מחליטה להגיש תלונה במשטרה בגין כך שהותקפה על ידי בעלה, מרחיקים את הבעל מהבית מיידית ללא כל קשר לאמיתות גרסתה מבלי לבחון את הדברים לעומקם, ונשים רבות מנצלות את הפלטפורמה המשפטית ואת עובדת היותן אישה על מנת לסבך את הבעל וליצור לעצמן יתרון טקטי בהרחקת הבעל מהבית ו/או קבלת מזונות על ידי כך וכיו"ב.

      הקלט/י את הצד השני עוד לפני הגשת תביעות ולפני נקיטת צעדים משפטיים כאלה ואחרים, וזאת משום לאחר הגשת תביעות ו/או פתיחת תיקים הסיכוי שהצד השני יעשה טעויות הוא נמוך יותר מכיוון שהסיכויים שהוא יתייעץ עם עו"ד לאחר פתיחת התיקים ויקבל תדרוך מה לעשות ומה לא לעשות הוא גבוה, ולכן הסיכוי שיאמרו דברים משמעותיים קטנה.

      הקלטת שיחה מול האזנת סתר

      שימו לב, כי אסור להקליט בהאזנת סתר, וכי המאזין האזנת סתר שלא על פי היתר כדין דינו – מאסר חמש שנים.

      האזנת סתר משמעותה כי הצד המבצע את ההקלטה אינו צד לשיחה, למשל: הצבת מכשירי הקלטה בבית או לצוטט בטלפון נייד של הצד השני לשיחותיו ו/או להשיג ידיעה או תוכן שיחה ביודעין שאינו מוסמך לקבלה – זה אסור והדבר מהוה עבירה פלילית לכל דבר, כמו כן לא ניתן יהיה לערוך שימוש בהקלטה מסוג זה.

      אם כן, מתי מותר לקליט שיחה? ההקלטה אפשרית רק כאשר האדם המקליט הוא צד לשיחה ומן הראוי לעשות זאת בכפוף להוראות החוק, כמו כן, ישנן סעיפים נוספים שבגינן הדבר לא ייחשב כהאזנת סתר (ראו: חוק האזנת סתר, תשל"ט-1979) על השיחה להיות שלמה, אותנטית ולא ערוכה ותוך התייעצות עם אנשי מקצוע.

      ההקלטה אפשרית רק כאשר האדם המקליט הוא צד לשיחה ומן הראוי לעשות זאת בכפוף להוראות החוק

      יתרונות הקלטות שיחה

      הקלטת שיחה כאמור, יכולה לסייע במו"מ ולהביא את הצד המקליט ליתרון טקטי לצורך השגת רצונותיו, להוכיח שקרים, לחשוף מידע חשוב ולתמוך בטענות שלכם ואפילו להגן עליכם מבחינת הוכחת טענות לגבי הילדים, ולשמור על חייכם לעניין טענות סרק כנגדכם.

      לסיכום, ברגע שיש הרגשה כי הליך הגירושים הולך למקום מכוער, או אפילו אם צד אחד קיבל הדרכה ומנסה למשוך אתכם במילים או ליצור פרובוקציות, מומלץ להקליט את השיחות שיגנו עליכם גם מהפן הראייתי, גם להפריך טענות כוזבות וגם על מנת לנקוט משנה זהירות, תזהרו, כי רוב הסיכויים שגם הצד השני מקליט אתם וקיבל הדרכה.

      מומלץ מאוד לבדוק את הזכויות העומדות בפניכם ואת המצב המשפטי, חסרונות התיק ויתרונותיו, ולהתייעץ אנשי מקצוע נכונים שידריכו אתכם לקראת ההליך המשפטי תוך בניית אסטרטגיה נכונה.

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש