ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
ToDivorce_MainPic רוצה להתגרש
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    יגיע כפיים 2, בית פיילוט

    ת"א, מיקוד: 6777886

    טלפון: 077-9969183

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מדריך משפטי למתגרש

    בית המשפט סרב לאפשר לגרושה לעבור עם בנה לעיר אחרת, אף שזכתה בפרויקט מחיר למשתכן

    אם שהתגוררה בירושלים יחד עם בנה הקטין זכתה בפרוייקט 'מחיר למשתכן' ברמת גן וביקשה להעביר את מקום מגורי הבן לרמת גן, חרף התנגדות האב.

    בית המשפט לענייני משפחה בירושלים דחה את תביעתה וקבע כי הזכייה בפרוייקט אינה מצדיקה פגיעה בזמני השהות בין הילד לבין האב.

    תוכן עניינים

    האם ביקשה לצמצם את זמני השהות של הילד עם אביו

    הורים לילד בן שנתיים התגרשו וחתמו ביניהם על הסכם גירושין כולל. בהסכם קבעו כי הבן יפגש עם אביו פעמיים בשבוע ובכל שבת שנייה, בנוסף הבן יפגוש את אביו במחצית מהחופשות והחגים.

    בעת הקטין הגיע כמעט לגיל 6 זכתה האם בפרוייקט 'מחיר למשתכן' ברמת גן, וביקשה להעביר את הקטין עמה לרמת גן, וכפועל יוצא מכך לצמצם את זמני השהות שלו עם האב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לטענת האם היא נאלצת להתגורר עם אמה בשל קשיים כלכליים שאינם מאפשרים לה לשכור דירה, ולאחר שזכתה בדירה בפרוייקט 'מחיר למשתכן' היא מבקשת לעבור עם בנה לדירה שרכשה. האם הציעה להסיע את הקטין לאביו בסופי השבוע בהם הוא שוהה עמו ושהאב יגיע לפגוש את הקטין ברמת גן באמצע השבוע.

      זכותו של הילד לשמר את הקשר עם אביו עולה על זכותה של האם לעבור לדירה שרכשה בפרוייקט 'מחיר למשתכן'

      בית המשפט לענייני משפחה בירושלים קבע כי לצד זכותה של האם להמשיך בחייה כרצונה, קיימת זכותו של האב לשמור על קשר רציף עם בנו וגם זכותו של הילד לקשר מיטיבי עם אביו. במקרה זה זכותו של הילד לשמר את הקשר עם האב עולה על זכותה של האם לעבור לדירה שזכתה בה במסגרת 'מחיר למשתכן'.

      השופטת אורית בן דור ליבל הבהירה שמדובר באב אשר פוגש בבנו במשך כמחצית מהשבוע, לן אצל האב בכל שבת שנייה ופעם אחת במהלך השבוע ומגיע אליו פעם נוספת במהלך השבוע. כמו כן האב מגיע לאסוף אותו מבית הספר כאשר הוא חולה, שוהה עמו בימי החופשה ומעורב בחיי השגרה של הילד.

      טובת הקטין היא לשמר את זמני השהות עם האב כפי שהם כיום

      השופטת קבעה שהמעבר של הקטין מירושלים לרמת גן תפגע בהכרח בקשר הטוב והחשוב בין הקטין לאב ובזמני השהות שמתקיימים כיום גם במהלך השבוע.

      הצעת האם כי האב יגיע באמצע השבוע להתראות עם הקטין ברמת גן מחייבת את האב להיפגש עמו במקומות ציבוריים ומקשה על קיום המפגשים באופן שאינו מטיב עם הילד.

      גם הצעת האם להביא את הקטין בכל שבת שנייה לאב, המצמצמת בהכרח את זמני השהות הקיימים כיום, נוגדת את טובת הקטין להמשיך לראות את אביו.

      לפיכך דחתה השופטת את הבקשה להעביר את מקום מגורי הילד או לשנות את מסגרת החינוך שלו וקבעה כי הילד ימשיך להתגורר ברמת גן.

      לשני ההורים הזכות לקבוע את מקום מגוריו של הילד

      חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע ששני ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם הקטינים ושלהם הרשות לקבוע את מקום מגוריו. כאשר ישנה מחלוקת בין ההורים והם אינם מסכימים על מקום מגוריו של הקטין, בית המשפט יכריע את מקום מגוריו לפי שיקול דעתו, בהתאם לטובת הקטין.

      במקרים בהם הילד פוגש את שני הוריו במשך זמן נרחב במהלך השבוע, הסיכוי לשנות את מקום המגורים למקום מרוחק שדורש טלטלות ונסיעות ארוכות של כ45-60 דקות (ומעלה) אינו גבוה. כך התברר לאמא שנאלצה להשאר לגור עם בנה בירושלים, על אף שזכתה בדירה במסגרת פרוייקט 'מחיר למשתכן' ברמת גן.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 39710-01-22 פלונית נ' אלמוני

      *אין בתוכן דלעיל ובאתר ToDivorce בכלל משום המלצה משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במידע עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מדריך משפטי למתגרש