ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מה זה מעשה כיעור?

    מעשה כיעור הוא אחת מעילות הגירושין על פי ההלכה היהודית, לפיה אישה עשתה מעשה שאינו הולם את היותה נשואה, אך לא הוגדר כבגידה.

    על פי הדין הדתי, בגידה היא עבירה חמורה ביותר. לפיכך, לא כל חשד שהתרחשה בגידה יגדיר את האישה כבוגדת. על מנת להוכיח בגידה נדרשות ראיות חד משמעיות שהתרחשה בגידה, והנטל להוכיח זאת הוא גבוה ביותר.

    לרוב מדובר במשימה קשה מאוד, ונדרשים עדי ראייה מהימנים שראו את ביצוע הבגידה. דבר מורכב ביותר להוכחה, בפרט כשמדובר במעשה שמתרחש לרוב בחדרי חדרים.

    לעומת זאת מעשה כיעור, קל יותר להוכיח. ניתן להוכיח מעשה כיעור, גם במקרים שאין ראיות חד משמעיות, אלא הראיות הן על פי הנסיבות.

    כך למשל במקרה שיש עדים לכך שהאישה התנשקה עם גבר שאינו בעלה, או נפגשה עם גבר זר באישון ליל בביתו, זה עשוי להוכיח מעשה כיעור שעברה האישה, גם אם אין בכך מספיק על מנת להוכיח שהאישה בגדה.

    מעשה כיעור ימדד בהתאם לרוח החברה שבו הוא התקיים, ויש הבחנה בין בני זוג הנוהגים על פי ההלכה היהודית, לבין בני זוג שאינם נוהגים על פי ההלכה.

    כך למשל במקרה שאישה חיבקה או נישקה על הלחי גבר זר, על אף שזה מנוגד להלכה, זו התנהגות רווחת בחברה החילונית, שאינה מעידה על בגידה או מעשה לא הולם. ולכן, אם בני הזוג לא נוהגים על פי ההלכה, לא יראו בכך מעשה כיעור שיחייב בגירושין.

    מה עשויות להיות ההשלכות של מעשה כיעור?

    1. עילת גירושין שתחייב את האישה בגט.
    2. הפסד מזונות אישה.
    3. הפסד כתובה.

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש