ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    מה זה מזונות משקמים?

    על פי דין תורה, אישה יהודייה שנישאה כדת וכדין, זכאית לתשלום מזונות אישה, כל עוד היא נשואה, ועד למתן הגט, לפי רמת החיים אליה הורגלה, וכל עוד אין עילה השוללת ממנה זכות זו.

    המשמעות בפועל היא שישנן נשים שאינן זכאיות למענה של מזונות אישה, כמו למשל ידועות בציבור. לפיכך, בית המשפט יצר באמצעות הפסיקה מסגרת תשלום מזונות אזרחיים דומה למסגרת התשלום של מזונות אישה.

    מזונות משקמים הם למעשה מזונות המשולמים לבן הזוג החלש כלכלית, מכוח הדין האזרחי, לאחר פרידה של בני זוג, למשך זמן קצוב. בית המשפט יקבע בהתאם לנסיבות את סכום המזונות, אופן התשלום (חד פעמי או מספר תשלומים) ואת התקופה בה ישולמו המזונות המשקמים.

    מטרת המזונות המשקמים היא לסייע לבן הזוג החלש כלכלית, להשתקם כלכלית. המזונות המשקמים ישולמו במקרים חריגים שבן הזוג החלש כלכלית לא מסוגל לדאוג לעצמו כלכלית, על מנת להבטיח לבן הזוג החלש, עצמאות כלכלית לאחר הפרידה.

    מתי בית המשפט עשוי לפסוק מזונות משקמים?

    1. קשר זוגי-כלכלי ארוך טווח.
    2. תלות כלכלית גבוהה של האישה בגבר.
    3. פערי שכר גבוהים בין הצדדים.
    4. לאישה אין חסכונות.
    5. לאישה אין מקורות פרנסה.
    6. לאישה יש עבר תעסוקתי מצומצם. למשל במקרים שהאישה לא עבדה מעולם, עברו שנים רבות מאז שהאישה עבדה, האישה עבדה בעבודות מזדמנות בלבד וכו'.
    7. פוטנציאל השתכרות נמוך של האישה.
    8. גיל מבוגר של האישה.
    9. בריאות לקויה של האישה.
    10. מוגבלות או לקות של האישה.

    חשוב לדעת! גם גברים עשויים להיות זכאים לקבל מזונות משקמים מכוח הדין האזרחי, אם הם עונים על התנאים הנדרשים בפסיקה (בהתאמה).

    *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדריך משפטי למתגרש